שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ההבדל הקטן בקוד הטיסה
    סוכן הנסיעות טעה בהקלדה של אות אחת בקוד של שדה התעופה המבוקש - ונוסעת בריטית הגיעה בטעות לסן חואן, פוארטו ריקו, במקום לסן חוזה, קוסטה ריקה - הנמצאת במרחק 2,000 קילומטרים משם

    מה קורה כשסוכן ההזמנות מתבלבל ובמקום האותיות SJO כותב SJU? הנוסעת מגלה רק לאחר הנחיתה שהגיעה לסן חואן, פוארטו ריקו, במקום לסן חוזה, קוסטה ריקה. הבדל של 2,000 קילומטר, זה הכל.

     

    סמנתה לזריס בת ה-33 מבריסטול, אנגליה, הזמינה לעצמה חופשה חלומית בקוסטה ריקה בסניף של סוכנות הנסיעות המוכרת "תומאס קוק". היא תכננה לבלות 16 יום במדינה שבמרכז אמריקה - לטייל בגו'נגלים, לשרוץ על חוף הים ואף להתנדב בארגון צדקה מקומי - אך מצאה את עצמה באי הקאריבי שתחת החסות האמריקנית, פוארטו ריקו. 

     

    לזריס סיפרה שלא הבינה שהיא נמצאת במדינה הלא נכונה עד שנכנסה למונית. "ביקשתי מהנהג לקחת אותי למלון שהזמנתי בו מקום מראש. הוא הסתכל עליי בתדהמה, חסר מילים, ואז צחק ואמר: 'זו לא קוסטה ריקה. זו פוארטו ריקו'. לא האמנתי לו. הייתי בהלם. הסתכלתי סביב נמל התעופה וראיתי שלטים של פוארטו ריקו בכל מקום. חשבתי לעצמי:

    מה אני הולכת לעשות? איפה נמצאת פוארטו ריקו? איפה אני?". 

     

    הסתבר שכאשר לזריס הזמינה את הכרטיס בנובמבר האחרון, הפקיד עשה טעות קטנה אך חמורה: במקום להזמין את כרטיס הטיסה לסאן חוזה, קוסטה ריקה,

    שהקוד של שדה התעופה שלה במערכת הבינלאומית הוא SJO, הוא הקליד את האותיות SJU, שמסמלות את שדה התעופה של סן חואן, פוארטו ריקו. מכיוון שכרטיס הטיסה שקיבלה הוא כרטיס אלקטרוני, שם היעד המלא לא היה מצוין בו, אלא רק ראשי התיבות. ולכן לא היה לה מושג שנעשתה טעות. לאחר טיסה מהית'רו, אנגליה, לניו יורק, היא עלתה על טיסת ההמשך שנכתבה בכרטיס, אך לא הבחינה שהיעד הוא פוארטו ריקו.

     

    הבריטית האובדת נאלצה להוציא מכסה 800 ליש"ט נוספים (כרטיס המקורי עלה 500 ליש"ט בלבד) - ולטוס בשלוש טיסות נוספות במשך יומיים עד שהגיעה ליעד המקורי של חופשתה. לזריס התקשרה לסוכנות הנסיעות ודיווחה להם על הטעות שבוצעה, אולם אלה סירבו לקחת אחריות על המקרה.

     

    לאחר שפורסם המקרה בעיתונות הבריטית, הודיעה חברת "תומאס קוק" כי באחריות הנוסעים לבדוק את היעדים המופיעים על כרטיסי הטיסה, אך שהחברה תחקור איך אירעה הטעות. מאוחר יותר הודיע דובר החברה כי "התנצלנו בפני גברת לזריס ואנחנו נפצה אותה בגין הסכומים ששילמה עבור הטיסות, שני הלילות שהוזמנו בבית המלון אליו לא הגיעה ונעניק לה סכום נוסף כאקט של רצון טוב".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "ההבדל הקטן בקוד הטיסה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים