שתף קטע נבחר

תחנות האוטובוס מודרניות - השלטים מקרטון

תושבי תל אביב זוכים למאות תחנות אוטובוסים מעוצבות למשעי, אשר אמורות להציג את קווי האוטובוס על צג דיגיטלי חדשני. בינתיים זה לא קורה, והפירוט נעשה על-גבי יריעות קרטון ובכתב יד

קבלו את תחנות האוטובוס של 2009 בתל אביב: עיצוב חדשני ועתידני - שילוט מידע על קרטון ובכתב-יד. נוסעי האוטובוסים בתל-אביב, נתקלו לאחרונה בתחנות אוטובוס מודרניות, שהוצבו בחודשים האחרונים על-ידי חברה שזכתה במכרז שערכה עיריית תל-אביב. אלא שברבות מהתחנות החדשות, חסרים שני פרטים שדווקא מאוד חשובים לנוסעי האוטובוסים: שלט המבהיר אילו קווים משרתת התחנה, ומפה המפרטת את מסלול הקווים. צריך לראות כדי להאמין, אבל בחלק מהתחנות פתרה הזכיינית את הבעיה באופן מקורי - שלטי קרטון, עליהם מפורטים בכתב-יד הקווים העוברים בתחנה. 


שלטי הקרטון בתחנות האוטובוס החדשות של תל-אביב

 

איך יכול להיות שהעירייה מאשרת הצבת תחנות אוטובוס מודרניות, שעושות שימוש בפיסות קרטון פשוטות לצורך פירוט הקווים? הסיפור שמאחורי המחדל לא יפתיע את מרבית המשתמשים בתחבורה הציבורית בישראל: בדיקת ynet מעלה כי הזכיינית מאשימה את חברת דן ומשרד התחבורה, חברת דן מאשימה את הזכיינית, ובעיריית תל-אביב סבורים כי אין כל בעיה. ומה אומרים על כך במשרד התחבורה? שם לא ידעו כי מישהו החליט לעשות שימוש ביריעות קרטון.

 

מי צריך שלטים ומפות?

לפני יותר משנה, זכתה חברה-בת של חברת מדיה צרפתית במכרז של עיריית תל-אביב, לניהול שלטי הרחוב בכל העיר, כולל השילוט המוצב בתחנות אוטובוס. תחת תנאי החוזה שנחתם עם העירייה התחייבה הזכיינית לשפץ את מתקני הפרסום השונים, ולהחליף את תחנות האוטובוס המיושנות בתחנות חדשות. על-פי נתוני העירייה, עד כה הותקנו 180 תחנות חדשות, מתוך כ-800 תחנות הפזורות ברחבי תל-אביב.

 

אלא שכבר עם התקנתן, התעוררה בעיה: בתחנות החדשות לא הותקן שילוט המפרט את הקווים העוברים בהן, ולא צורפו מפות המתארות את מסלול הקווים השונים. בזכיינית הסבירו ל-ynet כי העיכוב בהתקנת השילוט והמפות נגרם בחלקו בגלל משרד התחבורה, שהתעכב בהעברת הנחיות מתאימות.

 

הפתרון שמצאה הזכיינית היה התקנה של שלטי קרטון על-גבי התחנות, כאשר בחלק מהמקרים הוצבו שלטי הקרטון על-גבי עמודים זמניים ליד התחנות. כדי להבין עד כמה מגוחך הפתרון האמור, יש להזכיר את הצהרות המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, שהבטיח היום (ד') בוועדת הכספים בכנסת, כי בחודשים הקרובים יקדם המשרד הצבת שלטי מידע אלקטרוניים בתחנות אוטובוס ברחבי הארץ.

 

"שילוט על עמוד זמני"

בחברת דן אומרים ל-ynet כי כבר לפני כחודשיים נערכה פגישה עם הנהלת הזכיינית, ובה נקבע כי השילוט בתחנות החדשות - הכולל "דגל" המפרט את הקווים ומפות המסלולים - יוחלף תוך 24 שעות. "מסיבות לא ברורות", מציינים בחברת האוטובוסים, "הזכיינית לא עומדת בסיכום". אלא שלזכיינית גרסה אחרת, ולפיה חברת דן כלל לא העבירה לידיה את מפות הקווים, ולכן אלו לא הוצבו בתחנות החדשות.

 

בעיריית תל-אביב מודים כי אכן יש בעיה בשילוט התחנות החדשות - אך נמצא לה פתרון, המיושם כבר בחלק מהתחנות: "במסגרת פרויקט החלפת תחנות האוטובוס הותקנו כ-180 תחנות חדשות. בתחילת הפרויקט, הותקן לתחנות אלה שילוט על עמוד זמני, עקב אי קבלת אישור הפרט ממשרד התחבורה. כיום, מתוך 180 תחנות חדשות, ל-120 יש שילוט קבוע ול-60 שילוט זמני".

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "הצבת שלטים בתחנות האוטובוסים, עיצובם וכתיבת הטקסטים אורכת זמן, ומצריכה תאום בין כל מפעילי התחבורה הציבורית. הפרויקט התעכב בשל מחסור בתקצוב, ורק לאחרונה נמצא התקציב הדרוש לכך. עד להצבתם של השלטים הונחו מפעילי התחבורה הציבורית להציב את השילוט הישן. לא ידוע לנו על הצבתם של שלטים מקרטון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שלטי הקרטון: כולם מאשימים את כולם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים