שתף קטע נבחר

עם הפנים לאיטליה: פורשה 911 טורבו מחודשת

פרארי הציגה את האיטליה - ופורשה לא נשארת חייבת: תציג בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 911 טורבו עם מנוע חדש ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. אז מי מהירה יותר - גרמניה או איטליה?

פורשה פרסמה תמונות ופרטים ראשונים על ה-911 טורבו המחודשת, גרסת הדגל של מכונית הספורט הוותיקה. הטורבו עוברת מתיחת פנים דומה לזו שעברו יתר גרסאות ה-911 (דור 997) באמצע שנה שעברה, ושעיקרה הפחתת משקל, שדרוג המנועים והוספת תיבת שבעה הילוכים רובוטית עם מצמד כפול.


פורשה 911 טורבו המחודשת. עוד 20 כ"ס וביצועים מרשימים

 

ה-911 טורבו המחודשת מגיחה לאוויר העולם זמן קצר לאחר חשיפת יריבתה העיקרית, פרארי 458 איטליה. והשאלה הראשונה שישאל את עצמו כל חובב רכב היא מי מהן מהירה יותר. ובכן, לפי הנתונים היבשים לפחות, ידה של פרארי על העליונה: שתי המכוניות יזנקו מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות, אך נהג הפורשה ייאלץ להסתפק ב-312 קמ"ש, בעוד שחברו בפרארי ימשיך להאיץ עד ל-325 קמ"ש.


 

ה-911 המחודשת מצוידת במנוע בוקסר שישה צילינדרים חדש בנפח 3.8 ליטר, עם שני מגדשי טורבו והזרקת בנזין ישירה. ההספק צמח לעומת הדגם הקודם ב-20 כ"ס, ועומד על 500 כ"ס בדיוק - שימשיכו לעבור לכל ארבעת הגלגלים. למרות שהמפרט הזה נשמע דומה לדגם הקודם, בפורשה טוענים כי מדובר "במנוע החדש לחלוטין הראשון ב-911 טורבו מזה 35 שנים".


911 טורבו קבריולה

 

הגרמנים אינם מפרסמים מפרט טכני מלא של המכונית, אך מבטיחים שבמתיחת הפנים הטורבו איבדה משקל לטובת ביצועים טובים יותר ותצרוכת דלק נמוכה בכ-20% - עם ממוצע מוצהר של בין 8.5 ל-8.8 ק"מ לליטר לעומת בין 7.8 ל-7.3 ק"מ לליטר בגרסה הקודמת.


733,000 שקל לפני מסים

 

מתיחת הפנים של ה-911 טורבו תגיע לאולמות התצוגה בגרמניה ב-21 בנובמבר, לאחר החשיפה ב-17 בספטמבר בתערוכת פרנקפורט. מחירה שם, לפני מסים, יעמוד על בין 681,000 שקל (122,400 יורו) לגרסת הקופה, לבין 733,000 שקל (131,800 יורו) לגרסת הקבריולה - עדיין עם גג בד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורשה 911 טורבו המחודשת
גם בגרסת קבריולה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים