שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קידום אתרים ב-10 ימים: תוכן כפול
    מה שחוזר על עצמו נוטה לשעמם. גם אותנו וגם את Google, שנוהג להגלות "תוכן כפול" החוצה מתוצאות החיפוש. מה עלינו לעשות כדי להימנע מכך? בכך נעסוק בפרק השישי בסדרה

    בהקשר של קידום במנועי חיפוש, תוכן כפול (Duplicate Content) הוא תוכן טקסטואלי שיש לו מספר מופעים זהים במיקומים שונים ברשת, באותו אתר או באתרים שונים.

     

    ובעברית: כשגוגל מוצא שני דפים או יותר שתוכנם זהה.

     

    לדוגמא, אם פרסמתם פוסט בבלוג שלכם ומישהו העתיק אותו בשלמותו ופרסם במקום אחר, זהו מקרה של תוכן כפול. או למשל, אם תעתיקו ידיעה מ-ynet ותפרסמו אותה באתר שלכם - אפילו אם תצליחו לשכנע שמדובר ב"שימוש הוגן", Google לא יהיה מרוצה.

     

    מדוע? כי גוגל רוצה שמשתמשי מנוע החיפוש שלה יהיו שבעי רצון, ואחד הדברים שכולנו שונאים הוא לגלות שבמקום תוכן מקורי, אנחנו מקבלים דף תוצאות שכולל כפילויות רבות.

     

    לכן, כאשר Google מוצא מספר עותקים של אותו תוכן, הוא לרוב יבחר את זה שנראה לו כעותק המקורי ויעלים את האחרים מהתוצאות. מכך גם נובעת הבעיה הטמונה בתוכן כפול עבור בעל אתר: הבעיה האמיתית היא לא ש-Google "מעניש" עליו, אלא שהוא עלול להעלים את הדף הלא נכון - או מכל מקום, לא את זה שאתם מעדיפים שיעלים.

     

    איך Google "מחליט"? באופן רגיל, הוא ייתן עדיפות למופע הראשון של התוכן אותו זיהה, בעיקר כאשר המופעים הבאים הם באתרים פחות "סמכותיים". כמובן שזה לא תמיד עובד בצורה מושלמת.

     

    אם מסיבה כלשהי אתם יוצרים, במכוון, אתר או דף חדש עבור תוכן קיים, מומלץ להודיע לגוגל מה אתם רוצים שיציג בתוצאות ומה לא, באחת מהדרכים הבאות (שתי הראשונות יעילות גם כאשר מפעילים אתרי מראה Mirror sites):

    א. באמצעות שורה מתאימה בקובץ ה-Robots.txt.

    ב. באמצעות תגית noindex.

    ג. באמצעות הפניה קבועה (301 Redirect) מהדף הישן לחדש.

     

    מידע מפורט יותר אפשר למצוא במאמר Urgent Removal Request של גוגל.

     

    כמובן שישנם גם מקרים של תוכן כפול שהם לגיטימיים לגמרי. לדוגמא: כאשר, אתר תוכן גדול מחליט לפרסם בשלמותו פוסט מהבלוג שלכם (בהסכמתם כמובן). פתרון פשוט למצב כזה, שיאפשר לכם לדווח לגוגל מהו המקור ומה ההעתק, הוא לבקש לינק מהעתק אל המקור.

     

    שימו לב ש-Google מגדיר כפילות כהמצאות של תוכן זהה בכתובות URL שונות. מבחינתו, שלוש כתובות כאלו למשל, אינן זהות, גם אם הגולש רואה בהן בדיוק אותו דף:

    example.co.il

    www.example.co.il

    www.example.co.il/index.htm

     

    לכן, במקרה שבו לדף מסויים (ולא רק דף הבית) יש יותר מכתובת אחת, מומלץ לומר לגוגל מהו הדף ה"אמיתי". ניתן לעשות זאת באמצעות הפניות 301 אליו מכל הדפים האחרים, או באמצעות התגית החדשה rel=canonical (שנוצרה בדיוק למטרה הזו).

     

    אגב, חשוב להקפיד גם על כך שכל כותרת דף (Title tag) וכל תיאור דף (Meta Description) יהיו ייחודיים, ולבדוק מדי פעם ב-Google Webmaster Tools (תחת Diagnostics / Content Analysis), אם Google מדווח שמצא כפילויות בכל זאת.

     

    לקריאה נוספת:

    Duplicate Content – מאמר ב-Google Webmasters/Site owners Help.

     

    Dealing With Duplicate Content – פוסט בבלוג הרשמי של גוגל.

     


    Google Webmaster Tools יעזור לכם לזהות כותרות ותגיות מטא כפולות.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "קידום אתרים ב-10 ימים: תוכן כפול"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים