שתף קטע נבחר

 

ארה"ב: איך הפך צילום משפחתי למודעה בצ'כיה?

זו תעלומה בקנה מידה בינלאומי: כיצד הפך תצלום משפחתי של ג'ף ודניאל סמית ושני ילדיהם - למודעת פרסומת ענקית של סופרמרקט בצ'כיה? משפחת סמית הזמינה צלמת מקצועית כדי שתצלם את בני המשפחה לכרטיס ברכה לחג המולד, ומאוחר יותר העלתה דניאל את התצלום לבלוג האישי שלה, ולכמה רשתות חברתיות שבהן היא פעילה.

 

אך אתמול (יום ד') סיפרה סמית כי קיבלה טלפון נרגש מאחד מחבריה לאוניברסיטה. הוא נסע ברחובות פראג בירת צ'כיה וזיהה לפתע את פרצופיהם המחייכים של בני משפחת סמית מתנוססים על מודעה ענקית בפתח חנות למוצרי מזון אירופיים. הוא צילם כמה תמונות, ושלח אותן לסמית המופתעת. "כרטיס הברכה שלי - בגודל טבעי, על חלון ראווה של סופרמרקט בפראג!", אמרה סמית המזועזעת, מביתה שבאו'פאלון, פרבר של סנט לואיס.

 

מאריו ברטוצ'ו, בעלי החנות - המכונה "גרצייה" - בפראג, אמר כי הוריד את התצלום מהאינטרנט. הוא טען להגנתו כי חשב שמדובר בתצלום ממוחשב. כאשר נמסר לו

שמדבר בתצלום אמיתי, של משפחה בשר-ודם, אמר כי ינקוט צעדים להסרת המודעה. "נשמח לשלוח הודעת דוא"ל מתנצלת", אמר ברטוצ'ו. הוא אף טען כי אילו היתה משפחת סמית בצ'כיה, היה משגר לה בקבוק יין כפיצוי על עוגמת הנפש.

 

גם הצלמת שבמצלמתה נקלטה התמונה, ג'ינה קלי, טענה כי לא אישרה לאיש להשתמש בתמונה - והוסיפה כי תפנה לארגון צלמים בינלאומי כדי שיסייע לה להבין כיצד הגיע התצלום לפראג. סמית, בינתיים, למדה מהלקח. בפעם הבאה שתעלה תצלום משפחתי לרשת האינטרנט, תדאג שיהיה באיכות נמוכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התצלום שהופיע על כרטיס הברכה
צילום: AP
המודעה. תעלומה
צילום: AP
מומלצים