שתף קטע נבחר

בקרוב: עלילות אי הקופים

כפי שהוכרז ב-E3, סדרת משחקי ההרתפקאה המיתולוגית "אי הקופים" חוזרת עם משחק חדש בסדרה. אודי יוגב מביא לכם את כל הפרטים על ההפקה שמחזירה את גאיברש וחבר מרעיו לחיים

אי הקופים" המקורי היה ההרפתקה שהפכה את לוקאס למפורסמת, למרות שהוא לא היה ההרפתקה הראשונה של החברה. אפשר לטעון גם שהוא היה המשחק שפתח את תור הזהב של הז'אנר, שנמשך מיציאת המשחק ב-1990 ועד אמצע העשור ההוא. מולו עומד המשחק הרביעי והאחרון עד לפני מספר ימים בסדרה, Escape from Monkey Island, שיצא בשנת 2000 וסימן את סופו של ז'אנר ההרפתקה כסוגת מיינסטרים ואת דחיקתו לסטטוס "נישתי".

 

 

ואז בא האינטרנט, כמעט עשור אחר כך, ופתח שוב את השוק למגוון רחב יותר של משחקים בצמצמו את המרחק בין המפתחים לצרכנים. המפתחים כבר לא תלויים במספר קטן של מפיצות גדולות בעלות יכולת ליצור אלפי עותקים פיזיים, להדפיס חוברות, להעמיס משאיות ולהבטיח לעצמן מקום על מדפי חנויות המשחקים המרכזיות. ההפצה דיגיטלית מהירה יותר, ויראלית יותר, זולה יותר וממוקדת יותר.

 

בזכות ההפצה הדיגיטלית יכולה להתקיים חברה כמו Telltale Games, שהוקמה על ידי ותיקי לוקאסארטס וכבר החייתה מותג הרפתקה אחד שנזנח על ידי החברה הקודמת בה עבדו - Sam & Max. עונה שלישית של עלילות סם ומקס, צמד חיות שבמקרה עובד גם בתחום הבילוש הפרטי, נמצאת בדרך.

 

אבל גם סם ומקס לא יכולים להתחרות בשם של "אי הקופים", סדרת הדגל של תקופה שלמה. למרבה המזל, לאחר ש-Telltale הוכיחו את יכולותיהם עם סדרות "סם ומקס" ו"וואלאס וגרומיט" (לאחרונה אין קשר ללוקאסארטס), כנראה

שמשהו זז בהנהלה של לוקאס, והם העניקו למפתחים את הזכויות לפיתוח סדרת משחקי "אי הקופים" חדשה.

 

רון עובד המון

קודם כל, משהו שמעציב חובבי "אי הקופים" מאז ההכרזה: רון גילברט, מאבות הסדרה והאיש שכתב את מערכת יצירת ההרפתקאות של לוקאס, לא נמצא בצוות הפיתוח.

 

ברם, הרבה מפתחים אחרים עם ניסיון "אי הקופים" כן נמצאים בצוות, וביניהם דייב גרוסמן, עוד בכיר Monkey Isle לשעבר. שנית, רון גילברט אמנם עסוק עם משחק התפקידים-הרפתקה האישי שלו, אבל הוא כן מצא זמן בתחילת תהליך הפיתוח לשבת כמה ימים עם הצוות ולעזור להם לעצב את הסיפור והדמויות - כך שקולו של היוצר לא ייעדר

לחלוטין מהפרק החדש בעלילות הנער-שרצה-להיות-ואכן-הפך-להיות-מין-סוג-של-פיראט, גאיבראש ת'ריפווד.

 

לאנשי Telltale יש יחס מיוחד למותג. לפיכך, הם לא מתכוונים להפוך אותו לסדרה של מיני-הרפתקאות עצמאיות, כפי שעשו עם סם ומקס. Tales of Monkey Island, למרות שהוא אכן יצא בחמישה פרקים (הראשון כבר בתחילת החודש הבא), יהיה פרק אמיתי בסדרה, עם רוחב והיקף של משחק מלא. חמשת הפרקים יספרו סיפור אחד גדול, כאשר כל פרק יסתיים ב-Cliffhanger שיותיר אותנו במתח - אבל לא יותר מחודש - עד צאת הפרק שאחריו.

 

כצפוי, המשחק לא יחזור למראה הדו-ממדי של ראשוני הסדרה - לא לפיקסל ארט של "אי הקופים" ולא לסגנון ה-cartoon של "קללת אי הקופים" - אלא יתנהל במנוע ההרפתקה התלת-ממדי של Telltale. יהיה כאלה שיקטרו על המראה החדש, אבל אם להיות כנים, גיאבראש ועולם הפיראטים שלו איבדו את הסגנון המקורי שלהם כבר במשחק השלישי בסדרה - ואנשים התרגלו. גם לזה הם יתרגלו.

 

השתמש בחפץ על חפץ

מנוע הפאזלים של Telltale שודרג לכבוד האירוע. משחקי סם ומקס שמרו על הממשק פשוט ולא אפשרו לשחקן לנסות ולשלב בין חפצים שאסף. "סיפורי אי הקופים", ממש כמו ההרפתקה של פעם, יתמכו בפונקציה של שילוב בין חפצים, ויכילו חידות שידרשו שימוש בה.

 

הזכרתי כבר שדייב גרוסמן, מיוצרי הסדרה הקלאסית, הוא המפיק של הסדרה החדשה. עוד משתתפים ביצירת המשחק מייק סטמל, היוצר המוביל על Escape from Monkey Island, ומייקל לאנד, המלחין שמאחורי המוזיקה של "אי הקופים" ומאחורי פסי קול בלתי נשכחים אחרים, כמו אלה של Outlaws ושל The Dig. השחקן שדיבב את גאיבראש

והשחקנית שדיבבה את אהובתו, איליין, החל מהמשחק השלישי בסדרה, שבים גם הם לגלם את הדמויות.

 

יד שמאל הנוקמת

שלא תחשבו שלה-צ'אק, הפיראט האל-מת האכזר שמאוהב באיליין ואויבו בנפש של גאיבראש, נשכח. גם הוא שב לקלחת, וכדמות ראשית בסיפור, או לפחות מסביבו. סיפור המסגרת הוא שגאיבראש מרכיב חרב וודו בניסיון להשמיד סופית את לה-צ'אק (כאילו שזה אפשרי). הוא מפשל, כהרגלו, וההשלכות הן א. לה-צ'אק הופך לפיראט בשר ודם.

ב. איליין נלכדת בספינה טובעת. ג. גאיבראש נופל לים. ד. ידו השמאלית סופגת אנרגיית לה-צ'אק מרוכזת - והופכת לאחוזת דיבוק מרושע.

 

בתחילת הפרק הראשון, שיצא בשבעה ביולי למחשב ול-Wiiware, גאיבראש נסחף לחופו של האי Flotsam, מקום אליו הזרמים והרוחות מביאים כל מיני סוגים של זבל, כולל פיראטים שנפלו לים. זה מין סוג של תחנה אחרונה - מקום שאתה יכול להגיע אליו, אבל אין שום אפשרות לברוח ממנו. כמובן שגאיבראש לא משלים עם גורלו ומנסה למצוא דרך לברוח מהאי, גם אם תושביו האחרים לא עומדים לשתף איתו פעולה בקלות.

 

נותר רק לאחל לסדרה לא לבייש את המסורת, להצליח ולהעמיד צאצאי אי הקופים גם לעשור הבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים