שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הרב אליעזר מלמד: הומו שמתאפק – קידוש השם
    קבוצת ההומואים הדתיים 'חברותא' מציינת שנה להיווסדה, וחבריה ביקשו משורת רבנים ברכה להמשך הדרך. הרב מלמד קבע כי הומו שלא מסוגל להתחתן נחשב אנוס ואינו מחויב בכך, אבל כמה אחרים סירבו לשתף פעולה. ראש ישיבת שילה: "אעשה הכל כדי להילחם בגוף הרע הזה"

    "אין היתר להומואים לעבור על איסורי תורה, ומי שמתגבר ונוהג על פי ההלכה על אף הקושי – מגיע לו מקום של כבוד על עמידתו בניסיון, והוא בגבורתו מקדש שם שמיים כיוסף בשעתו" – כך קובע הרב אליעזר מלמד במכתב תמיכה מפתיע ששיגר לקבוצת ההומואים הדתיים חברותא, במלאות שנה להיווסדה. חברי הפורום ביקשו משורת רבנים ברכת מזל טוב ליום ההולדת ואיחולי הצלחה להמשך הדרך. הרב מלמד, המזוהה עם הזרם החרד"לי בציונות הדתית ונחשב לאחד מבכירי הרבנים ביש"ע, הרים את הכפפה, וכתב: "כיוון שאני מבין שההתגבשות של ההומואים לקהילה מגמתה לסייע זה לזה להתמודד עם הקושי, לעמוד בניסיון לשמור ולקיים את התורה – אני מברך אתכם ומאחל לכם הצלחה, ושתזכו לקדש שם שמיים בגבורתכם". 

     

    במכתבו ציין הרב כי הוא מודע לתופעה ולמצוקת ההומואים הדתיים, אך הוא מאמין כי הכל לטובה, ולכן "יש לקבל את המציאות הזאת ואת הייסורים באהבה". הוא לא התייחס כלל ל"טיפולי המרה" ולאפשרות להפוך הומוסקסואל לסטרייט.

      

    בהמשך דן הרב מלמד בחיוב אדם הומו להתחתן ולהביא ילדים. הוא כתב כי כל מי שיכול לעמוד בזה צריך למצוא אישה שמוכנה להינשא לו מבלי להסתיר ממנה את נטייתו המינית, או להתחתן עם מישהו ש"יש גם לה בעיה". עם זאת פסק הרב ש"אם הוא חש שהוא לא מסוגל לחיות חיי אישות הרי הוא בגדר אנוס ופטור מהמצווה". הוא הוסיף ש"מי שיש לו מוגבלות בתחום אחד צריך למצוא את ייעודו בעולם באפיק אחר, ולמצוא את אושרו בתחומים שהוא נתברך בהם. היו גדולי תורה שלא נשאו נשים, והיו גדולי תורה שנשאו נשים ולא זכו לילדים - והם מצאו את אושרם בתורה".  

     

    רב נוסף ששיגר את ברכתו הוא ראש הישיבה התיכונית לאומנויות בתל-אביב, הרב בני פרל. הוא התייחס לחוברת שהפיצה קבוצת חברותא על ההומוסקסואלים הדתיים, וכתב כי היא חשובה ביותר ופותחת דיון שמאפשר "לפורר את ההומופוביה". לדבריו, "מי שחוטא בגזל, עושק, ניאוף, לשון הרע וכדומה – יכול להתקבל יפה בקהילה, ודווקא קיום יחסים הומוסקסואליים נתפס כמחסום, בעוד שנושא זה אינו צריך להיות מעניינו של איש. מה שעושה אדם בחדריו אינו אמור לעניין את הקהילה".

     

    לא כולם מברכים

    אבל לא כולם הצטרפו למברכים. ראש ישיבת ההסדר בשילה, הרב ארל'ה הראל, השיב לפניית חברותא: "ביקשתני לברך, אך לצערי אמצא מקלל במקום מברך. אתה וחבר מרעך ממשיכים בשיטתכם הנלוזה, מחטיאים את הרבים וגורמים נזק רב לעשרות נערים תמימים הנמצאים במצוקה ויכולים לצאת ממנה, אם רק יעשו הצעדים הנכונים. כתוצאה מקיום גופים כגון 'חברותא', שראוי לקרוא לו 'מיתותא' (מוות, ק.נ.), הם מעמיקים להיתקע במקום בו הם נמצאים, מאמללים את עצמם ובני משפחתם, וממשיכים לחיות חיי חטא חמורים ואיומים".

      

    הרב הראל הוסיף כי "המחטיא את הרבים - אין לו חלק לעולם הבא", והצהיר: "אני בלי נדר אשתדל לעשות ככל שידי משגת כדי להילחם בכל כוחי בגוף הרע הזה, המכיל אנשים רעים שפוגעים בנערים תמימים ומסיתים אותם לחיי טומאה. בעזרת השם אצליח לקרוע מעליכם את מסכת השקר שאתם מציגים בתמימות לרבנים שאינם מבינים במה המדובר, ועל ידי זה מושכים אותם אליכם בכחש ובכזב".  

     

    הרב יואל קטן, המומחה ברפואה והלכה, כתב: "לא הייתי 'חוגג' את יום השנה (יום ההולדת?) להקמת האתר שלכם. בהחלט הייתי מציין אותו בהערכה, ובתקווה שהוא יהיה כלי שניתן לסייע בו לאלו שהמר ש-ד-י להם מאוד ולא זיכה אותם להיות 'סטרייטים' כדרך כל הארץ – אבל על איזה 'חג' מדובר? הטון נשמע לי מאוד צורם, והוא מושך אחריו שובל של יצירת לגיטימיות ערכית והלכתית ותורנית לבעיה אמיתית, למום, לפגם מולד/נרכש, למצב בלתי תקין שחובה להתייחס אליו כך ושאי אפשר להשלים איתו ולתת לו לגיטימציה כלשהי".  

     

    ראש הישיבה התיכונית "אורות יהודה" באפרת, הרב שלמה קמחי, סירב

    גם הוא לברך, והשיב לאנשי חברותא: "אם אדם יוצא ומפגין לטובת אותה שיטה של נטיות הפוכות והופך את זה לאידיאולוגיה - הרי זה בעיני כאילו הפך אכילת חזיר לאידיאולוגיה, ואני חייב לצאת חוצץ כנגדו. על אחת כמה וכמה אם הוא מפגין בראש כל חוצות נגד אחת המצוות החשובות ביותר ביהדות, אותה מצווה כה חשובה וקדושה שחז"ל כינו אותה מצוות 'קידושין' - מי שמפגין בעד הנטיות ההפוכות ממילא מפגין נגד מצוות קידושין ובמצב זה אסור להישאר אדישים אלא חייבים למחות בידו".  

     

    "כל עוד ההומו בארון - אין לי, ולא צריך להיות לאף אחד טענה נגדו, ואסור להתייחס אליו אחרת", הדגיש הרב קמחי, "אסור להעליב אותו וחייבים לקיים בו כל מצוות בין אדם לחברו מתוך כבוד והערכה... ברגע שהוא צועד במצעד הגאווה בחוצות העיר - במקרה זה בלבד צריכים לצאת נגדו על חילול ה' - חילול הקודש - חילול הקידושין". 

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הרב אליעזר מלמד: הומו שמתאפק – קידוש השם"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים