שתף קטע נבחר

הרכבת מתעכבת - נא להמתין

למה צריכים נהגי אזור מלחה להמתין זמן ארוך ומורט עצבים בהמתנה לרכבת, כאשר זו עומדת בתחנה הסמוכה, מעלה ומורידה נוסעים? הרכבת חושבת שלא נורא להמתין עוד קצת, הנהגים חושבים אחרת

כמה זמן צריכים נהגים להמתין לפני מחסום מורד, בהמתנה לרכבת חולפת? הזמן אינו אחיד כמובן, ומשתנה בהתאם לתנאים שבשטח. בכל מקרה, ברור כי לא רק הבטיחות על הפסים חשובה במפגש מסילה-כביש, אלא גם נוחות הנסיעה על הכביש הסלול. אין שום היגיון בהמתנה ארוכה ומורטת עצבים מול מחסום מורד, כאשר הרכבת מתעכבת ומתעכבת. המתנה שכזו גוררת גם עבירות חמורות של נהגים, המחליטים על דעת עצמם לחצות את הפסים למרות האיסור.

 

  • לכל המפגעים הקודמים - כביש מסוכן

 

מה עושים? מתחשבים גם בנהג. מה שלא ניתן לומר על מחסום הרכבת ליד תחנת מלחה שבירושלים, אשר מעכב את הנהגים על הכביש מרגע שהרכבת נכנסת לתחנה הסמוכה ועד יציאתה, דקות ארוכות לאחר שהורידה והעלתה נוסעים. מדובר בסך הכל בחיישן המוריד אוטומטית את המחסום כאשר הרכבת מתקרבת אליו, חיישן שניתן למקמו כמובן קרוב יותר למחסום.

 

תגובת הרכבת: במקרים בהם מחסום נמצא בסמוך לתחנת רכבת, משך זמן סגירת המחסום ארוך בהשוואה למחסומים בין תחנות. מחסום סמוך לתחנה מחייב סגירה מוקדמת, שכן סגירתו היא חלק מהתנאים הבטיחותיים שחייבים להתקיים בטרם ניתן האות המאשר לרכבת לצאת מהתחנה. יש גם לזכור כי לרכבת המתחילה בנסיעתה לוקח זמן ממושך יותר לעבור את המחסום מאשר לרכבת הנמצאת בנסיעה.

 

ואנחנו אומרים: הכל טוב ויפה, וכולנו בעד בטיחות, אבל המקרה שלפנינו מוגזם בעליל. בתגובתה לא מסבירה הרכבת מדוע לא יינתן האות להורדת המחסום, ברגע שהרכבת מוכנה ליציאה מהתחנה. הזמן בין תחילת תנועת הרכבת לבין הגעתה למחסום, ארוך דיו כדי להזהיר את הנהגים ולדאוג למעבר בטוח. זאת ועוד. בשל קרבתה של התחנה למחסום, מהירות הרכבת איטית דיה כדי להגיב לכל בעיה בטיחותית אפשרית.

 

יש לכם מפגעים נוספים? דווחו לנו: safewheels@y-i.co.il

ותודה לגולש שרון פלד, על שהתריע בפנינו על המפגע

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי רוזנצוויג
רכבת מלחה
צילום: שי רוזנצוויג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים