אינטרנט  |  ynet  |  בעלי מקצוע  |  קניות

   חדשות תוכן ועדכונים 24 שעות - Ynet

קח פרי

ירקות. הוכחה נוספת למניעת סרטן צילום: יהונתן צור
ירקות. הוכחה נוספת למניעת סרטן צילום: יהונתן צור
 


 


אפליקציה לאיתור אתרים במהירות
 

מחקר ענק: צמחונות מונעת סרטן

חוקרים בבריטניה שבדקו למעלה מ-52 אלף איש מצאו שיעור נמוך של מחלות סרטן בקרב צמחונים ואוכלי דגים בהשוואה לצרכני בשר. עם זאת נמצא שיעור גבוה של סרטן המעי הגס בקרב הצמחונים, מה שסותר את ההמלצות למניעתו הכוללות תזונה עשירה בירקות, פירות וסיבים תזונתיים

ד"ר איתי גל
פורסם: 16.03.09, 12:56

צמחונות טובה לבריאות: מחקר רחב היקף שכלל עשרות אלפי נשים וגברים הראה כי תזונה צמחונית הפחיתה באופן משמעותי את שיעור מחלות הסרטן. עם זאת נמצא באופן מפתיע שיעור גבוה של סרטן המעי הגס בקרב הצמחונים, אף שההמלצות למניעתו כוללות תזונה עשירה בירקות פירות וסיבים תזונתיים. המחקר החדש פורסם בגליון החדש של כתב העת האמריקני לתזונה קלינית.

 

 

אף שההמלצות התזונתיות המטופטפות לנו בשנים האחרונות ממליצות על תזונה הכוללת חמש מנות פרי וירק מידי יום להפחתת סרטן ומחלות אחרות, הרי שהעדויות המדעיות לכך מועטות.

 

במחקר החדש בחנו החוקרים מאוניברסיטת אוקספורד בבריטניה את הקשר בין תזונה לסרטן בקרב 52,700 גברים ונשים בגילאי 20 עד 89 במהלך שנות התשעים. הנבדקים חולקו לארבע קבוצות: צמחונים, טבעונים, אוכלי דגים ואוכלי בשר.

 

במהלך המחקר נמצא כי שיעור מקרי הסרטן הכולל היה נמוך יותר בקרב אנשי קבוצת הצמחונים ואנשי קבוצת אוכלי הדגים, בהשוואה לשיעור הסרטן שנמצא בקרב אוכלי הבשר.

 

עם זאת, הממצאים היו מפתיעים בנוגע לשיעור סרטן המעי הגס: מספר החולים בסרטן זה היה דווקא גבוה בקרב אנשי קבוצת הצמחונים, בהשוואה לקבוצות
אחרות, אף שההנחיות למניעת סרטן המעי הגס כוללות תזונה עשירה בירקות, פירות וסיבים תזונתיים - המהווים חלק משמעותי בתזונה של אנשים צמחונים. הממצאים עמדו בסתירה גם באשר לעובדה שצריכת בשר אדום מגבירה את הסיכון לסרטן המעי הגס.

 

"יש הרבה בלבול בתחום הזה", אמר ראש צוות החוקרים, פרופ' טים קי, "הממצאים מראים כי קיים שיעור מופחת של סרטנים אצל צמחונים ואוכלי דגים. עם זאת, תזונה כזו אינה מגינה בפני סרטן המעי הגס, ולפיכך יש לבחון לעומק את המשמעויות מהממצא הזה".

 

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר: "המידע מצטבר ממחקרים רבים, המוכיחים כי שילוב של ירקות ופירות בתפריט היומי הוא בעל תפקיד חשוב במניעת מחלת הסרטן. לכן, האגודה למלחמה בסרטן ממליצה להגביר את הצריכה היומית של פירות וירקות. מומלץ לצרוך בין 5 ל-9 מנות ירק ופרי ביום, בהתאם לצריכת הקלוריות. ירקות מומלץ לצרוך ללא הגבלה, לפחות 3 מנות ביום. לגבי פירות, מומלץ לצרוך לפחות 2 מנות ביום. כמו כן, מומלץ לצרוך פירות וירקות מכל קבוצות הצבעים - אדום (כגון עגבנייה, גמבה ואבטיח), כחול/סגול (כגון חציל, סלק ושזיפים כהים), ירוק (כגון ברוקולי, חסה ומלון), לבן (כגון כרובית, בצל שאלוט ובננה) וצהוב/כתום (כגון בטטה, תירס ותפוז)". 

 


תגיות: צמחונות | מחקר | סרטן | איתי גל

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    שמירהשמרו כתבה  

 
 


 
חדשות
דעות
ספורט
כלכלה
צרכנות
תרבות ובידור
מחשבים
בריאות
ירוק
יהדות
תיירות
רכב
אוכל
יחסים
רכילות
וידאו
הוט
רשת
כלכליסט
משחקים
מקומי
קהילות
אינדקס
לאישה
לימודים
דרושים
ynet-shops
ynettours
winwin
בעלי מקצוע
ביגדיל
 

אודות ועזרה
כתבו אלינו
עזרה
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
מפת האתר
ארכיון
לאתר הסלולרי
 
אודות האתר
RSS
הפוך לדף הבית
ynet בסלולר
ניוזלטרים
פרסמו אצלנו
ערוצי תוכן
חדשות
כלכלה
ספורט
תרבות
בריאות
מחשבים
נופש
Xnet
יהדות
דעות
צרכנות
תיירות
אוכל
רכב
בעלי חיים
קטלוג אופנה
יחסים
קהילות
אנציקלופדיה
Israel News
ירוק
לאשה
דילים
כולסטרול
כלכליסט
בלייזר
Go
מנטה
משחקים
mynet
זולי הקיפוד
מוסכים
כלים ושירותים
קניות
מניות
דרושים
מחירון רכב
דירות להשכרה
קופונים
מחירון דירות
רכב חדש
דירות למכירה
לוח רכב
יד שניה
בעלי מקצוע
מפות
עברית.evrit
מחירון שיפוצים
דירות חדשות

בית המערכות מקבוצת ידיעות אחרונותRealCommerce - ניהול תוכןTotal media - Interactive media technologiesApplication delivery by radwarePowered by Akamaiהאתר פועל ברישיון אקו"ם
as16-c  כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ©