פרסומת ל-iPhone נפסלה: "איננה מציאותית"
הרשות הבריטית לסטנדרטים בפרסום פסלה סרטון פרסומת ל-iPhone, בעקבות מספר תלונות לפיהן המכשיר המוצג בפרסומת, מהיר בהרבה מהמכשיר האמיתי
בעולם הפרסום הכל אוטופי ויפה: המכוניות נוצצות, כולם יפים ויפות עם שיער בוהק והאינטרנט טס במהירות האור. רובנו למדנו כבר להבדיל בין העולם הוורוד שהפרסומות מציירות למציאות האפורה, אבל הבריטים לא מוותרים כל-כך בקלות.
לפי דיווח של הגרדיאן הבריטי, פרסומת ל-iPhone דור שלישי, נפסלה לשידור בבריטניה, אחרי שהרשות לסטנדרטים בפרסום קיבלה 17 תלונות של צופים, לפיהן מהירות הפעולה המרשימה של המכשיר, כפי שהיא מוצגת בפרסומת, שקרית. יש גם סרטון ב-YouTube שמציג, זה לצד זה, את הביצועים של מכשיר ה-iPhone המהיר להדהים שבפרסומת, לעומת מכשיר iPhone מציאותי - ואיטי הרבה יותר.
בפעם הקודמת שפרסומת של אפל ל-iPhone נפסלה, אגב, זה קרה מסיבה דומה: הפרסומת טענה כאילו המכשיר מביא את "כל האינטרנט" למשתמש, אך בפועל אינו תומך בטכנולוגיות נפוצות כמו Flash ו-Java, ולכן אין בכך אמת.
חובבי הגאדג'טים וכותבי הבלוגים כבר האשימו בעבר את סטיב ג'ובס, מייסד אפל, בפרסום שקרי ובהטעיית הצרכן בסדרת הפרסומות ל-iPhone. הסניף הבריטי של אפל טען להגנתו כי המידות והמהירות שמוצגים בפרסומות הם יחסיים ולא מוחלטים, אך הרשות לסטנדרטים בפרסום החליטה לא לאפשר את הצגת הסרטון המדובר.
אפשר לטעון שמדובר בהיתממות מצד אפל, אך אפשר גם לטעון שמי שמאמין למידע המוצג בפרסומות מבלי להתנסות בפועל - הוא קצת נאיבי בעצמו.