טנדר ניסאן נבארה ,4x4 מתאים לשטח?
האם טנדר עם הנעה כפולה מתאים לשטח? תלוי אם זה לפני או אחרי שרכשתם אותו. סיפורו של ניסאן נבארה שמתאים ל"בילוי הרפתקני בסוף השבוע", אבל לא לנסיעה בשטח
א.ב. אוהב טיולי שטח אתגריים. הוא בחר בניסאן נבארה, שאותו מגדיר היבואן (חברת קרסו) כ"פיק אפ קשוח לעבודה בימות השבוע ולבילוי הרפתקני בסוף השבוע."
ביולי 2008 הזמין רכב כזה ולבקשתו הציע לו היבואן ערכת בולמי זעזועים וקפיצים של אספיר, שמותקנת במוסכי היבואן וניתנת עליה אחריות. אולם א.ב גילה שניתן לרכוש את הערכה במחיר זול יותר ישירות מאספיר.
ניסאן נבארה (צילום: אלי שאולי)
לאחר 5,000 ק"מ נשמע קול מתכתי מהסרן הקדמי וההנעה הכפולה הפסיקה לעבוד. א.ב פרש מהטיול ולמחרת טענו במוסך היבואן כי הנזק הוא תוצאה של נהיגת שטח אגרסיבית ושל "התקנות חריגות שאינן מאושרות על ידי קרסו." לאחר חילופי דברים קשים הסכים היבואן לתקן את הרכב על חשבונו (בעלות של 12,500 שקל), בתנאי שא.ב יתחייב בכתב כי התיקון הוא "מחווה מסחרית," כי הכשל נגרם עקב התקנת שיפורים לא מאושרים, וכי לא תהיה כל אחריות עתידית לתקלות שנגרמו עקב התקנתם.
ב15- אלף ק"מ התברר שנקרעו תושבות השלדה, וא.ב נדרש לשלם 2,300 שקל עבורן. לאחר התדיינות השתתף היבואן ב755- שקלים מהתיקון. ב22- אלף ק"מ התגלה שבר בדיפרנציאל הקדמי. הפעם סירב היבואן להשתתף בתיקון.
א.ב. פנה אלינו ואנו לחברת קרסו. בתשובה מתעקשים בחברה שהנזקים נגרמו בשל שימוש "חריג" ברכב וכן בשל ההתקנות שבוצעו בו על-ידי מתקין לא מורשה. אבל בחברה גם הודו כי ידוע להם על נזקים דומים בנבארה אחרות, "אבל אין בכך ללמד על תופעה חריגה או על רכיב פגום בייצור."
א.ב. מודה שטייל בשטחים קשי עבירות: "לשם כך קניתי רכב כזה." לטענתו החלקים שהותקנו ברכבו זהים לאלה שמציע היבואן. בקרסו טוענים שהחלקים אינם זהים, אך הסכימו לחייבו רק ב9,000- שקל עבור התיקון, בתנאי שיפרק את השיפורים מרכבו.
לקחים? שהיבואנים לא יתהדרו בנוצות טווס כשהם מוכרים לנו תרנגולת. ושרוכשי הרכב יעדיפו לרכוש שיפורים מהיבואן, שבטווח האחרון הינם זולים יותר, כי היבואן לא יוכל אז להתחמק מאחריות לנזקים.