שתף קטע נבחר

קמפיין חדש: היפכו את הרשת לנגישה יותר

גלר נסיס וליאו ברנט הפיקו בהתנדבות קמפיין טלוויזיוני בעבור עמותת נגישות ישראל ואיגוד האינטרנט הישראלי. הפיכת אתר לנגיש כוללת, בין היתר, סיפוק חלופה טקסטואלית לכל אלמנט שאינו טקסט ותאור שמע למידע חשוב

עמותת נגישות ישראל ואיגוד האינטרנט הישראלי מעלים קמפיין טלוויזיוני שעניינו אינטרנט נגיש לאנשים עם מוגבלויות. הקמפיין כולל סרטון שיעלה בערוץ 2 ובערוץ 10, תחת הסיסמה "זה לא שאני לא רוצה - אני לא יכול".

 

הסרטון - שהפיקו בהתנדבות משרד הפרסום גלר נסיס וליאו ברנט - הוא שלב ראשון בקמפיין מוּדעות והסברה, שמטרתו להציג בפני הציבור, ובעיקר בפני מנהלי אתרי אינטרנט ובעליהם, את בעיית הנגישות לאתרי האינטרנט שחווים כיום אנשים עם מוגבלויות בישראל. הסרט הופק ומוקרן בשתי גרסאות - האחת ללא כתוביות והשנייה עם כתוביות.

 

הפיכת אתר אינטרנט לנגיש כוללת, בין היתר, סיפוק חלופה טקסטואלית לכל אלמנט שאינו טקסט, תאור שמע למידע חשוב, הימנעות מהבהובי מסך ושימוש בשפה בהירה ופשוטה.

 

יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר, ונשיא איגוד האינטרנט הישראלי, רימון לוי, אומרים כי בעלים ומפתחים של אתרים רבים אינם מודעים לכך שלפחות 25% מהאוכלוסייה לא יכולים לגלוש באתרים שלהם, ועוד 37% מתקשים בכך; בין אם מדובר באנשים עם מוגבלות ראיה, שמיעה, מוטוריקה, לקויות למידה, או אנשים בגיל מתקדם.

 

"הנגשת אתר אינטרנט הינה פעילות חובה לכל מי שרוצה את הגדלת כמות הגולשים באתרו וכל מי שערכי השוויון עומדים כנגד עיניו", מסרו וגנר ולוי. "לאינטרנט השפעה רבה על איכות החיים של כל אדם, אך בעבור אנשים עם מוגבלות - המשמעות גדולה יותר. בין השאר, היכולת ללמוד ולעבוד מהבית, היכולת לבצע קניות מהבית, היכולות להתקשרויות חברתיות וירטואליות והיכולת להיות אזרח שווה זכויות וחובות.

 

"טעות לחשוב שנגישות היא רק חניות נכים, רמפות, שרותי נכים ומעליות. אנשים עם מוגבלות זקוקים גם להתאמות נגישות לאתרי אינטרנט - התאמות טכנולוגיות שיאפשרו לאנשים לגלוש על אף המוגבלות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מתוך הקמפיין
צילום: גלר נסיס
מומלצים