ב.מ.וו נלחמת בייבוא האישי
לטענת מנכ"ל קמור, אוסרת ב.מ.וו העולמית על היבואן הישראלי וכל מוסכיו המורשים לטפל בכלי רכב שלא יועדו עבורנו - "אלה מכוניות מתקדמות מאד, וטיפול לא נכון עלול לגרום נזק"
חברת קמור רכב, יבואנית ב.מ.וו, מחריפה את מאבקה בייבוא האישי של מכוניותיה לישראל. מנכ"ל היבואנית, ישראל בן חיים, הודיע כי כל מוסכי הרשת של החברה קיבלו הנחייה חדשה, לפיה יפסיקו להעניק שרותים למכוניות ב.מ.וו שיוצרו "עבור שווקים אחרים". הכוונה היא בעיקר למכוניות ב.מ.וו המגיעות לישראל מארה"ב.
לדבריו, ההנחיה החדשה למוסכים ניתנה בעקבות הוראה שהגיעה מחברת ב.מ.וו, ולפיה נאסר על היבואן הישראלי ומוסכי הרשת לטפל בכלי רכב שלא יועדו לשוק הישראלי. זאת, מאחר שייתכנו בהם שינויים טכניים שאינם ניתנים לטיפול בישראל. "מדובר במכוניות מתקדמות מאוד מבחינה טכנולוגית, שמחייבות טיפול מדוייק עם תוכנות מאד ספיציפיות וציוד ייחודי. טיפול לא נכון או באמצעות תוכנות לא מתאימות, עלול לגרום נזקים לרכב ולמערכות שלו, ולכן נאסר עלינו לטפל במכוניות הללו - למרות שחיצונית הן נראות בדיוק כמו כלי הרכב המיובאים על ידי קמור לארץ", אמר בן חיים.

בקמור רוצים אתכם באולם התצוגה, לא במכס (צילום ארכיון: יואל פלרמן)
יש לציין כי על-פי הוראת משרד התחבורה, חייב כל מי שמבקש להביא רכב בייבוא אישי, להמציא אישור של מוסך מורשה מטעם היבואן - או אישור של היבואן עצמו - לפיו אותו מוסך מתחייב לטפל ברכב שנרכש בייבוא אישי. לכן, משמעות ההוראה החדשה היא הפסקת הנפקתם של אישורים כאלה. בלעדיהם, לא ניתן יהיה לייבא מכוניות ב.מ.וו מארה"ב. החלופה היחידה היא המצאת אישורים בדבר אחריות בינלאומית - אלא שגם אלה מוגבלים על-ידי ב.מ.וו העולמית למדינות או לאזורים שבהם נמכרה המכונית.
בימים אלה בודקת ועדה ציבורית את נושא הייבוא האישי, במטרה להסדיר את התחום במסגרת הרפורמה הצפויה בייבוא רכב לישראל ופתיחת שוק יבוא הרכב לתחרות.