שתף קטע נבחר

הרכבת הקלה: למה מתעכבות העבודות?

יועץ ראש עיריית ירושליים רותח על קצב ביצוע עבודות הרכבת הקלה בעיר. הסוחרים מתלוננים ומחזקים את ידיו, זכיינית הרכבת הקלה טוענת כי דווקא העירייה אשמה

האם מסתמנת דחייה נוספת בפתיחת פרויקט הרכבת הקלה? במכתב חריף ששלח יובל ויטנברג, יועצו של ראש עיריית ירושלים לסגן החשב הכללי של משרד האוצר, הביע ויטנברג את מורת רוחה של העירייה מקצב הביצוע של עבודות הרכבת הקלה. "לאור האמור לעיל וניסיון העבר, קיימת סכנה אמיתית לאי עמידה בלוחות הזמנים המחייבים לסיום כל העבודות עד לספטמבר 2010", הזהיר יועץ ראש העיר בתגובה על קצב ההתקדמות האיטי של זכיינית הרכבת הקלה, קבוצת "סיטי פס".

 

 

עובדים בעצלתיים

במכתב טוען ויטנברג כי מריכוז הנתונים של השבועיים האחרונים, נראה כי העבודות המתבצעות לא מספקות, בלשון המעטה. "בקטעים שלמים שנסגרו לתנועה ונתחמו לצורך העבודות, כלל לא מתבצעות עבודות למשך פרקי זמן ארוכים", קובל היועץ, ומוסיף: "במקרים ומתבצעות עבודות, הדבר מתבצע בעצלתיים ובהיקף כוח אדם וכלים מצומצם ביותר".

 

עוד מציין היועץ, כי טרם נקבע לוח זמנים מחייב להמשך עבודות הקבלן, על אף שזה התחייב לכך בהסכם שנחתם בחודש אפריל השנה. מהמכתב עולה, כי בלוח זמנים שהוגש על-ידי הזכיין בשבוע שעבר, התחייב הזכיין להאצת העבודות ברחוב יפו, אך לא התייחס לסוגיות מרכזיות בהמשך העבודות, לדוגמת ביצוע ריצוף ברחוב העתיד להפוך למדרחוב.

 

למעשה, לא עובדים מספיק

ויטנברג מעלה במכתב מספר גורמים המאיטים את קצב העבודה, כמו למשל היעדר תכניות ביצוע מעודכנות ומאושרות, כח אדם וציוד מצומצם, היעדר בקרה ופיקוח מספקים והיעדר תיאום בין זכיין לקבלנים. סיבה מרכזית נוספת לטענתו, היא שעות עבודה מועטות המוקדשות לבנייה, שצפויה להימשך כ-20 חודשים. הנפגעים העיקריים ממשך העבודות הם הסוחרים ובעלי העסקים, הסובלים מפגיעה ישירה בהכנסותיהם עקב סגירת רחוב יפו לתנועה.

 

לפני חודש "פוצצו" סוחרים את ישיבת המועצה, בדרישה להתחשב בהם ולהגביר את קצב העבודות, על מנת לצמצם את הפגיעה בעסקיהם. בעקבות ההפגנות, אישר ראש העיר המכהן בצעד מיוחד את המשך העבודות עד השעה 23:00 בלילה, על-מנת לקצר את משך העבודה. עם זאת, מהמכתב שנשלח עולה כי העבודות מתבצעות ברובן רק בין השעות 7:00-16:30, זאת על אף האישורים שנתקבלו.

 

"אציין כי אנו פועלים כמיטב יכולתנו לסייע ולקדם את עבודות הזכיין, ואף ראש העיר נרתם באופן אישי לנידון", הבהיר יועצו של ראש העיר, והוסיף: "יש לפעול אל מול הזכיין על מנת שזה יתגבר את כוח האדם, היקף שעות העבודה, רמת הפיקוח והבטיחות וקצב הכנת התכניות ואישורן", סיכם.

 

ומה הם אומרים?

ב"סיטי פס", זכיינית הרכבת הקלה, לא אהבו את הביקורת. "נדהמנו לקבל את מכתבו של עו"ד יובל ויטנברג, יועץ בכיר לראש העיר, המגלה חוסר בקיאות בעובדות. הגורם המרכזי לעיכובים בביצוע פרויקט הרכבת הקלה הינו עיריית ירושלים, שעיכבה היתרי בניה ומעכבת מתן היתרי עבודה. לוח הזמנים נקבע לאחר משא ומתן ארוך עם המדינה אך לצערנו, עיריית ירושלים אינה עומדת בהתחייבותה לאפשר ביצוע העבודות במועדים שנקבעו. למרות הניסיונות לרפות את ידינו, אנו משקיעים תשומות עצומות בפרויקט, מעל ומעבר למה שניתן היה לצפות"

 

אלי לוי, יו"ר ועד הסוחרים במרכז העיר, מכיר את המצב. " לא מפתיע אותנו שאומרים שהעבודות לא יסתיימו בזמן. רואים את זה לפי ההתנהלות בשטח. זה עצוב מאוד וחבל מאוד. אני מחזק את ידי ראש העיר, ואני שמח לשמוע שהם הולכים איתנו יד ביד ורואים את מה שגם אנחנו רואים".


פורסם לראשונה 11/09/2008 00:21

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
כך פוצצה ישיבת מועצת העיר
צילום: גיל יוחנן
באדיבות סטודיו איקן מס מדיה
הרכבת הקלה - חלום רחוק?
באדיבות סטודיו איקן מס מדיה
צילום: דן בלילטי
"שיפור התשתיות". האמנם, ובכמה זמן?
צילום: דן בלילטי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים