שתף קטע נבחר
 

דו-גלגלי: קונים קטנועים, אבל פחות

למרות המצב הכלכלי, עומס התנועה הגדל והערכות מוקדמות אופטימיות - הנהגים לא נוטשים את המכונית ועוברים לקטנוע או אופנוע. אחרי שישה חודשים, מכירות הרכב הדו-גלגלי עדיין נמוכות מאשתקד

הציבור רוכש קטנועים ואופנועים, אבל פחות מבעבר. כ-9,350 אופנועים וקטנועים עלו לכבישי הארץ במחצית הראשונה של השנה, נתון נמוך בכ-2.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה נמכרו בששת החודשים הראשונים כ-9,600 כלים. כך עולה מנתוני רישוי שנאספו בלשכת המסחר. יש לציין כי נתונים אלה אינם מלאים, והמספר המדויק של קטנועים ואופנועים שנרשמו כחדשים עומד על 8,651 בלבד. אלא שלכך מצרפים בלשכת המסחר את הערכות היבואנים, לפיהם יש לצפות לכ-700 כלים נוספים שנמכרו בימים האחרונים של חודש יוני. אם אכן תתאמת תחזית אופטימית זו, יהיה נתון המכירות בחודש יוני הגבוה ביותר מתחילת השנה, עם כ-2,280 כלי רכב דו-גלגליים שעלו לכביש במהלך החודש.

 

היבואנית המובילה בשוק הרכב הדו-גלגלי, במחצית השנה הראשונה, צפויה להיות חברת מטרו. יבואנית סאניאנג, קאוואסאקי וימאהה מעריכה כי תעלה

לכבישים מעל 4,550 כלים דו-גלגליים, כמחצית מכלל השוק. עם זאת, יש לציין כי לפי נתונים רשמיים מכרה מטרו 4,114 כלים בלבד. במקום השני נמצאת חברת עופר אבניר (קימקו, סוזוקי ופיאג'ו), שמכרה בתקופה זהה כ-3,530 כלי, או 3,300 לפי דו"ח הרישוי החסר. במקום השלישי ניצבת חברת מאיר (הונדה) עם כ-460 כלים, או 430 לפי הדו"ח החסר.

 

מותג הקטנועים המוביל הוא סאניאנג, המקדים את קימקו. יש לציין כי קטגוריית הקטנועים הבסיסית (50-125 סמ"ק) מהווה כיום כ-55% מכלל מסירות הרכב הדו-גלגלי. נתח השוק של הקטגוריה הבכירה יותר (125-250 סמ"ק) עומד על כ-29% מהשוק.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים