שתף קטע נבחר

בקרוב: חוזרים להילחם בשדים ב-Diablo 3

ב-Diablo 3, המשחק השלישי בסדרת משחקי הפעולה-תפקידים המצליחה, אנו שבים להציל את העולם באחד מהמשחקים הבולטים של השנים הקרובות

בעולם מושלם, Diablo 3 היה יוצא לפני סוף השנה הנוכחית. אבל זה כנראה לא עומד לקרות (הסברים בהמשך), ולכן נעמיק ונבדוק - מה מחכה לנו במשחק השלישי בסדרה המופתית?

 

 

תקציר הפרקים הקודמים

אני לא מאמין שיש שחקנים רציניים שלא נגעו ב-Diablo או Diablo 2. אבל רק למען המסורת, נחזור בקצרה על אירועי המשחקים הקודמים בסדרה: במשחק הראשון בסדרה הכרנו את Tristram, עיר קטנה ושקטה בפרבר נחמד של העולם, נשלטת על ידי מלך טוב לב, האבירים שלו ומגוון אנשים נחמדים. אל העיר מגיעים מגוון הרפתקנים אחרי שכמה אירועים מסתוריים הרסו את הממלכה, הביאו למותו (וחזרתו לחיים כשלד מהלך עם חרב גדולה) של המלך, וכמובן איימו על קיום העיר החביבה

בעצמה.

 

במהלך המשחק לומדת דמות ההרפתקן שאנו משחקים על השחיתות והסודות הנוראים של הממלכה, ועל המעורבות הישירה של אחד מאדוני השדים מהגיהנום, Diablo בכבודו ובעצמו. מסתבר שהוא והאחים שלו גרמו לקצת יותר מדי נזק, ובמלחמה אפית הביסו אותם ונעלו אותם בתוך אבני נשמה. בסוף המשחק אחרי הבסת השד הנורא, מחדיר ההרפתקן המנצח את אבן הנשמה של דיאבלו בעצמו לחזהו במטרה להכיל את השד ולשלוט בו... כן, בטח.

  

את המשחק השני העברנו ברדיפה אחרי הדמות ששיחקנו במשחק הראשון, דמות שלאט לאט משתנה כשהשד מנצח במאבק הפנימי, ובסופו של דבר מתגלה כדיאבלו חזק יותר מאי פעם. בארבעת החלקים הראשונים של Diablo 2 משחרר השד הזדוני את אחיו אחד אחרי השני, וגם כמה ממשרתיו החזקים, לפני שהוא נמלט חזרה לגיהנום בו הוא שולט.

  

הפעם ההרפתקנים מגוונים יותר, ובמקום שלושה מקצועות ישנם חמישה (ומאוחר יותר שבעה בהרחבה), עם ממשק משופר, כוחות מורכבים הרבה יותר ואיזון במשחק הרשת, שהוביל לתקופת זהב ב-Battle.Net בה שיחקו כל יום מאות אלפי שחקנים.

  

ההרחבה Lord of Destruction הציגה את מערכת הרונות לשיפור חפצים, שיפצה את המשחק גרפית, והוסיפה כאמור שני מקצועות חדשים לבחירה. בנוסף היא כללה את החלק החמישי והמסכם של דיאבלו 2 בו השחקנים רודפים אחרי Baal (בעל), עד הר אררט ובראשו אבן העולם, חפץ קסום רב עוצמה שמגן על עיר המקלט ממלחמת כוחות הגיהנום והשמיים. בסוף ההרחבה, האבן הזו מושמדת.

 

יפה ומהוקצע מקודמיו

המשחק השלישי בסדרה ימשיך עשרים שנה אחרי אירועי המשחק השני. אבן העולם הושמדה, כוחות זדוניים מאיימים להחריב את העולם, ומגוון הרפתקנים נקראים למשימה. בשלב הזה לא חשפה בליזארד יותר מדי, ואנחנו עדיין לא יודעים מי יהיו האויבים העיקריים במהלך המשחק: שדים? מלאכים ממורמרים? כוחות חדשים שלא

מוכרים עד כה בעולם המשחק? נזרקו רמזים לכל הכיוונים ומעט מידע קונקרטי.

  

מה שבטוח, המשחק החדש יהיה יפהפה ומהוקצע בכמה רמות מעל קודמו בסדרה, ובליזארד שילבה לתוך מנוע המשחק העוצמתי המון תכונות מעניינות. לדוגמה, למנוע השלבים האקראי (אחד מסימני ההיכר של סדרת Diablo) הוכנסו מגוון אירועים מתוסרטים אקראית, כך שגם בפעם השלישית שתעברו אזור ברמות קושי או עם דמויות שונות, תוכלו למצוא משימות חדשות שלא הכרתם והפתעות אחרות:

 

לדוגמה, באחת ההדגמות המוקדמות של המשחק, פגש הברברי בדקארד קיין, אחרון ההוראדרים המוכר לכולנו מהמשחקים הקודמים, והראה לנו קורטוב של הומור עצמי מצד בליזארד. קיין פנה אל הברברי בשורה המוכרת "Stay a while and Listen" וקיבל חזרה נהמה זועפת שאמרה "We've got no time for stories".

 

במשחק החדש יהיו חמישה מקצועות, לפחות עד חבילות ההרחבה שלבטח יבואו, ובליזארד חשפה כבר בפרוטרוט ארבעה מהם: ברברי, נזיר, מכשף ורופא האליל.

 

הברברי מוכר לכולנו מהמשחקים הקודמים: לוחם חסר פחד שמרסק עדרי אל-מתים במכות והתקפות מיוחדות. הנזיר יהיה דומה למתנקש מההרחבה של המשחק הקודם: לוחם פנים אל פנים מפחיד, עם כמה כלים קסומים מיוחדים להתמודדות עם שדים ויצורים המטילים לחשים.

 

רופא האליל הוא מעין שילוב של Necromancer מדיאבלו 2 ו-Warlock מהעולם של וורקראפט, וביכולתו לשלוט, לבלבל ולהתעות את אויביו - וכמובן לפוצץ אותם בהתקפות קסומות. אחרונה חביבה מארבע הדמויות שנחשפו, ה-Wizard, שולטת שליטה מוחלטת בארבעת היסודות ויכולה להמטיר ערב רב של כאב והרס על אויבי העולם.

 

מנוע פיזיקלי מלא

סרטוני המשחקיות של דיאבלו 3 מציגים ממשק שבהעדר השוואה טובה יותר נראה ממש כמו הממשק של WoW. בליזארד ככל הנראה החליטה שהנוסחה המנצחת במשחק הרשת ההמוני שלה, תעבוד עם שינויים קלים גם ב-Hack'n'Slash, ואת מיפויי היכולות לכפתורי העכבר מחליף סרגל נוח ומוכר. גם לא מעט מהיכולות המיוחדות

של הדמויות השונות לוקחות השראה ממשחק הרשת המצליח, ובכמה מקרים היכולות אפילו עובדות בצורה דומה ל-WoW.

 

  

אחד השיפורים החשובים ביותר לסדרה הוא הכנסת מנוע פיזיקלי תלת ממדי אמיתי למשחק, מנוע שמאפשר לדמויות לתקשר עם העולם באופן אמין הרבה יותר, ולהשתמש בסביבה בשעת קרב. בהדגמות נראה ברברי מרסק תומכות של קיר שנופל ומוחץ עשרות שלדים, ובהדגמה אחרת רופא האליל הבעיר צמחיה, כדי שלא יהיה קל להקיף אותו. יהיה מעניין לראות את הניסוי (הראשון, בעצם) של בליזארד עם מנוע פיזיקלי רציני, ואין ספק שהביצוע יהיה מספק בסוף הדרך.

  

שיפור שולי נוסף שעושה שמח בלב הוא שבמשחקים מקוונים, שחקנים יוכלו לראות רק שלל שהם מסוגלים להרים - מי מכם ששיחק ברמות הגבוהות בדיאבלו 2 זוכר את המסחר המפחיד שהתנהל ב-Battle.net, בו המקליק המהיר יותר עשוי ויכול לגנוב את כל רכושכם בלי לשלם עליו? לא עוד!

 

2009? אולי 2011...

לצערנו, בכנס Blizzcon האחרון רמזו בעלי תפקידים בחברה כי המשחק שהיה מיועד במקור לסוף 2009, עשוי לסבול מגורל דומה ל-Starcraft 2 ולהידחות בחצי שנה, שנה או אפילו שנתיים, בהתאם להערכת המפתחים את איכות המשחק.

  

בליזארד ממשיכה במדיניות ארוכת השנים של בקרת איכות קפדנית, ומתחייבת להוציא משחק מוגמר, מושלם ומאוזן לשוק. את האמת? קצת נמאס לשמוע את הטיעון הזה, ובאופן אישי לא הייתי נעלב או נפגע אם היה יוצא כבר השנה משחק לא מושלם, אלא רק קרוב למושלם, שישתפר בטלאים לאורך כמה חודשים. יתר על כן, אני מאמין שהפידבק הקהילתי היה רק עושה למשחק טוב...

 

אבל, כמובן, אף אחד לא שואל אותנו, ואנחנו פשוט נאלץ לחכות בסבלנות ולחלום על שדים קטנים ואדומים שצועקים Rakanishu! 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Diablo 3. בקרוב?
בשיתוף עם Games.co.il
מומלצים