שתף קטע נבחר
 

הפתעה: שר התחבורה נגד משרד התחבורה

העלאת מחירי התחבורה הציבורית: למרות ששר התחבורה טוען כי הוא מתנגד לעליית המחירים, אגף הכלכלה במשרדו פועל נמרצות לאישור ההעלאה

ייקור תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית: שר התחבורה מתנגד מוצהר, משרד התחבורה תומך נלהב. למרות התנגדותו התקיפה של שר התחבורה, שאול מופז, להעלאת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית ב-8% בינואר הקרוב, מתברר כי במשרד התחבורה יש מי שפועל באופן נמרץ דווקא לאישור המהלך. לידי ynet הגיע מסמך רשמי של משרד התחבורה, וממנו עולה כי אגף הכלכלה במשרד פועל לאישור העלאת המחירים.

 


 

מהמכתב שהגיע לידי ynet מתברר כי רק לפני עשרה ימים פנה אגף הכלכלה במשרד התחבורה אל יושב ראש ועדת המחירים, יהודה סבן, בבקשה לאשר את ייקור תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית. זאת תחת הכותרת הברורה לחלוטין - "בקשה להעלאת תעריפי הנסיעה באוטובוסים".

 

בבקשה מציינת ראש אגף כלכלה במשרד התחבורה, דפנה עין דור, כי "במסגרת אישור תקציב המדינה לשנת 2009, נקבע כי תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית, באוטובוס וברכבת, יעודכנו ב-1 בינואר 2009 בשיעור של 9%, וזאת בנוסף לעדכון התעריפים השוטף. לפיכך יש לעדכן את תעריפי הנסיעה באוטובוסים בשיעור כולל של 12%".

 

זה המקום להזכיר כי בעוד אגף הכלכלה מגיש בקשה לאישור העלאת המחירים, הצהיר שר התחבורה כי לא יחתום על הצו המאשר בפועל את המהלך. למעשה, עוד לפני כשלושה שבועות תקף מופז את משרד האוצר במליאת הכנסת, וקבע כי העלאת המחירים מנוגדת למדיניות הממשלה: "העמדה שלי, ועמדת גורמי המקצוע במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, היא כי יש לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית... ייקור תעריפי הנסיעה - אותו יזם משרד האוצר - אינו עולה בקנה אחד עם עמדתי זו".

 

בנוסף, עוד היום (א') אמרו ל-ynet מקורבי השר, כי בכוונתו להיפגש עם מנכ"ל משרדו, גדעון סיטרמן, כדי לבחון דרכים למניעת העלאת המחירים.

 

במשרד האוצר הופתעו כאמור לגלות כי מופז מתנגד. שם ציינו היום כי התנגדות שר התחבורה אינה עולה בקנה אחד עם החלטות שקיבלו הדרגים המקצועיים במשרדו: "בשל התייקרות התשומות והתפעול של הנסיעה בתחבורה ציבורית, הוחלט יחד עם משרד התחבורה כי אין מנוס מאישור עליית המחירים הנוכחית", אומרים שם באופן רשמי.

 

באוצר גם מסבירים כי אם מבקש משרד התחבורה לבטל את העלאת המחירים, מן הראוי שיציג דרכים אחרות למימון ההתייקרות בעלות התפעול של התחבורה הציבורית.

 

במשרד התחבורה דוחים בתוקף טענות בדבר ניגודים בין עמדת השר לעמדת גורמי המקצוע במשרד: "מנהלת אגף הכלכלה פעלה בהתאם להחלטת הממשלה", אומר הערב ל-ynet דובר המשרד, אבנר עובדיה. "בהגשת הבקשה לוועדת המחירים, לא היה כל שיקול דעת. זהו מהלך ומקובל ורגיל, ולמעשה זהו צעד אוטומטי. כאשר ועדת המחירים מקבלת החלטות בנושאים הנוגעים לעבודת משרד התחבורה, נהוג שהמשרד מגיש בקשה לעדכון מחירים. אין לכך כל קשר לעמדת השר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תחבורה ציבורית - יקר מדי
צילום: אמיר כהן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים