טויוטה קורולה נקראת למוסך
כ-800 מכוניות טויוטה מדגם קורולה ואוריס, נקראות בימים אלה למוסכי היבואנית כדי לבדוק האם מוט ההגה עלול להשתחרר מהמתלה עליו הוא מורכב. הבדיקה והתיקון אינם מוגדרים כריקול, אלא כ"קריאת שירות"
כ-800 מכוניות טויוטה קורולה ואוריס (דגם חמש הדלתות של הקורולה) משנת 2008, מוזמנים בימים אלה למוסכי החברה. זאת, כדי לבדוק חשש לתקלה במערכת הגה, העלולה לגרום "למוט ההגה להשתחרר מהמתלה עליו הוא מורכב".

 

למרות שמדובר בכשל בטיחותי לכאורה, שכן אחרי הכל, מדובר בליקוי אפשרי במערכת ההגה, הוגדרה הבעיה על-ידי יצרן הרכב כ"קריאת שירות" בלבד, ולא
כ"קריאה חוזרת" (ריקול, Recall). המשמעות פשוטה - בקריאת שירות ניתן להסתפק בטיפול פנימי בבעיה במוסכי היבואנים בכל העולם, אין צורך לדווח על כך למשרדי התחבורה, לעקוב אחר כלי הרכב המטופלים - ואף לא לפרסם על כך הודעה רשמית. זאת, מכיוון שקריאה לשירות נוגעת בדרך כלל לחשש לבעיה העלולה לפגוע בתפעול תקין של הרכב, ולא פגם יצור שאותר בוודאות. לעומת זאת, 'ריקול' מוגדר כפגם יצור שאותר בוודאות, ומחייב טיפול מהיר ומיידי.

 

ואכן, יבואנית טויוטה, חברת יוניון מוטורס, החלה לזמן את בעלי הרכב לתיקון במהלך החודש שעבר מבלי לידע את משרד התחבורה על דבר התקלה. רק לאחר שנודע למשרד התחבורה - בעקבות פניית ynet - על הבעיה, פנו אנשי המשרד ליבואנית וביקשו הבהרות. התשובה שקיבל אבנר פלור, מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, היא שמדובר בקריאת שירות לפי הגדרת היצרן.

 

ארתור שירצקי, מנהל האגף הטכני ואגף השירות של יוניון מוטורס בישראל, מסר כי ההחלטה על הגדרת הליקוי כ"קריאת שירות" או "ריקול", היא של יצרן הרכב ולא היבואנית. לדבריו, למרות שמדובר בבעיה במערכת ההגה, לא נשקפת סכנה בטיחותית לבעלי הרכב, והם יכולים להמשיך לנהוג במכוניות ללא חשש עד ביצוע הבדיקה והתיקון. עוד הוסיף כי עד כה לא התגלתה בישראל כל בעיה, וככל הידוע, בכל העולם נרשם רק מקרה אחד בו השתחרר מוט ההגה מהמתלה. שירצקי הבהיר כי כל בעלי הרכב בהם עלולה התקלה להופיע, כבר קיבלו הודעות על כך, וכי עד כה נבדקו כבר כ-25% מכלי הרכב שזומנו למוסכים.

 

בהודעות הנשלחות לבעלי הרכב נאמר בין היתר כי טויוטה בוחנת ברציפות את איכות המכוניות שלה, ומדי פעם מתגלים מקרים בהם רכיב מסוים אינו עונה לדרישות האיכות. במספר כלי רכב ישנה אפשרות כי בעת כוונון גובה גלגל ההגה, מוט ההגה עלול להשתחרר מהמתלה עליו הוא מורכב. כחלק מתהליך הבדיקה, תוחלף תושבת המתלה בחדשה. משך הבדיקה וההחלפה הצפוי הוא כשעה.

 

    קישורים ממומנים
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה טויוטה קורולה נקראת למוסך
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    איזה תיקון
    טויוטה קורולה - מוט ההגה עלול להשתחרר
    ynet ספיישל
    ynet רכב בפייסבוק
    ביטוח