349 בעלי יונדאי אלנטרה נקראים למוסך
חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מזמנת למוסכיה 349 בעלי אלנטרה משנת 2002 לתיקון בחיווט כריות האוויר. התיקון יארך 45 דקות ויבוצע ללא תשלום
חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מזמינה למוסכי הרשת 349 בעלי יונדאי אלנטרה לתיקון יזום. הקריאה מתייחסת ל-349 מכוניות משנת הדגם 2002 בלבד, זאת כחלק מתיקון עולמי לחיווט כריות האוויר, עליו הכריזה יונדאי לדגמי 2002-2000. בישראל לא שווקו בשנים 2001-2000 מכוניות הנדרשות לתיקון.
הסיבה לקריאה נעוצה בחשש לכשל בכריות הצד של המכונית, שנועדו להגן על פלג גופם העליון של הנהג והנוסע. מיונדאי נמסר כי צמת החוטים הקשורה לכריות האוויר עלולה להתנתק, דבר שעשוי להוביל במקרים מסוימים לכך שכריות הצד לא יופעלו במקרה של תאונה.
יונדאי אלנטרה
כדי לפתור את הבעיה, מוסכי יונדאי יחזקו את צמת החוטים באמצעות ערכה שנשלחה על-ידי יונדאי. התיקון יארך 45 דקות ומבוצע ללא כל תשלום מצד בעל הרכב. בכלמוביל הודיעו כי כבר החלו במשלוח מכתבים לבעלי המכוניות שנדרשים להגיע למוסך לתיקון הבטיחותי.
האלנטרה היא משפחתית קומפקטית, שהחליפה בשנת 2000 את הלנטרה. השתיים זכו להצלחה נאה בישראל, בעיקר בקרב ציי הרכב הגדולים. בשנת 2007 יונדאי נפרדה באירופה - ובישראל - מהשם אלנטרה, כאשר זו הוחלפה על-ידי ה-i30 המודרנית. בארצות הברית, לעומת זאת, משווקת משפחתית קומפקטית בשם אלנטרה עד היום, דגם שונה מזה שהוצע בעבר באירופה.
לא קריאה ראשונה לתיקון
מראשית השנה, התפרסמו בישראל שלוש קריאות לתיקון. מלבד האלנטרה, נקראו למוסכי יוניון מוטורס 1,100 בעלי טויוטה יאריס, בגלל חשש להתלקחות חומר מבודד רעש, המצפה את מנגנון חגורות הבטיחות. מוקדם יותר השנה, נקראו 666 מכוניות מדגם הונדה ג'אז הקודמת, לתיקון בגלל חשש לתקלה במנגנון בלם החניה. בשלושת המקרים, לא ידוע על תאונות או נפגעים שנגרמו כתוצאה מתקלות אלו.
