שתף קטע נבחר

סלקום תפצה לקוח ב-10,000 שקל

למרות בקשות חוזרות ונשנות, לא בוטלה חבילת שירותים לטלפון הנייד, שרכש לקוח של סלקום. ביהמ"ש פסק לו פיצוי של 10,000 שקל, וקבע: "עלינו להגיע למצב שבו האזרח יוכל לבטוח בחברות ובעסקים המוציאים לו את חשבונותיו"

התובע רכש מסלקום, כחלק מההתקשרות עימה, חבילת הודעות וחבילת משחקים. לטענתו, הוא פנה לחברה וביקש לבטל את שתי החבילות, אך להפתעתו, כשלושה חודשים לאחר מכן, התברר לו כי הוא ממשיך להיות מחויב בגין שירותים אלו. התובע טען, כי נאלץ לפנות לסלקום שוב ושוב, עד שכעבור כחמישה חודשים בוטלה חבילת ההודעות בלבד; חבילת המשחקים לא בוטלה. התובע הגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, בה דרש פיצוי בגין אי ביטול החבילות והפרת חוק הגנת הצרכן בעניין זה.

 

סלקום הודתה, כי המשיכה לחייב את התובע בגין השירותים, למרות הודעת הביטול שמסר לה, אך טענה, כי הדבר נבע מטעות בתום לב, שתוקנה במהירות האפשרית. לטענתה, חבילת ההודעות בוטלה כחודשיים לאחר הודעת הביטול, ואילו חבילת המשחקים בוטלה כשלושה חודשים לאחר מכן. עוד טענה, כי הציעה לתובע, כפיצוי, החזר כספי חודשי כנגד שימושי זמן אוויר ושובר לארוחת בוקר זוגית.

 

הצרכן לא צריך "לחזר" אחרי החברה

השופט אברהם טננבוים קיבל את התביעה וקבע, כי הוא מעדיף את גרסת התובע לעניין הזמן שלקח לסלקום לבטל את החבילות. חוק הגנת הצרכן קובע, כי צרכן שביקש לבטל כדין עסקה מתמשכת (עסקה לרכישת שירותים באופן מתמשך), והעוסק המשיך לחייבו, רשאי לתבוע פיצויים, ללא הוכחת נזק, בגובה של עד 10,000 שקל. אם מדובר בהפרה חוזרת, יכול בית המשפט לפסוק פיצוי בגובה של עד 50,000 שקל. בחוק נקבע עוד, כי במציאות של היום, כל אזרח בישראל מוקף ומחויב בעסקאות מתמשכות, ואין לו כל אפשרות לעקוב אחרי כל החשבונות ולהבינם היטב.

 

"איננו יכולים לקבל מקרה, שבו צרכן נתקל בקשיים בבואו לבטל עסקה והחברה עושה כרצונה וממשיכה לחייבו בגין אותו שירות. לא ניתן לקבל מצב, שבו צרכן חסר אונים מוצא עצמו מחזר אחרי החברה, בבקשות חוזרות ונשנות לביטול השירות", כתב השופט בפסק דינו. עוד ציין השופט, כי יש לעודד את הצרכנים לבדוק את חשבונותיהם, ואף להגיש תביעות בגינם, שכן בכך הם מבצעים שירות לטובת הציבור.

 

במקרה הנדון, הפרה סלקום את החוק פעמיים, בכך שהמשיכה לחייב את התובע בגין שתי חבילות שונות. למרות זאת, ובנסיבות הקיימות, החליט טננבוים לחייב אותה בפיצוי המקסימלי בגין הפרה אחת בלבד. לפיכך, חויבה החברה לפצות את התובע ב-10,000 שקל.

 

לעיון בפסק הדין 

 

אתר המשפט הישראלי פסקדין

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סלקום. הודתה בחיובים המתמשכים
צילום: ניב קלדרון
מומלצים