שתף קטע נבחר

הרכבת מקדמת נאשם במעורבות בתאונת רבדים

שבעה הרוגים ומאות פצועים, חלקם יישארו נכים לכל החיים - אבל הבכיר נגדו הוגש כתב אישום בגין מעורבות בתאונה, רק ממשיך להתקדם בהנהלת הרכבת. תגובת הרכבת: אנו ערים לרגישות; מדובר באיש המתאים ביותר לתפקיד

למרות הגשת כתב אישום קשה, החליטה הרכבת לקדם את אחד הבכירים שהואשמו באחריות לתאונות הרכבת ברבדים ובאחוזם. ל-ynet נודע כי רכבת ישראל החליטה למנות לתפקיד מנהל אגף תחזוקת תשתיות את סורין שיוביץ, וזאת למרות שהוגש נגדו כתב אישום בגין מעורבות בתאונות הרכבת ברבדים ובאחוזם. כתב האישום, שהוגש לפני כחודשיים, הטיל אחריות כללית על רכבת ישראל, ובנוסף הוטלה אחריות אישית על שלושה מבכירי החברה: שיוביץ, איליה וולקוב, והראל אבן. יש לציין כי בזמן התאונות, שימש שיוביץ בתפקיד סגן מנהל אגף תחזוקת תשתיות. בתגובה אומרים היום ברכבת כי שיוביץ  הוא המועמד המתאים ביותר לתפקיד.

 

בתאונת הרכבת ברבדים, שאירעה ב-21 ביוני 2005, נהרגו שבעה בני אדם, ונפצעו 248 נוסעים. שלושה שבועות בלבד לאחר מכן, בתאונת הרכבת באחוזם, נפצעו נהג הקטר ו-63 מנוסעי הרכבת.


נפגעי תאונת הרכבת ברבדים, רגעים לאחר האסון (צילום: תומריקו) 

 

בכתב האישום שהוגש על-ידי פרקליטות מחוז הדרום ב-17 בספטמבר, הוטלה על שיוביץ ושני מנהלים נוספים אחריות לשתי התאונות החמורות. על-פי כתב האישום, הנאשמים לא נקטו אמצעים סבירים כדי למנוע את התאונה. זאת, למרות שהסכנה במפגש המסילה-כביש כבר הייתה מוכרת לבכירי הרכבת. למעשה, הפרקליטות טוענת כי חודש לפני התאונה, נמנעה ברגע האחרון תאונה דומה באותו מפגש. עוד הואשמו שלושת המנהלים בכך שלא הורו על הפחתת מהירות הנסיעה של הרכבת, לא הציבו משגיח במפגש המסילה-כביש, ולא יישמו מסקנות של ועדה פנימית שחקרה תאונה דומה.

 

מרכבת ישראל נמסר היום ל-ynet בתגובה: "אנו ערים לרגישות הנובעת מכתב האישום. יחד עם זאת, הוועדה המקצועית שבחנה את כלל המועמדים, קבעה כי מדובר באיש המתאים והמקצועי ביותר למלא את התפקיד". ברכבת גם הסבירו היום כי מינויו של שיוביץ לתפקיד מנהל האגף עדיין לא אושר סופית, וטעון את אישורן של מספר ועדות. עם זאת, מקור בכיר מסר ל-ynet כי שיוביץ נכנס לתפקידו החדש כבר לפני כשבוע וחצי.

 

בעקבות פניית ynet הודיעה הרכבת אחר הצהריים, כי מינויו של שיוביץ יהיה תקף ל-18 חודש, או עד לקבלת החלטה בעניינו בבית המשפט.

 

יש גם לציין כי לאחר הגשת כתבי האישום, מסר עורך הדין המייצג את הרכבת כי: "מדובר בהחלטה שגויה מבחינה משפטית. רכבת ישראל אינה אשמה בתאונה זו, ואנו מאמינים שבית המשפט יעשה לתיקונה".

 

המידע הראשוני התקבל באימייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום רפרודוקציה: עוזי ברק, מדור צילום זק"א
תאונת הרכבת ברבדים. שבעה הרוגים
צילום רפרודוקציה: עוזי ברק, מדור צילום זק"א
צילום: נוה שטרית
שלושה שבועות לאחר מכן, תאונת אחוזם
צילום: נוה שטרית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים