שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תביעה נגד גוגל על גביית יתר ב-AdWords
    אדם שרכש פרסומות במנוע החיפוש של גוגל טוען שמספר ההקלקות עליהן חוייב, גבוה משמעותית ממספר הכניסות שהיו לו לאתר באמצעות הפרסומות. גוגל בחרה לא להגיב

    לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה אתמול (א') בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד ענקית החיפוש גוגל.זאת בטענה לגביית יתר מצידה כביכול.

     

    התובע, יוני כהנא, מבקש באמצעות עורכי הדין אורן אוזן ויוסי כפרי, לייצג "כל לקוחות גוגל בתוכנית הפרסום Google AdWords, המשלמים ו/או ששילמו

    בשיטת PPC (תשלום לפי הקלקה), שבע שנים קודם למועד הגשת תובענה זו ועד ליום הגשת תובענה זו". התובע הייצוגי טוען בתביעתו כי התקשר עם גוגל בהסכם לעשות שימוש במערכת ה- Google AdWords, במסגרתה רוכש המבקש מ-Google מילות מפתח מסוימות שנבחרו על-ידו.

     

    מילות מפתח אלו ישמשו את גוגל כך ששאילתות חיפוש במנוע החיפוש, המכילות מילות מפתח אלה או מי מהן, יובילו לידי פרסום עסקו של התובע תחת רשימת הקישורים הממומנים, המופיעים בצידו או בחלקו העליון של דף תוצאות החיפוש.

     

    עוד נטען בתביעה כי שיטת התשלום הנהוגה במסעות פרסום על-ידי AdWords ברשת החיפוש של גוגל, היא שיטת תשלום הנמדדת לפי מספר ההקלקות, קרי, עלות לקליק, ובעגה המקצועית Pay per Click. לפי שיטה זו גובה החיוב של המפרסם ל-Google מחושב לפי תעריף, מוגדר וקבוע מראש, עבור קליק שבוצע על הקישור הממומן של בעל העסק (המעביר את הגולש לאתר בעל העסק) מוכפל במספר ההקלקות.

     

    אלא,שהתובע טוען ש"לתדהמתו, לאחר תקופת זמן מסוימת הוא גילה כי מספר הכניסות לאתר האינטרנט נשוא מסע הפרסום אינו תואם את מספר "הקליקים" בגינם הוא חויב על-ידי גוגל. ויודגש, כי אין המדובר בפער זניח, אלא בפער משמעותי של עשרות אחוזים בין מספר הכניסות לאתר, ובין מספר ה"קליקים" בגינם חויב בפועל". לטענת התובע, הוא שב ופנה ל- Googleבבקשה לזכותו בגין ההפרשים, וסורב.

     

    טרם הוגשה תגובת גוגל לבית המשפט. מגוגל נמסר בתגובה כי החברה אינה נוהגת להגיב בתקשורת בנושאים משפטיים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "תביעה נגד גוגל על גביית יתר ב-AdWords"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים