שתף קטע נבחר

אודי מציגה גרסת "שטח" ל-A4; לא תשווק אצלנו

אחרי ה-A6 אולרוד, גם ה-A4 הקטנה יותר זוכה לגרסת כאילו-שטח. תוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה עם שלושה מנועים לבחירה. ואצלנו? בינתיים אין תוכניות שיווק

אודי תציג בתערוכת ז'נבה בחודש הבא את ה-A4 אולרוד, גרסת "שטח" ל-A4 סטיישן. בניגוד לסדאן, שנחשפה בסוף שנת 2007 ומשווקת בישראל מזה כשנה, הסטיישן שהוצגה במרץ 2008 לא נמכרת כאן, וגם האולרוד המבוססת עליה לא צפויה להגיע לישראל - מחברת צ'מפיון מוטורס נמסר כי נכון לעתה, אין תוכניות לשיווק המכונית אצלנו. יבואנית אודי שיווקה כאן בעבר את ה-A6 אולרוד, גרסת ה"שטח" של ה-A6 סטיישן.

 

יותר רחבה וגבוהה

ה-A4 אולרוד עברה את הטיפול הקוסמטי המתבקש למכוניות מסוגה. זה אומר פגושים חדשים עם מיגון גחון, מגני צד, כיסויי פלסטיק לבתי הגלגלים ומסילות גג בולטות. לאולרוד מרווח גחון גדול מהדגם הרגיל, אם כי עם 18 ס"מ עדיין לא מדובר בפוטנציאל שטח משמעותי. גם מערכת ההנעה הכפולה, שמעבירה בברירת המחדל 60% מהכוח לאחור, נועדה בעיקר לכבישים מושלגים ולדרכי עפר כבושות. ההנעה הכפולה ("קווטרו" בשפת אודי), מסוגלת להעביר עד 65% מהכוח לפנים ועד 85% לאחור, בהתאם לתנאי הדרך.

 

כדי לשפר את יכולת האולרוד מחוץ לאספלט, מערכת בקרת היציבות (ESP) כוללת תוכנת שטח, המזהה את סוג הדרך בה נוסעת המכונית (עפר, בוץ, שלג), ומתאימה את פעולת הבקרה כדי לשפר את ביצועי המכונית. הגרסה החדשה מצוידת בבולמים וקפיצים יחודיים לה, שתרמו למרווח הגחון המוגבה. האולרוד גם גדולה במקצת מהאוונט: האורך והרוחב צמחו ב-1.5 ס"מ ל-472 ו-184 ס"מ בהתאמה. הגובה צמח בשבעה ס"מ ל-150, ומפסק הסרנים צמח בשני ס"מ. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי - 281 ס"מ. האולרוד תוצע עם צמיגי 225/55 וחישוקי "17 בעיצוב חדש.

 

מנועים מוכרים

אודי תציע את הדגם החדש עם שלושה מנועים, המוכרים ממכוניות נוספות של קונצרן פולקסווגן. גרסת הבסיס תהיה טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, עם 170 כ"ס ו-35.7 קג"מ. בגרסה זו, שתוצע עם תיבת שישה הילוכים ידנית בלבד, האולרוד תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.9 שניות, ולמהירות מרבית של 213 קמ"ש. נתון תצרוכת הדלק המשולבת יעמוד על 15.9 ק"מ לליטר.

 

מי שיחפוץ בביצועים טובים יותר, יוכל לבחור במנוע 3.0 ליטר, אף הוא טורבו-דיזל, המספק 240 כ"ס ו-50.9 קג"מ. הביצועים כאן יעמדו על 6.4 שניות ו-236 קמ"ש מרביים, בסיוע תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה. נתון תצרוכת הדלק המוצהר - 14 ק"מ לליטר סולר בממוצע.

 

אודי תציע מנוע בנזין אחד בלבד - 2.0 ליטר-טורבו עם 211 כ"ס ו-35.7 קג"מ. יחידת כוח זו תאפשר ביצועים נאים, גם כאן בסיוע אותה תיבה כפולת מצמד: 6.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 230 מרביים, ותצרוכת דלק ממוצעת של 12.3 ק"מ לליטר.

 

ה-A4 אולרוד קווטרו תשווק בגרמניה החל בקיץ הקרוב, במחיר התחלתי של 37,100 יורו (194,000 שקל). רשימת האבזור התקני והאופציונלי תכלול, בין היתר, מערכת היגוי עם יחס העברה משתנה ושמסוגלת לבצע תיקונים קלים במקרה של אובדן אחיזה, בקרת שיוט שיודעת לבלום כדי למנוע תאונה, מסך שליטה צבעוני ומערכת שמע עם 14 רמקולים.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי A4 אולרוד קווטרו
אודי A4 אולרוד קווטרו
תא הנוסעים
תא הנוסעים
מומלצים