שתף קטע נבחר

הרב מלמד על גרשון הכהן: "אין לו סליחה"

בעקבות החרם שהטילו בימין על אירוע שבהשתתפות האלוף הכהן, ממפקדי ההתנתקות, מבהיר הרב זלמן מלמד: "הודאה בטעות הממשלה אינה חזרה בתשובה. על אותם קצינים לצאת בקריאה פומבית לכל חייל וקצין שלא להשתתף בגירוש עתידי". וגם: הענשת ה"מגרשים" – זוהי אהבת ישראל

בימין החרימו אירוע בהשתתפות האלוף גרשון הכהן, בשל חלקו בהתנתקות. האלוף נכנע והודיע שלא יבוא, המארגנים ביטלו את האירוע כולו, ושבועיים אחרי מקבלים מטילי החרם חיזוק מאחד מבכירי הרבנים ביש"ע. רב היישוב בית אל, הרב זלמן מלמד, קובע כי התבטאויותיו של האלוף נגד עקירת היישובים לא נחשבות כחזרה בתשובה ולכן אין לסלוח לו על מעשיו. במקום הודאה בטעות הממשלה דורש הרב מ"הקצינים המגרשים" להכיר בחטאם כמי שביצעו את הפקודות, ולקרוא לחיילי צה"ל שלא לבצען בעתיד.

  

במאמר שיפורסם בשבת בעלון תנועת הימין "קוממיות", כתב הרב מלמד: "הגירוש של תושבי גוש קטיף והחרבת היישובים, היה מעשה נבלה, וכל מי שהשתתף בו, קל וחומר המפקדים שפקדו על הנבלה הזו - חטאו חטא חמור... מי שלא עשה תשובה, דהיינו שמודה שהוא חטא ונכשל, ומקבל עליו שלא לשוב לחטא הזה - אין ראוי לסלוח לו".

 

בהמשך מפרט הרב את תהליך התשובה של החיילים שהשתתפו בהתנתקות, וקובע: "אם מישהו ממפקדי הגירוש אמר שהגירוש היה טעות ושהממשלה טעתה - זו לא חזרה בתשובה. הוא תולה את העבירה שעשה בממשלה, הוא כביכול לא אשם... אם הוא סבור שהיה חייב לשמוע בקול הממשלה, זה אומר שהוא עדיין לא מבין את גודל העברה שבמעשה שביצע. עליו לדעת שגם אם הממשלה מחליטה לעשות נבלה אסור לעשותה, וברור שהוא לא הפנים את עומק השחיתות והרשע, והוא עדיין ממשיך באחיזה בחטא ואין לו סליחה". 

 

הרב מלמד מוסיך כי נוכח "ההתנהגות המושחתת של הממשלה כלפי התושבים שגורשו, והתוצאות הבטחוניות האיומות" הוא ציפה מאותם הקצינים לצאת באמירה פומבית לפיה אסור לחייל או קצין להשתתף בפינוי עתידי של יישובים. "אם הם לא קמים ומארגנים החתמה של קצינים שחטאו, ומכריזים קבל עם ועדה: 'נכשלנו ואנו קוראים שלא להיכשל שוב, ולא להשתתף בפעולה מושחתת כזו', אם הם לא עושים זאת - הם עדין מחזיקים בחטאם, ואין לסלוח למי שמחזיק בחטא".  

 

"מידת אהבת ישראל מחייבת לאהוב את הנפגעים ולהעניש את הפוגעים", קובע הרב, ומסביר: "אהבת ישראל אין פרושה לאהוב את המעשים הרעים שיש באדם מישראל, אלא לשנוא את הרע ואת המעשים הרעים שלו, ולאהוב את הנשמה הטהורה שבו, ואת מעשיו הטובים. יחד עם זה לבקר אותו, ולהוכיח אותו עד שיתקן את הרע. בנושא שאנו עוסקים בו, על אחת כמה וכמה שצריך להמשיך ולבקר בחריפות את האנשים שחטאו, ולא חזרו בתשובה, כדי שהכול ידעו שמי שהשתתף או ישתתף ח"ו במעשה גרוש של יהודים מביתם - לא יסלח לו, ומעשיו ושמו יהיו לבוז ולקלון לדראון עולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דן בלילטי
הרב זלמן מלמד
צילום: דן בלילטי
האלוף גרשון הכהן
צילום: דובר צה"ל
מומלצים