שתף קטע נבחר

צילום: רועי צוקרמן

למבורגיני אסטוק: מכונית-על-משפחתית

יצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות למבורגיני, חשפה בתערוכת הרכב של פריז מכונית סדאן ראשונה בתולדותיה. המטרה: תחרות אפשרית מול מזראטי קווטרופורטה ופורשה פנמרה. ואיך היא נראית במציאות? התמונות לפניכם

בפעם הראשונה בתולדותיה, מציגה למבורגיני מכונית ספורט במרכב סדאן (ארבע דלתות). נכון, היה לה בעבר רכב שטח לא מצליח במיוחד בשם LM002, שהציע אף הוא מרכב ארבע דלתות. אבל מכונית סדאן שתתחרה במזראטי קווטרופורטה המצליחה - אלו כבר חדשות מעניינות הרבה יותר. ומכיוון שהיא כל-כך קרובה לייצור, בלמבורגיני ממהרים לצנן קצת את ההתלהבות: "לא התקבלה החלטה על דגם שלישי בכלל, או על האסטוק בפרט". נכון, ושאול מופז עדיין לא החליט אם הוא חוזר לחיים הפוליטיים.

 

  • תערוכת פריז: סיקור מיוחד


למבורגיני אסטוק (צילומים: רועי צוקרמן)

 

האסטוק קיבלה את שמה מעולם מלחמות השוורים של ספרד, בדומה לשתי קודמותיה, הגייארדו והמורצ'ילגו. הפעם מדובר במונח המתאר את חרב המטדור, עם להב משני צדיה. את המילה Estoque אפשר לפרש גם כ"חרב פיפיות", מונח שככל הנראה מתאים הרבה פחות לכוונה המקורית של למבורגיני. מנגד, בפורשה ככל הנראה ימצאו בפירוש הזה לא מעט עניין.

 

הסיבה לכך פשוטה: פורשה, בעלת הבית החדשה של פולקסווגן, מתכננת מכונית ספורט-סדאן במתכון דומה. הדגם החדש של למבורגיני, שייכנס לפלח שוק דומה, עשוי לעשות לפורשה לא מעט צרות וליצור תחרות פנימית מיותרת בתוך קונצרן הרכב הגדול באירופה. כזכור, למבורגיני מהווה מאז 1998 חלק בלתי נפרד מהקונצרן, תחת חסות אודי דווקא.


 

בלמבורגיני עדיין לא מספרים איזה מנוע יוצע באסטוק, אך מסבירים שיש כמה אפשרויות - בראשן מנוע ה-V10 של הגייארדו LP560-4 (יחידת 5.0 ליטר עם 520 כ"ס). האיטלקים אומרים גם כי ייתכנו מנועי V8 עם מגדש טורבו או בשידוך למנוע חשמלי, וגם - שימו לב - מנוע טורבו דיזל. ואנחנו חשבנו שרק הטרקטורים של למבורגיני יעשו שימוש במנוע מסוג זה...

 

בכל מקרה, האיטלקים ממקמים את המנוע באסטוק מלפנים, במה שהם מכנים כמבנה מנוע "קדמי-מרכזי". הסיבה להגדרה זו נעוצה במיקום המנוע - מעט מאחורי הסרן הקדמי, לטובת חלוקת משקל עדיפה.


 

אלא שלמיקום הזה יש גם חסרון. כדי להציע מרווח מספק לארבעה נוסעים ולמטען, נאלצו האיטלקים להפוך את האסטוק למכונית ארוכה להפליא. 515 ס"מ נמתחים בין הפגוש הקדמי לאחורי, ובסיס הגלגלים עומד על 301 ס"מ. ממד הרוחב עומד על 199 ס"מ, והגובה מתאים למכונית מסוג זה - 135 ס"מ בלבד. מידות אלה דומות ברובן למזראטי קווטרופורטה, המציעה אף היא מנוע קדמי (V8 בנפח 4.2 ליטר ו-400 כ"ס).

 

אלא שבניגוד לאיטלקיה מבית פיאט, שמציעה הנעה אחורית, לאסטוק תהיה הנעה כפולה קבועה, כפי שמקובל בלמבורגיני מאז השתלטות הגרמנים. בשלב זה לא ידוע איזו תיבת הילוכים תשמש את מכונית הסדאן החדשה, והיא תוצע ככל הנראה עם תיבה ידנית או רובוטית כפולת מצמד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
למבורגיני אסטוק
צילום: רועי צוקרמן
עם ארבע דלתות
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים