שתף קטע נבחר

פולקסווגן מציגה את השירוקו האולטימטיבית

רגע לפני אירוע הסיבולת השנתי על מסלול הנורבורגרינג בגרמניה, פולקסווגן חושפת את השירוקו החזקה ביותר, עם 265 כ"ס ומיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.4 שניות

פולקסווגן תציע את השירוקו - הספורטיבית הקומפקטית שמבוססת על הגולף - בגרסת R. זו תהיה החזקה ביותר במבחר, עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו שמגיע מאודי S3, גרסת הביצועים של ה-A3. הדגם החדש נחשף באירוע שקדם למירוץ הסיבולת הנערך מדי שנה בנורבורגרינג בגרמניה, ונפתח היום (ה').

 

השירוקו R תציע 265 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-35.7 קג"מ ב-2,500 סל"ד, וביצועים בהתאם: מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש יארוך 6.4 שניות עם תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד (DSG), או 6.5 שניות עם תיבת שישה הילוכים ידנית. ל-DSG יתרון גם מבחינת תצרוכת דלק, עם נתון של 12.2 ק"מ לליטר בממוצע, לעומת 12 ק"מ לליטר בדגם הידני. בשני המקרים המהירות המרבית תוגבל ל-250 קמ"ש כחלק מההסכם הג'נטלמני בין יצרניות הרכב הגרמניות.


 

מבחינת עיצוב, השירוקו R כמעט ולא השתנתה לעומת הדגם הרגיל. יש לה פגוש קדמי עם פסי פלסטיק שחורים במקום סבכת חלת הדבש, וחלק גדול יותר ממנו צבוע בצבע הרכב. מאחור מותקן פגוש בעל עיצוב שונה, והספויילר האחורי מעט גדול יותר מבדגם הרגיל. בתמונות מצוידת ה-R בחישוקי "19 עם חמישה חישורים, שיוצעו בתוספת תשלום, במקום חישוקי ה-"18 התקניים שתמונתם לא פורסמה.

 

כיאה לגרסה חזקה, ה-R נהנית מבלמים משודרגים, מכיול שונה למערך המתלים ומבקרת יציבות שהותאמה לאופי המכונית. מערכת זו מסייעת גם לשיפור היכולת הדינמית, במה שבפולקסווגן מכנים XDS. מדובר למעשה בניסיון לדמות דיפרנציאל מוגבל החלקה, באמצעות בלימת גלגל מחליק על-ידי מערכת בקרת היציבות, לשיפור העברת הכוח בפניות מהירות. בתוספת תשלום, ניתן יהיה להזמין את המכונית עם מתלים מתכווננים (DCC - Dynamic Chassis Control), המאפשרים בחירה בין מצב אוטומטי, נוחות או ספורטיבי. 


 

ומתי בישראל?

מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל, נמסר ל-ynet כי בשלב זה עדיין לא התקבלה החלטה לגבי שיווק השירוקו R אצלנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים