שתף קטע נבחר

קונסולת פלייסטיישן 2 תוזל ל-100 דולר בלבד

סוני מקצצת עמוקות במחירה של קונסולת המשחקים הוותיקה PS2, על מנת לפנות להתחרות בקונסולת ה-Wii של נינטנדו שפונה לקהל הרחב ולא רק לגיימרים כבדים

חברת סוני הודיעה באופן רשמי כי היא מפחיתה את מחיר הפלייסטיישן 2 ל-100 דולר (כ- 418 שקלים) בארה"ב ו- 100 אירו (557 שקלים) באירופה. באופן מפתיע, הורדת המחיר כמעט ב- 25% אמורה להשתקף גם במחיר המכשיר בישראל, שנמכר כיום ב- 800 שקלים, ועל פי חשבון פשוט צריך להמכר ב- 620 שקלים. עם זאת, לא קיבלנו אישור מישפאר לגבי המחיר החדש.

 

  • עוד ב-Vgames: מוד חדש ל-Rethild's Wizard module

 

במקביל מסרה סוני שוב כי אין בכוונתה להפחית בקרוב את מחיר הפלייסטיישן 3, בניגוד למה שתעשיית המשחקים כולה מבקשת ממנה. נראה שהחברה ויתרה למעשה על המרוץ מול ה- Xbox 360 בסיבוב הנוכחי, ומעדיפה לנסות ולחזק את מכירות הפלייסטיישן 2 כמכשיר שפונה לקהל רחב.

 

סוני מצרפת להודעה על המחיר החדש המלצה חמה ליהנות מ- 1,900 המשחקים הזמינים לפלייסטיישן 2, ומזכירה שגם השנה הולכים לצאת משחקים חדשים לקונסולה, ביניהם MLB 09, Ghostbusters, MotorStorm: Arctic Edge ו- Guitar Hero: Metallica.

 

מכוונים לקהל של ה-Wii

"הפלייסטיישן 2 מתחזקת השנה במשחקים חדשים, עם דגש מיוחד על משחקים חברתיים ומשחקי ספורט שכל כך פופולריים בגזרת המשפחות ההולכת וגדלה. אתם מוזמנים לנגן ברוק באנד, לבחון את הידע שלכם ב- Buzz! או פשוט להשתמש בפלייסטיישן 2 כנגן CD או DVD", אמר ג'ון קולר, האחראי על שיווק חומרה בסוני ארה"ב.

 

לדברי קולר שהתראיין בנושא ל-GamesDaily, למרות שהפלייסטיישן 2 כבר בת תשע, היא עדיין נמכרת היטב: 2.5 מיליון יחידות בארה"ב בשנה שעברה - ועדיין יוצאים עבורה משחקים חדשים. לדבריו, השנה צפויים לצאת לקונסולה 70-80 כותרים חדשים, ופחות או יותר אותה כמות גם ב- 2010. ההפחתה במחיר נועדה לשמור על המכירות של המכשיר ואף לחזק אותן לנוכח המשבר הכלכלי.  

 

הגיימרים (וגם עיתונות המשחקים) נוהגים לרכז את תשומת לבם בדור הכי חדש של מכשירי משחקים, אבל הקהל הרחב בארה"ב עדיין משחק הכי הרבה בפלייסטיישן 2, ויש לה מאגר משחקים עצום, מתוכו 250 משחקים הם במעמד של "להיט" שמכר מעל ל- 400,000 עותקים.

 

לדברי קולר, הסקרים של סוני מעידים על כך שרבים מבעלי הפלייסטיישן 2 ממשיכים וקונים גם פלייסטיישן 3. כרגע כמובן מדובר בעיקר על ציבור המאמצים המוקדמים, אבל מגמה זו מצביעה על כך שכדאי לסוני להגדיל את ציבור בעלי הפלייסטיישן 2, כי משם יגיעו בעלי הפלייסטיישן 3 בעתיד.

 

לשאלה האם הוזלת הפלייסטיישן 2 ל- 100 דולר נועדה להלחם בשוק של ה- Wii, ענה קולר כי זו אכן הכוונה. "מבחינה טכנולוגית, ה- Wii הרבה יותר קרובה לפלייסטיישן 2 מאשר לקונסולות ה- HD. גם המשחקים המפותחים הם באותו רף של ה- PS2, כך שהקהל הפוטנציאלי דומה מאוד. נינטנדו עשתה עבודה נפלאה בלכידת קהל של צעירים ונשים, ואלו שני מגזרים שבהם גם הפלייסטיישן 2 הולכת ותופסת תאוצה", אמר קולר. "אנחנו בטוחים שתג מחיר של $99 יאפשר לנו לתפוס נתח מהשוק הזה".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חותכים את המחיר
חותכים את המחיר
מומלצים