שתף קטע נבחר

מיתון בתעשיית הרכב? לא באיראן

יצרנית הרכב הגדולה ביותר במזרח התיכון, איראן חודרו, לא סובלת מהמשבר הכלכלי העולמי, ובכוונתה להגביר את ייצור המכוניות

איראן חודרו (Iran Khodro), יצרנית הרכב הגדולה ביותר במזרח התיכון, מתכננת להעלות את הקפי הייצור והייצוא בשנים הקרובות. זאת למרות המשבר העולמי בענף הרכב, וסנקציות שהטילו מדינות המערב על איראן, ושהובילו לעלייה בעלות הייצור במדינה.

 

 

היצרנית מתכוונת להגדיל את הייצור למיליון מכוניות עד השנים 2011-2012, זאת קרוב לכפליים מנתוני 2007 ו-2008, שעמדו על 545,000 מכוניות. כך על-פי תוכניות שהציג מנכ"ל היצרנית, מנוכהר מנטחי.


חודרו סמאנד, תוצרת איראן

 

לאיראן חודרו יש שותפות עסקית עם יצרניות רכב זרות. עבור רנו למשל, היא מייצרת את הלוגאן (תחת השם "טונדר-90") לשוק האיראני וסביבתו. עבור פיז'ו, היא מייצרת את ה-206 סדאן וה-405 הנושנה. זאת, בשעה שצרפת הייתה אחת ממדינות המערב שדחפו להטלת עונשים כבדים יותר על איראן, בגין פעילותה להשגת נשק גרעיני.

 

מנטחי אומר כי יבוא חלקים לייצור מכוניות פיז'ו צומצם משמעותית, אך הוא לא פירט אם פוליטיקה בינלאומית משפיעה על מהלכי החברה. "אנחנו מנסים לצמצם את התלות שלנו ביצרניות זרות, במיוחד צרפתיות", כך אמר מנטחי במטה החברה בפאתי טהרן.


פיז'ו 405 של איראן חודרו - "פארס"

 

מנטחי טוען שהעצמאות בה נוקטת איראן חודרו תביא לכך שהחברה תזדקק לתמיכה ממשלתית, ואמר כי בנקים מקומיים מקשים מתן הלוואות לענף. לדבריו, היצרנית נמצאת במגעים עם חברות יפניות בנוגע לשיתוף פעולה, אך מנטחי סרב לפרט באיזו חברות מדובר. הוא גם סרב לספק נתונים כלכליים של החברה, אך טען כי היא ריווחית. לדבריו, הסנקציות הכלכליות לא משפיעות באופן משמעותי על החברה שבראשה הוא עומד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דצ'יה לוגאן, נמכרת כטונדר-90
פיז'ו 206 סדאן, תוצרת איראן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים