שתף קטע נבחר

המלצה להדיח את מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים

מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים המליצה לשר התחבורה להדיח מתפקידו את מנכ"ל הרשות, יאיר דורי. בכירים ברשות ובמשרד התחבורה טוענים: הרקע להדחה הוא חילוקי דעות אישיים בין המנכ"ל ויו"ר מועצת הרשות, ואינם נוגעים לבעיות תפעוליות

מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים החליטה הערב (ב') להמליץ לשר התחבורה, ישראל כץ, להדיח מתפקידו את מנכ"ל הרשות, יאיר דורי. לדברי גורמים בכירים ברשות ובמשרד התחבורה, הרקע למהלך הדרמטי הוא חילוקי דעות בין דורי ויו"ר מועצת הרשות, זיווה פתיר. יש לציין כי החלטת מועצת הרשות אינה מוגדרת באופן רשמי כהדחה, אלא "החלטה בדבר סיום תפקידו של המנכ"ל".

 

מלשכת שר התחבורה נמסר הערב ל-ynet, כי השר קיבל דיווח מיו"ר הרשות בעניין ההחלטה לסיים את תפקידו של המנכ"ל. השר הורה לזמן את מנכ"ל הרשות לשימוע שייערך ביום ראשון הקרוב, ועד אז הוא צפוי להתייעץ עם היועצת המשפטית של המשרד, מלי סיטון, בדבר הצעדים שעליו לנקוט בעניין.

 

החלטה לא מפתיעה

החלטת מועצת הרשות אינה מפתיעה, בעקבות המתח ששרר בחודשים האחרונים בין המנכ"ל ויו"ר המועצה. בכירים ברשות אמרו ל-ynet כי הרקע לסכסוך בין המנכ"ל והיו"ר הוא אישי בעיקרו, ואינו נוגע לבעיות תפקודיות או תפעוליות. ברשות גם מציינים כי מאז תחילת השנה נרשמה ירידה של כ-20% במספר ההרוגים בתאונות דרכים - ירידה המיוחסת, לפחות בחלקה, לפעילות הרשות.

 

דורי, שנכנס לתפקידו באוגוסט 2007, המשיך את תהליך הקמת הרשות במתכונתה החדשה, לאחר שהחליף את מנהל מינהלת ההקמה של הרשות, ליאור כרמל. לפני שמונה לתפקיד מנכ"ל הרשות, כיהן דורי כסמנכ"ל בביטוח הלאומי, ולפני כן היה מפקד כוחות הנ"מ בחיל האוויר. יש לציין כי ההחלטה להעדיף את דורי על-פני כרמל הפתיעה רבים, וזאת לאור קירבתו של האחרון לשר התחבורה הקודם, שאול מופז.

 

כהונתו של דורי כמנכ"ל הרשות הייתה רצופה עד כה בקשיים, שנבעו ברובם הגדול מהחלטת הממשלה והכנסת לאשר ב-2005 את חוק הרשות בגרסה מצומצמת ומוחלשת. במצבה זה, הרשות לא הצליחה לאכוף את מרותה על גופים שונים העוסקים במישרין או בעקיפין בתחום הבטיחות, ובראשם אגפי משרד התחבורה השונים והחברות הממשלתיות הכפופות למשרד, כמו למשל החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה). אחת הסיבות העיקריות להקמת הרשות במתכונת מוחלשת, הייתה התנגדותם הנחרצת של בכירים במשרד התחבורה, שחששו מפני פגיעה בסמכויותיהם.

 

מכשול נוסף איתו התמודד דורי בשנה האחרונה היה קיצוץ של 200 מיליון שקל מתקציב הרשות ל-2009, וזאת בהתאם להחלטת הממשלה הקודמת. בכירים ברשות ובמשרד התחבורה טוענים כי דורי נאלץ להיאבק על התקציב ללא כל תמיכה מצד מוצעת הרשות, וזאת לאור חילוקי הדעות עם חבריה. יש לציין כי שר התחבורה, ישראל כץ, הצליח לצמצם את הפגיעה בתקציב הרשות לשנה הקרובה, אך למרות זאת נותר התקציב נמוך משמעותית מהסכום שיועד לה - 550 מיליון שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הולך הביתה? יאיר דורי
צילום: אילן לוי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים