שתף קטע נבחר

מנכ"ל אל על: זו לא חוכמה להציג רווחים ולברוח

חיים רומנו ל"ממון", לראשונה מאז ההודעה על פרישתו: "ידעתי ש-2008 תהיה קשה, אבל לא חשבתי לעזוב". ביחס לביקורות על הפסדי החברה הבהיר: כל ההחלטות היו נכונות

חיים רומנו היה יכול לעזוב את אל על אחרי שלוש שנות עבודה, כשהחברה הציגה רווחים, אבל אתמול (ב') הוא אמר כי זה היה הדבר הלא נכון לעשות. "הייתי בעשייה של תוכנית החומש וחשבתי שאני צריך להגשים אותה. זו לא חוכמה גדולה להציג לחברה רווחים ולברוח. ידעתי ש-2008 תהיה קשה, אבל לא חשבתי לברוח. אני לא מצטער על כך, אבל אני מצטער עד כמה אנשים יכולים להיות מרושעים וקטנוניים," אמר.

 

 

רומנו דחה אתמול את הביקורות שפורסמו נגדו בכלי התקשורת ואמר כי כל ההחלטות האסטרטגיות של אל על התקבלו בדירקטוריון החברה ובוועדות.

 

רומנו בא לאילת עם צמרת החברה כדי להציג את תוכנית הטיסות של אל על לאילת. המטוס שבו הגיעו רומנו ואנשי אל על לאילת היה אמור להביא עוד כ-80 סוכני נסיעות ועיתונאים, אולם ביום ראשון בלילה בוטלה הטסת העיתונאים וסוכני הנסיעות משום שרשות התעופה האזרחית לא אישרה להטיס אזרחים שאינם עובדי החברה. רפי שדה, מנכ"ל ישרוטל ויו"ר התאחדות המלונות באילת, הגדיר את ההחלטה "שערורייה: מישהו דאג לקלקל את האירוע מסיבותיו".

 

בשיחה עם "ממון" התייחס אתמול רומנו לביקורות על הפסדי החברה והבהיר כי כל ההחלטות היו נכונות בעת שהתקבלו ורובן, כולל ההחלטה על גידול הדלק, הביאו לחברה חיסכון רב בתקופות שבהן הן נדרשו. "אני מסיים חמש שנים מרתקות באל על", אמר, "אין דמיון בין אל על של לפני חמש שנים לזו של היום בכל הקשור לחוויית הנוסע, דיוק מבצעי, כשירות כלי הטיס, איכות ורמת הטיסה. החברה עברה כברת דרך ענקית בכל הקשור לפעילות המסחרית שלה בעקבות העבודה של הרבה עובדים מקצועיים, מוכשרים וטובים," אמר.

 

לדבריו, עדיין מוקדם לסכם את התקופה. "יגיע הזמן. רשימת האתגרים שעמדנו בפניהם והיעדים שהשגנו יוסיפו כבוד לכולם", אמר, "אותי לא מעניינות הפרשנויות, אלא העובדות. כל לקוח שטס באל על יודע זאת. לי אין כוונה להתייחס להסברים שהמוטיביציה מאחוריהם ברורה", אמר.

 

"בצבא, בסוף השקת פרויקט מוצלח, נהוג בדרך כלל להודות לכל מי שלא הפריע. אני מקווה שעוד כמה שבועות אנחנו נוכל להודות למי שלא מפסיק להפריע", אמר רומנו בהתייחסו לניסיונות לטרפד את קו הטיסות לאילת. בשיחה עם עשרות מלונאים וסוכני נסיעות באילת אמר כי "כמו שלא אומרים ללופטהנזה לא לטוס לכל יעד שהיא רוצה בגרמניה או לחברות אמריקניות לא לטוס ליעדים בארה"ב, אין היגיון למנוע מאיתנו לטוס לאילת.

 

"מבחינת אל-על זהו אתגר גדול, משום שהמטרה שלנו היא להכפיל את מספר התיירים שיגיעו לאילת. במשך שנים אנו מציגים לציבור הישראלי מחירים לאירופה שמתחרים עם חברות השכר, ואנחנו יכולים להציג לו מחירים דומים גם בטיסות לאילת, וכמובן גם לתיירים שיגיעו מחו"ל".

 

רומנו לא נקב במחירים שהחברה תדרוש לטיסות בין נתב"ג לאילת, אך ציין כי יהיה מענה גם לחיילים, סטודנטים, צעירים וגיל הזהב. 

 

הכתבה התפרסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
כברת דרך ענקית. חיים רומנו
צילום: סיון פרג'
מומלצים