שתף קטע נבחר

Facebook נסוגה: נשנה את העיצוב

הרשת החברתית המובילה נכנעת שוב ללחץ של הגולשים, ומבטיחה לתקן את העיצוב החדש והשנוי במחלוקת כבר בשבועות הקרובים

בעקבות מאות אלפי תלונות של משתמשים וקבוצות מחאה שנפתחו ברשת החברתית, פייסבוק החליטה לבצע שינויים בעיצוב החדש שהכניסה לאתר לאחרונה.

 

לפי פוסט שפורסם בבלוג הרשמי של פייסבוק, החברה תבצע מספר שינויים מינוריים בעיצוב של דף הבית, במטרה לסייע למתלוננים שמתקשים למצוא את המידע החשוב להם ולהציג אותו בהבלטה. מנהל המוצר כריסטופר קוקס אמר כי הגולש יוכל לשלוט בסוג העדכונים שמופיעים באזור המכונה Stream - בו מופיע התוכן אותו מפרסמים החברים בזמן אמת.

 

איזור זה הוא שעבר את השינוי המהותי בעיצוב החדש, כאשר פייסבוק החליטה לשנות בו את המיקוד העיקרי, ולתת דגש בעיקר לעדכוני הסטטוס של המשתמשים, בדומה לאתר Twitter, במקום לשינוי הקשרים החברותיים כפי שהיה נהוג בעבר.

 

"אנחנו מנסים ליצור איזון בתצוגה בין פעילויות שקורות כרגע לבין פעילויות ממושכות", כתב קוקס. "אנחנו מבינים שחשוב לאנשים לצפות בשניהם". השינוי יוצג כבר בשבועות הקרובים.

 

פייסבוק מנסה להיות Twitter

השינוי בממשק פייסבוק שאירע החודש גרר תגובות שליליות למדי. בסקר שנערך באתר נמצא כי 94 אחוזים מהמצביעים מתנגדים נחרצות לעיצוב החדש, שניסה לגרום לפייסבוק להיראות כמו שירות המיני-בלוגים Twitter. מאות אלפי אנשים הצטרפו לקבוצות המחו נגד השינוי.

 

עיקרי השינוי בממשק היו הפיכת עדכוני החדשות של פייסבוק למוטה פרסומים בזמן אמת בסגנון טוויטר, של עדכוני סטטוסים והערות שכותבים החברים. תמונת החבר הופיעה לצד כל עדכון. בדף העדכונים הקודם הוצג אוסף מגוון של פעולות שביצעו חברים באתר, כמו הקבוצות אליהן הם הצטרפו, מי מעתה חבר של מי, לאילו אירועים הולכים החברים ועוד.

 

מדובר, אגב, בפעם השנייה שבו לחץ מצד הגולשים גורם לפייסבוק לבצע שינוי במדיניות החברה. לאחרונה נכתבו מחדש תנאי השימוש, אחרי שגולשים גילו כי במסמך המשפטי הארוך - שרבים נוטים לדלג על קריאתו - נכתב כי החברה מחזיקה בבעלות על התוכן שלהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתקפלים. מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק
צילום: איי פי
מומלצים