שתף קטע נבחר

רכב הפנאי סאנגיונג C200 מתקרב לייצור

סאנגיונג מפרסמת תמונה ראשונה של ה-C200 הסדרתי, שיופיע בתערוכת סיאול בעוד כשבועיים ועשוי לחלץ את היצרנית מהמשבר החריף בו היא נמצאת

סאנגיונג, יצרנית רכבי השטח בעלי העיצוב הייחודי, תציג בתערוכת סיאול הקרובה רכב פנאי ראשון. קוראים לו C200, והוא עשוי להיות חבל ההצלה של היצרנית הקוריאנית, שנמצאת בימים אלה במשבר כלכלי חריף בגלל המצב הקשה בשוק הרכב העולמי. למעשה, מצבה של סאנגיונג כה קשה, עד ששנגחאי אוטומוטיב (SAIC) הסינית, המחזיקה 51% ממניות סאנגיונג, נאלצה להזריק לה כסף כדי למנוע ממנה לפשוט רגל.

 

ה-C200 הוא רכב פנאי קומפקטי, שמתוכנן כמתחרה לטויוטה ראב4 וניסאן קאשקאי. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה עם מרכב אחוד, ויוצע עם הנעה קדמית או כפולה. בכל מקרה, מדובר ברכב פנאי שמיועד בעיקר לשבילים כבושים, ולא לנסיעת שטח מאומצת. בעבר העריכו בטלקאר, יבואנית המותג, כי הדגם החדש ינחת בישראל כבר במחצית השנייה של 2009.


סאנגיונג C200. מתחרה חדש לטויוטה ראב4 ומיצובישי אאוטלנדר 

 

הדגם שיוצג בסיאול מוגדר עדיין כאב טיפוס, אם כי בסאנגיונג מאשרים שהגרסה הסדרתית, שצפויה במהלך השנה, תהיה דומה מאד לדגם זה. בגרסת התצוגה, ל-C200 יש מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר ועם הספק נאה של 175 כ"ס. בשורה משמחת לשוק הישראלי היא תיבת שישה הילוכים אוטומטית, בה מצויד דגם התצוגה. הקוריאנים אינם מפרסמים נתוני מידות מלאים של המכונית, ומסתפקים בינתיים בנתון בסיס הגלגלים בלבד - 264 ס"מ, נתון דומה למתחרים בקטגוריה.

 

ה-C200 הוצג לראשונה בתערוכת פריז אשתקד כדגם תצוגה. כבר אז ניתן היה להעריך כי הדגם הסדרתי יהיה דומה למכונית התצוגה, ולא במקרה - את שניהם עיצבה סדנת ג'וג'ארו (איטלדיזיין) האיטלקית. עם זאת, ניכר כי בדרך לייצור החליטו בסאנגיונג לבצע שינויים לחרטום, והחליפו את יחידות התאורה והפגוש.

 

לצד רכב הפנאי החדש, סאנגיונג תחשוף בסיאול גם גרסת כלאיים לקיירון. רכב השטח הוותיק יזכה כאן לשילוב בין מנוע טורבו-דיזל לבין מנוע חשמלי, לטובת חסכון בדלק והפחתת פליטת המזהמים. בשלב זה אין פרטים נוספים על דגם זה, שמוגדר על-ידי סאנגיונג כדגם תצוגה בלבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
C200 - גרסת התצוגה מפריז אשתקד
כך היא נראתה מאחור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים