שתף קטע נבחר

מחירי המשומשות: חברות הליסינג נכנסו לפאניקה

ציי הרכב הגדולים מרגישים את הלחץ. כוונתו של לוי יצחק להפחית את מחיר המכוניות המשומשות ב-10%, אינה מתקבלת בברכה. מסע השכנועים לשינוי ההחלטה כבר יצא לדרך

 

פאניקה בחברות הליסינג, לאור כוונתו של לוי יצחק להוריד ב-10% את מחירי המכוניות המשומשות, במחירון הרכב שבבעלותו. הידיעה שפורסמה אתמול בידיעות אחרונות, לפיה מחירון המכוניות המשומשות של לוי יצחק שיפורסם בתחילת דצמבר, ישקף ירידה של עד 10% במחירי מכוניות משומשות משנות יצור מתקדמות, עוררה אתמול פאניקה בענף הרכב. חברות ליסינג, המתמודדות לאחרונה עם מלאי גדול של מכוניות משומשות ללא דורשים, חוששת כי הפחתה משמעותית במחירי המחירון תגרום לירידה גדולה עוד יותר באטרקטיביות הרכב שברשותן.

 

משרדו של השמאי לוי הופצץ אתמול בשיחות טלפון של סוחרי רכב ומנהלי חברות ליסינג, שביקשו הסברים לעדכון המחירים הצפוי, ואף הפעילו לחצים על לוי לבצע הפחתה מתונה יותר, שתתפרש על-פני מספר חודשים.


משומשת, מי קונה? (אילוסטרציה)

 

עם זאת, בעלי מרכזי טרייד-אין מודים כי מבצעי המכירות של רכב חדש, גרמו לכך שמחירי מכוניות משומשות בנות שנה-שנתיים ירדו משמעותית. "לירידה זו לא היה ביטוי במחירון המשומשות, שהמשיך להסתמך על המחירון הרשמי של רכב חדש, אותו מרבית היבואנים כלל לא שינו, כדי שלא לפגוע במחירי המשומשות. יחד עם זאת, הצהרה על הורדת מחירי משומשות ב-10%, מפחידה קונים", אומרים בענף.

 

"מהלך חסר אחריות"

אורי דגמי, יו"ר איגוד סחר רכב באיגוד לשכות המסחר, אמר אתמול כי "מדובר במהלך הגובל בחוסר אחריות משווע. כבר תקופה מאוד ארוכה שמחירון יצחק לוי אינו משקף את מחירי השוק, ובמיוחד את מחירי המכירה בפועל של רכבים משומשים. בגלל היצע גדול מאד של כלי רכב, היבואנים, חברות הליסינג והסוחרים, יצאו במבצעי הנחות תמידיים שהפכו את מחירי המחירון ללא ריאליים. מצב זה אינו תקין, והצרכנים איבדו את האמון במחירון ובמקצועיותו. יחד עם זאת, הליך של הורדת מחירים חייב להיעשות בהדרגה, על-מנת לתת לחברות זמן להיערך, ולא באופן דרסטי וחד-פעמי. מהלך שכזה זורע פאניקה ופוגע אנושות בענף", אמר דיגמי.

 

תומר דותן, מבעלי מרכז הטרייד אין "אוטו דיל", אמר אתמול לידיעות אחרונות: "אין ספק שידיעה זו עלולה להרתיע קונים. שוק הרכב נתון בהאטה כבר זמן רב, וידיעה כזו יכולה לגרום לדחיית עיסקות. אם יתברר לנו שאנשים חוששים לקנות עכשיו מכוניות משמשות ומצפים להפחתת מחירים בדצמבר, נתחייב בפני הקונים שאם מחיר המחירון בדצמבר יהיה זול מהמחיר שהם משלמים כיום, נחזיר להם את ההפרש. מאחר שגם כיום עיסקות רבות נערכות במחירים נמוכים ממחירי המחירון, סביר להניח שלא נצטרך להחזיר כספים".

 

חברות הליסינג לא מודות בהאטה

למרות איתותים מכל עבר, שוק בעייתי ועצירת מכירה, בחברות הליסינג לא מודים שיש האטה בשוק המשומשות. דני שמעוני, מנכ"ל הרץ, טוען שדווקא במהלך חודש נובמבר היה גידול בהיקף עיסקות המכירה של רכב יד שניה לעומת החודשים הקודמים. גם דני שביט, מנכ"ל אלדן, אינו מוטרד. שניהם מעריכים כי בסופו של דבר, לאחר בדיקה נוספת, לא תהיה ירידת מחירים דרסטית.

 

חברות הליסינג תולות גם תקוות בכך שההוזלה הצפויה במחירי מכוניות חדשות החל מחודש ינואר, לא תתבצע. כפי שדווח אתמול לראשונה ב-ynet, משרד האוצר כבר הודיע כי הוא אינו מתכוון להוזיל את מחירי קבוצות שווי השימוש. כתוצאה מכך נראה כי גם מחירי הרכב הפרטי לא יוזלו. זאת על רקע התחזקות שערי המטבע, בעיקר הדולר והין. מאז ההכרזה הרשמית של האוצר על הוזלה צפויה בקבוצות שווי השימוש, בתאריך ה-10.9, התחזק הדולר מול השקל ב-12%, ואילו הין היפני התחזק ב-25%. בחברות הליסינג מעריכים כי בקרוב מאוד יתחדש הביקוש למכוניות חדשות, מחשש שמחירן עלול אף להתייקר. כתוצאה מכך, מקווים שם כי גם הביקוש לרכב משומש יגבר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שוק הרכב בבעיה
צילום: עידו ארז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים