שתף קטע נבחר

שעתה היפה של הרווקה המבוגרת עם החתולים

בכל מפגש עם האחר, בין אם הוא עסקי או אישי, עובד אצלנו בראש פאנל שופטים שמחליט את מי להעביר ואת מי לפסול. שופט מחמיר, שופט לכף זכות והשלישי שלא סגור על עצמו עובדים קשה בבחירת בני זוג. הגיג בעקבות חגיגת סוזן בויל

שמתם לב שכמעט בכל תחרות כשרונות בטלוויזיה יש שופט אימתני, שופטת רגשנית ושופט מתלבט?

 

בכל מפגש עם האחר, בין אם הוא עסקי או אישי, עובדים אצלנו בראש שלושת השופטים האלה ומחליטים עבורנו את מי להעביר ואת מי לפסול. שופט מחמיר, שופט לכף זכות והשלישי שלא סגור על עצמו עובדים קשה בבחירת בני זוג. בכל דייט יש שופט דומיננטי שעל פיו יישק דבר. אם חשוב לנו החוכמה של בן הזוג וזו אינה קיימת - הוא ייפסל על הסף, למרות התכונות האחרות המצוינות שקיימות בו. אם החוכמה קיימת אבל היופי קרדינלי ונעדר - יהיה ויכוח בין השופטים האימתני והבכיינית.

 

כל מפגש עם האחר הוא אודישן קצר לכל דבר, שיקבע את המשך ההתקשרות. לא תמיד יש זמן להכיר את המתמודד באמת, ולעיתים הזמן המוקצב הוא לכל היותר חמש דקות מול הקפואים בסופר או הבות'קה בחניון.

 

מידי יום אנחנו מעבירים ועוברים מבחני קבלה כאלה. אם ראית בחורה בסופר ליד הדוכן של העגבניות ואמרת הערה בסגנון: "שמת לב שלכל העגבניות יש גודל זהה חלק ויפה?" ייתכן שהבחורה תחשוב שמדובר בהערה סקסיסטית וגסה, ואז נכשלת באודישן גם אם התכוונת לכך שכנראה כולן עברו הדסה גנטית ביקשת להרשים אותה בידע ובעניין שלך בבריאות, ובכלל לא הגנבת מבט לחזה שלה! הזמן הזה שעמדתם שניכם ליד הדוכן של העגבניות, בשניות האלה, היה לך אודישן, והוא יקבע אם הבחורה תעמוד לצידך בקופת אקספרס הכי איטית בעולם ואולי שנייה לפני שתלך תרשום לך את מספר הטלפון שלה על קרטון החלב שעל המסוע.

 

רוב הזמן אין עונה שנייה בה תוכל לשוב ולהראות את כישוריך

מבחני קבלה מטבעם אכזריים, ורוב הזמן אין עונה שנייה בה תוכל לשוב ולהראות את כישוריך. זה עכשיו או לעולם לא. נשפטים ושופטים לחסד או לשבט. פוסלים על שטויות נפסלים על פחות מכך.

 

כשאת יושבת לך בערב אחד מול המחשב, בוהה בכרטיסים של בחורים ותוהה מה עומד מאחורי פרצוף זה או אחר - הבחור בכרטיס נמצא באודישן. אם הוא מוצא חן בעינייך תכנסי ותקראי את המילים שכתב או שהכתיב ולפי זה תחליטי אם לפנות אליו או להיענות לפנייתו הנדושה: "החלטתי לעשות את הצעד הראשון". כשאת מעיינת בכרטיס שלו, בוחנת את האף שלו - הוא באודישן, מבלי לדעת שהוא באודישן. הוא בכלל בעבודה, או עם חברים, אבל הוא בבחינה, והמילים שכתב יקבעו מי הוא.

 

מובן שלא התמונה ולא המילים יקבעו מי הוא באמת, אבל אין זמן, צריך להחליט. האם לתת לו את מספר הטלפון, או לדלג עליו ולהטביע בחיפזון את חותמת האדומה "נכשל", כפי שעושים ב"כוכב נולד". גם אם הוא חמוד, מצחיק, שנון, הרי לעולם לא תדעי זאת אם לא תיפגשו באמת.

 

יש אנשים שהכרטיסים שלהם אינם מקבלים מבט שני. נפסלים על הסף. מי שלא אוהבת קירחים תקליק ותדלג, מי שאוהב בלונדיניות יקליק וידלג על הברונטיות. ומי שלא אוהבת גרושים תקליק וכמו דבורה שחגה מעל פרח בלי לחשוב פעמיים תרחיק עצמה ממנו לנצח.

 

היא לא היתה מקבלת אף לא פנייה אחת בשום מקום בעולם

בינינו, האם יש פה גבר אחד פנוי שהיה נותן צ'אנס לסוזן בויל אילו היה לה כרטיס ב-JDate? רווקה, בת 47, שמעולם לא התנשקה ויש לה חתול. יותר סטריאוטיפי מזה אין. הרי היא לא היתה מקבלת אף לא פנייה אחת בשום מקום בעולם, למעט אולי ממפיקי התוכנית ה"מראה", שהיו שמחים למרוט לה גבות, לצבוע את שערה המאפיר ולהצמיד לה מאמן אישי.

 

לכל מי שצפה בה נכנסת לבמה ושמע את קולות הצחקוקים שהיו עליה ואמר גועל נפש - כדאי מאוד להודות שהפעולה הזו, שהיתה גלויה, הלעג שהיה על העלמה בויל ועל המראה שלה, הוא משהו שאנחנו עושים מידי יום בסתר. רק בתוכניות האלה יש לגיטימציה, תמוהה בעיניי, לצחוק על מי שאינו עומד בסטנדרטיים של מראה מסוים.

 

בעולם הפו"פ, בו כמעט אין צ'אנס למי שמראהו אינו מצודד, כדאי לזכור שיש רווקים ורווקות לא יפים, שיושבים בבית ומלטפים חתול בבדידות איומה ואולי יש להם קול אלוהי ונשמה גדולה וטובה. בעולם הפו"פ, בו נפסלים אנשים במהירות ושיפוטיות שסיימון השופט הוא רחמן בן רחמן לעומתן, זה שיעור חשוב עבורנו. שיעור שאומר שייתכן שבדרך בין הפסילות המהירות פספסנו מישהו מדהים.

 

סוזן בויל הגיעה לדייט עם מיליוני אנשים. היא הגיעה כמו שהיא: מקסימה, חייכנית, אמיתית, כובשת בפשטות שלה. והיא קיבלה בתמורה אהבה וקבלה גדולה יותר משחלמה לקבל אי פעם. אבל לשם כך היא היתה זקוקה לצ'אנס אמיתי.

 

מוקדש לכל האנשים היפים הסמויים מן העין
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יותר סטריאוטיפי מזה אין
ציור: עירית רבינוביץ
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים