יאהו תיכנס גם לטלוויזיה
ענקית האינטרנט הכריזה על שיתוף פעולה במסגרתו יישומי רשת שלה יופיעו גם בטלוויזיה, ויהוו פלטפורמה פרסומית שאמורה להוות מקור רווחים לחברה
חברת יאהו הודיעה אתמול (ד') בתערוכת CES על שיתוף פעולה עם מספר חברות אלקטרוניקה, במסגרתו ישלבו את התכנים של הפורטל גם על מסכי הטלוויזיה שלהן, בהתבסס על שבבים של אינטל.
יאהו תשתף פעולה עם סמסונג, LG, סוני ו-Vizio, שטלוויזיות שישווקו על ידיהן באביב הקרוב בארה"ב יתמכו ביישומונים (Widgets) שונים של יאהו, שירוצו במקביל לשידורי הטלוויזיה. בעזרת יישומים האלה ניתן יהיה לצפות בקטעי וידאו ברשת, לעקוב אחרי חדשות, לקנות ולמכור באתר eBay, לעדכן הודעות בטוויטר, להתחבר לרשת החברתית MySpace ועוד. כמו כן, גופים חיצונים יוכלו לפתח יישומים משלהם עבור הטלוויזיה.
האם הטכנולוגיה תציל את יאהו?
מניית יאהו צנחה בחודשים האחרונים, בעקבות כשלון משא ומתן לרכישה על ידי מיקרוסופט, ובעקבות ביטול עסקה עם גוגל שהייתה אמורה להוות עבורה מקור חדש להכנסה. העסקה האחרונה בוטלה בשל לחץ מהרשויות בארה"ב וחוקי הגבלים עסקיים. בעקבות שני הכשלונות, התפטר מנכ"ל החברה, ג'רי יאנג.
שיתוף הפעולה והכניסה לעולם הטלוויזיה אמורים להוות פלטפורמה חדשה לפרסום ולהניב רווחים לחברה. לפני התערוכה התראיין פטריק בארי, סגן נשיא ביאהו, ואמר כי מפרסמים עדיין חושבים קודם כל על טלוויזיה, וכי המטרה היא להביא את ההתאמה האישית שאפשר לעשות באינטרנט בלי לפגוע בחוויית הצפייה בטלוויזיה.