שתף קטע נבחר

חקירת ההתרסקות בפוקט ב-2007: הטייס כשל

רשות התעופה התאילנדית פרסמה את דו"ח ממצאי חקירת ההתרסקות באי פוקט, שבה נספו, בין היתר, שישה ישראלים. הסיבות העיקריות: תשישות וטעויות של הטייס ומשנהו

טעות של הטייס ותשישות הם הגורמים העיקריים להתרסקות מטוס הנוסעים באי הנופש פוקט בדרום תאילנד ב-2007 - כך הצהירה הערב (יום ב') רשות התעופה בממלכה האסיאתית. בהתרסקות נספו 90 בני אדם, בהם שישה ישראלים.

 

הדו"ח של מחלקת התעופה האזרחית, שפורסם באתרה הרשמי, מנה שש סיבות להתרסקות המטוס של חברת התעופה "One-Two-GO", שעל סיפונו היו 130 נוסעים ואנשי צוות. בין הסיבות: כשל בנוהל הסטנדרטי של עקיפת הנמל אחרי הימנעות מנחיתה; כשל בהפעלת ציוד תא הטייס; חוסר תיאום בין הטייס לטייס המשנה; תשישות הטייס; שינוי פתאומי בתנאי מזג האוויר ותגובה לקויה של הטייס ומשנהו.

 

הטייס וטייס המשנה היו בין ההרוגים בהתרסקות המטוס מסוג MD-82 ב-16 בספטמבר 2007, במזג אוויר גשום וסוער. בתאונה האווירית, הקטלנית שידעה תאילנד מאז דצמבר 1998, נהרגו אזרחים מלפחות 10 מדינות שונות, בהן: ארה"ב, אוסטרליה, בריטניה, צרפת, גרמניה, איראן, אירלנד, שוודיה, תאילנד וישראל.

 

חברת התעופה היא חברת בת של החברה "תאי איירליינז".

למרות שהחברה מפעילה רק טיסות פנימיות בתאילנד, הנציבות האירופית הוסיפה אותה באפריל לרשימה השחורה של חברות התעופה שעליהן נאסר לטוס בתחומי האיחוד האירופי מסיבות בטיחות. ביולי אשתקד, מחלקת התעופה האזרחית של תאילנד ריתקה ל-30 יום את שמונת מטוסי ה-MD-82 של החברה, משום שלא עמדו בסטנדרטים של בטיחות.

 

הדו"ח שפורסם היום קרא לחברת התעופה להגביר את אימון החירום לטייסיה, להתאים את לוחות הזמנים של ההמראות כדי לאפשר לאנשי הצוות מנוחה, לשדרג את ניהול הבטיחות ולעודד את אנשי הצוות לדווח על אי סדרים. הדו"ח קרא גם לחברה הממשלתית למחצה המפעילה את נמלי התעופה להרחיב ולשדרג את המסלול בנמל בפוקט או לשדרג את מערכות הנחיתה המנחות את המטוסים כאשר הראות לקויה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שרידי המטוס. ארכיון
צילום: איי פי
מומלצים