900 בעלי שברולט קרוז יוזמנו למוסך
כשבועיים לאחר החשיפה ב-ynet, מודיעה יבואנית שברולט לישראל כי רוכשי הקרוז החדשה יוזמנו כנראה בשבוע הבא למוסך, כדי לטפל בבעיית כיבוי המנוע תוך כדי נסיעה. היבואנית: מדובר בעדכון תוכנת ניהול המנוע
יבואנית שברולט לישראל, חברת UMI, תשגר כנראה בשבוע הבא קריאה לתיקון (Recall) לכל בעלי שברולט קרוז החדשה בגרסת ה-1.6 ליטר, כ-900 במספר לטענת היבואנית, אשר יוזמנו להגיע אל מוסכי הרשת לצורך עדכון תוכנת ניהול המנוע. זאת לאחר שמאז החלו לשווק את הקרוז החדשה בישראל, התגלו כמה עשרות מקרים - כך היבואנית - בהם מנוע המכונית עלול לכבות תוך כדי נסיעה.
בהודעה רשמית שתפורסם בשבוע הבא, תבהיר היבואנית כי היצרן העביר לידיה גרסת תוכנה לפתרון מיידי של הבעיה, והתקנתה בחלק מהמכוניות כבר החלה. עוד מבהירים ב-UMI כי "מסמך רשמי בנושא, מטעם היצרן, מתוכנן להתפרסם במסגרת הוראת קריאה לשיפור שביעות רצון הלקוחות", בתחילת השבוע הבא. "עם פרסומו", מוסיפים ב-UMI, "בכוונתנו לעבוד בהתאם לנוהל קריאת שירות המפורסם על-ידי משרד התחבורה".
- חשיפת ynet: שברולט קרוז עלולה לכבות בנסיעה
השתלשלות הדברים
לאחר פרסום התקלה האפשרית ב-ynet, הבהירו אנשי היבואנית כי מדובר בבעיה קלה, אחת ממספר בעיות הנוגעות ל"מחלות ילדות" של כל מכונית חדשה. לפי הערכה ראשונית של אנשי המקצוע, מדובר היה בקודנית שהורכבה בישראל במכוניות האמורות, ואשר גרמה לתקלה. ב-UMI הסבירו כי בבדיקות מקיפות שערכו למכוניות, לא שוחזרה התופעה. עם זאת הודו שם כי הבדיקות לאיתור גורם התופעה ממשיכות, במעורבותם הישירה של גורמים טכניים מטעם היצרן.
עוד אמרו כי במיוחד נבדקת הקודנית שהותקנה ברכב בהתקנה מקומית. מספר ימים מאוחר יותר הודו ב-UMI כי כבר נתקלו בדימום מנוע בהאטה, במספר קטן של כלי רכב מדגם ה-1.6 ליטר. "צוות מטעם היצרן איתר את הגורמים לתופעה, ובכלי רכב בהם כבה המנוע, מעדכנים את תוכנת מחשב המנוע", הסבירו.
יש לציין כי תלונות ראשונות על תופעת כיבוי המנוע תוך כדי נסיעה הגיעו ל-ynet ביום ה' (24.7). אליהן צורפו עדויות שונות (בכתב ובקול) המוכיחות לכאורה כי אנשי מקצוע המטפלים בקרוז, מודעים לתופעה זה מכבר. באחת מהן נטען כי הבעיה מוכרת, והמנוע אכן כובה פעם אחת לאחר מסירת הרכב, לצורך כיול עצמי של מחשב ניהול המנוע. מנהל מוסך מורשה של שברולט נשמע אומר כי הבעיה אכן מוכרת, וכי ניתן לוודא אם במכונית עודכן מחשב ניהול המנוע, או שהתכנה מיושנת. לדבריו, מדבקה אדומה על החלק המפריד בין תא הנוסעים לתא המנוע, מסמנת כי אכן התבצע עדכון תוכנה. במידה ולא, התוכנה עדיין מיושנת ועלולה לגרום לכיבוי המנוע.
