שתף קטע נבחר

מיתון? פרארי קלאסית שברה שיא מכירה פומבית

מכונית פרארי 250 טסטה רוסה שחורה משנת 1957 שהוצעה למכירה פומבית, נמכרה בסכום שיא של יותר מ-12 מיליון דולר - 51 מיליון שקל. ברכות לקונה המאושר, שבחר להישאר אנונימי

מחיר שיא למכונית קלאסית שהוצעה במכירה פומבית: 51 מיליון שקל (12.2 מיליון דולר). זה הסכום ששילם השבוע אלמוני עשיר במיוחד עבור פרארי 250 טסטה רוסה משנת 1957, אחת מבין 21 מכוניות בלבד שיוצרו מסוג זה בשנים 57'-58'. מדובר בסכום הגבוה ביותר אי-פעם ששולם עבור מכונית קלאסית במכירה פומבית.

 

הטסטה רוסה (Testa Rossa, "ראש אדום"), זכתה לכינויה בגלל הצבע האדום בו נצבעו מכסי גלי הזיזים של המנוע - יחידת V12 מרשימה בנפח 3.0 ליטר, עם שישה מאיידים (קרבורטורים), 300 כ"ס ב-7,200 סל"ד וקו אדום ב-8,000 סל"ד - נתונים שלא היו מביישים מכונית ספורט גם כיום, 52 שנים לאחר השקתה.


הפרארי 250 טסטה רוסה שנמכרה השבוע. יפהפייה עם תג מחיר בשמיים

 

המכוניות היקרות ביותר אי פעם (לרשימה באנגלית לחצו כאן)

  1. פרארי 250 טסטה רוסה - 12.2 מיליון דולר
  2. פרארי 250 קליפורניה - 10.9 מיליון דולר
  3. בוגאטי טייפ 41 רויאל - 9.8 מיליון דולר
  4. פרארי 330TRI לה מאן - 9.3 מיליון דולר
  5. מרצדס 540K ספיישל - 8.25 מיליון דולר

 

הטסטה רוסה נמכרה באירוע המכירה הפומבית הרשמי של פרארי, המכונה בשם "Leggenda e Passione" (אגדה ותשוקה) ושנערך אחת לשנה במפעל פרארי שבמראנלו, איטליה. האירוע, שהופק על-ידי בית המכירות הפומביות RM, נחשב לאחד מהיוקרתיים בעולם, וכבר ייצר כמה שיאי עולם במכירת מכוניות. רק בשנה שעברה נקבע השיא הקודם באותה מכירה ממש - עבור פרארי 250 קליפורניה משנת 1961, שגרפה סכום נאה של 10.9 מיליון דולר.

 

צילום: פרארי

 

 

 

המכונית שנמכרה כעת, שלדה מספר 0714TR, היא הרביעית שיוצרה מתוך 34 פרארי 250 טסטה רוסה שיוצרו. רק 21 מהן זהות בעיצובן לרכב שנמכר, ושעוצב על-ידי בית העיצוב סקאלייטי האיטלקי. עיצוב זה נחשב לאחד האהובים ביותר בתולדות פרארי, ולאחד המפורסמים ביותר שבהם. בשנת 1984 פרארי אף חלקה לו כבוד מיוחד, על-ידי כינוי מכונית הכביש החדשה אז של החברה בשם טסטה רוסה.

 

ה-0714 התחרתה מאז ייצורה בשלל מירוצים ברחבי העולם, ועברה מספר בעלים ושיפוצים. עם השנים היא נדדה מאיטליה לארגנטינה, ארצות הברית ויפן, נצבעה מספר פעמים בלבן, שחור ואדום, ומנועה הוחלף. לפני שנמכרה השבוע, היא עברה שיפוץ מקיף שכלל את צביעתה בדיוק כפי שיוצרה במקור, ומנועה המקורי שוקם והוחזר אחר כבוד לקדמת המרכב.

 

פרארי 250 טסטה רוסה, שנת 1957

  • מנוע: קדמי-מרכזי, V12 בנפח 2,953 סמ"ק
  • מאיידים: שישה, מתוצרת וובר
  • הספק: 300 כ"ס ב-7,200 סל"ד
  • מומנט: 38.8 קג"מ ב-5,500 סל"ד
  • קו אדום: 8,000 סל"ד
  • תיבת הילוכים: ארבע מהירויות
  • מתלים: קדמי - סלילים; אחורי - סרן חי
  • אורך: 396 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 235 ס"מ
  • מהירות מרבית: 259 קמ"ש
  • האצה ל-100 קמ"ש: 6.0 שניות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכי יקר שיש - פרארי ב-51 מיליון שקל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים