שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    YouTube - האנשים שמאחורי הכוכבים בסרטונים
    יועץ המחשוב שהתחפש לטרון, הצלם שתיעד את עצמו במשך שש שנים מדי יום, והזמר עם קול הבס המפתיע ביותר - מי האנשים שמאחורי הסרטונים המככבים ב-YouTube, ומה הטיפים שלהם למי שגם רוצה להתפרסם?

    אתר שיתוף הווידאו יוטיוב לא בהכרח מכניס עדיין כסף לגוגל שרכשה אותו, אבל הוא מייצר דור חדש של ידוענים שלא צריכים להידפק על דלתות אולפני הטלוויזיה ולעבור אודישנים. כל מה שהם צריכים זה מצלמה ביתית. ואולי קצת כישרון או יצירתיות. ככה נולדים ידועני הרשת, או האנטי-סלבים, אם תרצו, שמתפרסמים מלהיות מפורסמים.

     

    חלק מהכוכבים כמו הבחור שחטף מכות חשמל במפגש עם ג'ון קרי, או ילד שעשה חיקוי של מלחמת הכוכבים בחדר שלו, אמנם לא בחרו בתהילה הזו, ואולי לא היו רוצים אותה, אבל ידועני-רשת אחרים בהחלט צילמו והעלו קטעים באופן מודע, ודי נהנים מהמעמד החדש. שוחחנו עם כמה מהבולטים שבהם.

      

    איש הטרון: מהאינטרנט לג'ימי קימל

    בשנת 1982 יצא סרט מדע בדיוני של דיסני בשם טרון - על משחק מחשב די פשוט: שני השחקנים רוכבים על אופנוע ומשאירים קיר בשובל שנוצר מאחוריהם שמטרתו לגרום לשחקן השני להתרסק.

     

    ג'יי מיינארד, יועץ מחשוב אלמוני וחובב מדע בדיוני ממינסוטה, החליט להגיע לכנס בתחומים הללו כשהוא מחופש לטרון לפני חמש שנים. הוא לא היה מרוצה מהתחפושות שהוא מצא, אז הוא יצר חליפה בעצמו, תיעד את העניין, העלה תמונות ווידאו לאתר באינטרנט, ואחרי כן גם פירסם ווידאו ברשת בתור "איש הטרון" בה הוא מדבר על נייטרליות הרשת.

     

    לאחרונה הוא אף הופיע בקמפיין של מיקרוסופט ל-Windows, על אף שהוא גם חובב לינוקס ומק.

     

    "ההצלחה של האתר די הפתיעה אותי", אומר מיינארד ל-ynet, "ציפיתי שאולי 500 איש ייכנסו לאתר". מיינארד רואה בעצמו ידוען רשת "יש לי תהילה קטנה בעולם האמיתי, אבל מחוץ לאינטרנט אני לא ממש כוכב", הוא אומר.

     

    "לפעמים מזהים אותי, אבל זה די נדיר כשאני לא מחופש". למרות שהרבה גולשים לא חיבבו בחור שמן בחליפה צמודה, מיינארד מספר שבחורה אחת הציעה לו נישואין, הוא מספר, אבל "לא ממש קרה עם זה כלום".

     

    מיינארד מציין שהווידאו לא ממש שינה את חייו. "ההצלחה המקורית גרמה לכמה בעיות, כי התגובות היו מאוד שליליות עד שהעיתונות המרכזית תפסה את הסיפור. אבל מאז זה ממש כיף, נפגשתי עם אנשים והגעתי למקומות שלא הייתי מצליח להגיע אליהם בדרך אחרת". אחד המקומות שמיינארד נהנה להגיע אליהם הוא תוכנית הלילה של ג'ימי קימל, ("היה לי מאוד כיף שם!").

     

    ואיך גולשים אחרים יכולים להצליח כמוהו ברשת "אל תעשו את זה בכוח", הוא מייעץ, "היו עצמכם. הרשת היא מקום טוב לגלות ולדחות בולשיט, ואם אתם מנסים להיות מישהו שאתם לא או לקדם את עצמכם באופן כבד מדי, אתם תדחו אנשים ותאבדו כל סיכוי שאולי היה לכם".

     

    החיים של נואה בתמונות

    2356. זה מספר התמונות שהצלם נואה קלינה חיבר בסרטון שמתעד את פניו מדי יום במרכז התמונה על רקע שונה. קלינה פרש את התמונות הללו שצילם במשך שש שנים לפי הסדר אחת אחרי השניה, הוסיף מוזיקה שהלחינה חברה והעלה את הסרט לרשת. למה? הוא מתעניין בתהליכי ההזדקנות העדינים, וצילום דיגיטלי הוא נגיש ונוח, אז הוא פשוט התחיל לצלם.

     

    עד כה צפו בו למעלה מ-12 מיליון צופים, וקלינה ממשיך באופן ראוי להערכה לצלם פורטרייט של עצמו מדי יום ולהעלות את התמונות לאתר האישי שלו. קלינה כותב באתר שהוא מתכנן להוציא סרטון נוסף כשיגיע ל-10 שנות צילומים ואחר כך להוציא סרט כזה כל חמש שנים עד שיגיע "למסקנה הסופית", לדבריו.

     

    כמו מיינארד, גם קלינה לא צפה לפופולריות העצומה לה זכה. "חשבתי שמאה אנשים יצפו בסרט", הוא אומר ל-ynet. למרות שפניו נמצאות במרכז הסרטון ובמרכז הפרויקט הוא לא רואה בעצמו כלל כידוען, "אנשים אחרים אומרים שאני מפורסם, אבל אני לא מאמין שזה נכון". יחד עם זאת, הוא מציין שהפרסום "היה ממש כיף", וכי מדי פעם מזהים אותו ברחוב.

     

    כמו לכל סלב רשת, גם לקלינה קמו חקיינים - למשל פיל, שהיה לו פחות זמן להשקיע בפרויקט, אז הוא צילם את עצמו בכל יום במשך יומיים. אך מחווה נוספת ומעניינת יותר, היא הומר סימפסון. בפרק של תוכנית האנימציה ששודר לפני קצת יותר משנה נפל הומר וחשב שהוא הולך למות - כאשר חייו חלפו לפניו, הם חלפו בסגנון נואה, ובאותה מוזיקת רקע.

     

    הקטע מהפרק הועלה גם הוא, כמובן, ליוטיוב, ובמשך זמן ממושך רשת פוקס העקשנית דרשה להסיר עותקים שלו, שהגולשים כל פעם העלו מחדש. קלינה בעצמו, שנהנה מהמחווה, נזף בפוקס בבלוג שלו וכתב להם שלאחד העותקים היו למעלה ממיליון צפיות, ובסופו של דבר קלינה העלה את הסרטון בעצמו לרשת - והקטע לא הוסר משם בשנה האחרונה.

     

    אילו עצות הוא נותן לגולשים שרוצים גם להתפרסם ברשת? "אני חושב שצריכות להיות לכם ציפיות נמוכות מאוד. ככה, כל סוג של תשומת לב תהיה הצלחה".

     

    גשם השוקולד של זונדיי

    טיי זונדיי, צעיר שחור וצנום נעמד מול מיקרופון על רקע נגנית פסנתר, ולאחר כמה שניות שר על "גשם השוקולד" בקול בס עמוק באופן מפתיע, שגורם לחשוב שאולי מדובר בדיבוב. אבל אכן מדובר בקולו האמיתי של זונדיי, שכותב בתחילת הקליפ שהוא מזיז את ראשו מהמיקרופון על מנת לקחת אוויר. כששומעים את השיר אפשר להבין למה.

     

    השיר עצמו, אגב שזכה כבר ליותר מ-35 מיליון צפיות, עוסק בנושאים קצת פחות מתוקים  - כמו הגזענות באמריקה. "על אותו פשע יש מחיר גבוה יותר לשלם", אומר השיר, "המושבעים והשופט נשבעים כי אין אלה הפנים". זונדיי מאפשר להוריד את השיר בחינם, תחת רשיון CC, אבל אין צורך לדאוג לו. הרינגטון והחולצות נמכרים בכסף.

     

    ההצלחה של השיר הייתה לחלוטין בלתי צפויה, אומר זונדיי ל-ynet, "הייתי סטודנט ששר ליד סדין בסלון שלי". האם זונדיי רואה בעצמו ידוען או כוכב? "את זה עדיף לשאול את הציבור".

     

    זונדיי עוד אומר "כאומן, זוהי ברכה שמישהו שם לב לאומנות שלי. אנשים יוצרים אומנות במשך כל חייהם בלי שיקבלו כזו רמה של תשומת לב". עוד הוא אומר כי ההצלחה עזרה לו להבין שהוא מעדיף להיות אומן מאשר אקדמאי.

     

    זונדיי מספר שהוא כבר מזוהה ברחוב בין היתר בשמו, כ"בחור של גשם השוקולד", "הבחור מיוטיוב", ו"ההוא שהיה בתוכנית X בטלוויזיה". מה התגובה המצחיקה ביותר שהוא קיבל? "יש לי אלפי תגובות. בלתי אפשרי להשיב על זה".

     

    לזונדיי יש טיפ קטן ודי דומה לחבריו ל-YouTube, עבור גולשים שגם רוצים להצליח כמוהו ולפרוץ ברשת: "עשו משהו אותנטי", הוא מציע.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "YouTube - האנשים שמאחורי הכוכבים בסרטונים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ביטוח רכב
    מומלצים