שתף קטע נבחר

המכס אינו אוכף יבוא אישי של כלי רכב

לידיעת העוסקים בייבוא אישי ולקוחותיהם - מינהל המכס הפסיק לחלוטין את פעילות האכיפה כנגד יבוא אישי של כלי רכב מחו"ל, עקב סכסוך עם משרד התחבורה

רשות המסים מאשימה: התנהלות משרד התחבורה בלתי סבירה, בלתי שוויונית ולא עקבית. במכתב שהגיע לידי ynet, תוקף מינהל המכס ברשות המסים בחריפות את משרד התחבורה, בעקבות מספר צעדים שנקט לאחרונה בתחום יבוא רכב לישראל. במינהל המכס מאשימים את משרד התחבורה בכך שהתנהלותו פורצת בפועל את שוק הרכב לייבוא אישי בלתי מבוקר, ובכך נחשפים צרכנים בפני שלל סכנות. עוד מאשימים במכס כי משרד התחבורה מסרב להעביר לידיהם הנחיות מעודכנות, שיבהירו את המדיניות החדשה של המשרד בתחום הייבוא האישי.

 

במכתב ששלח ראש מינהל המכס למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, נמתחת ביקורת קשה על התנהלות המשרד. במכתב נטען כי "ההתנהלות האמורה (של משרד התחבורה, ש.ה) אינה עקבית וברורה, ואף עלולה להיות בלתי סבירה ובלתי שוויונית. מעבר לכך, התנהלות זו אינה מאפשרת למנהל המכס לאכוף את המגבלות (על הייבוא האישי של כלי רכב, ש.ה)".


מנהל המכס יוצא נגד מדיניות הייבוא של משרד התחבורה

 

עקב כך, החליטו במינהל המכס להפסיק לחלוטין מספר פעולות אכיפה, הנוגעות לייבוא אישי של כלי רכב לישראל. כיום, מסייע המינהל לאכוף את תקנות הייבוא, ואף תופס כלי רכב המיובאים בניגוד לצו הייבוא החופשי. ראוי לציין כי זהו צעד חריג ויוצא דופן בחריפותו, המבטא מחלוקת חמורה בין המינהל למשרד התחבורה.

 

במשרד התחבורה הופתעו היום לשמוע את הטענות שמטיחים בהם במינהל המכס וברשות המסים. "אנו מופתעים מהטענות המועלות במכתב", מסר ל-ynet דובר המשרד, אבנר עובדיה. "בכוונתנו להיפגש עם הנהלת המכס ולברר את הטענות".

 

בעיות במדיניות החדשה

על מה בעצם התעורר זעמם של אנשי המכס? לטענתם, משרד התחבורה מנהיג מדיניות חדשה, שמתעלמת ואף מבטלת כמה מתקנות הייבוא לישראל. כך למשל, מוותר משרד התחבורה על תקנה שהגבילה את העברת הבעלות של כלי רכב בייבוא אישי: כיום, רכב אשר מאושר לייבוא אישי, מחויב להימצא בשימושו העצמי של מי שייבא אותו למשך לא פחות מ-12 חודשים.

 

ביטול התקנה מכשיר את פעילותם את סוכני יבוא אישי, המשמשים בפועל כסוכנויות לייבוא רכב. אלא שייבוא באמצעות "סוכן" בתחום הייבוא האישי אינו חוקי כיום במדינת ישראל, ועלול לחשוף את הצרכנים בפני מספר בעיות, כמו היעדר אחריות, מחסור בחלפים מתאימים, ועוד.

 

במכתב ששלח ראש מינהל המכס למנכ"ל משרד התחבורה, נטען כי מדיניות משרד התחבורה "מבטלת את פעולות האכיפה אותה אנו (מינהל המכס) מבצעים, וכל המשאבים המושקעים על-ידינו יורדים לטמיון, ולא רק זאת אלא ההרתעה ככלל אובדת". כאמור, לאור זאת הוחלט במינהל המכס להפסיק לבצע פעולות אכיפה הנוגעות לייבוא אישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמאן
צילום: ששון תירם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים