שתף קטע נבחר

התחקיר: התרסקות הצוקית - טעות אנוש

מחקירת ההתרסקות בה נספו מדריך טיסה וחניך טייס לפני כשנה, עולה כי היא נגרמה בשל טעות אנוש ולא מכשל טכני

תאונת מטוס הצוקית של חיל האוויר, שהתרסק באזור צאלים לפני כשנה, נגרמה בשל טעות אנוש - כך עולה ממסקנות תחקיר התאונה בה נספו מדריך הטיסה, סרן מתן אסא בן 24 מיבנה, והחניך כרמי אילן בן 19 מהרצליה.

 

התאונה אירעה ב-22 באוקטובר אשתקד, בעת טיסת הדרכה בגובה. ממסקנות התחקיר, שפורסם היום (ה'), עולה כי לא נמצא כשל טכני במטוס וכי התאונה נגרמה בעקבות טעות אנוש. טיסת האימון בוצעה לפי הנהלים המוגדרים בבית-הספר לטיסה לאימון מסוג זה וללא חריגות.

 

עוד עולה מהתחקיר כי הטיסה התקיימה בתנאי מזג-אוויר טובים, ושהתרגיל מבוצע בחיל-האוויר מזה שנים רבות וצוות המטוס היה כשיר לביצוע המשימה. 

 

מפקד חיל-האוויר, אלוף עידו נחושתן, הורה לאחר התאונה על הקמת צוות לחקירת התאונה. תוצאות התחקיר הוצגו למפקד החיל, שקיבל את המלצות צוות התחקיר והנחה על יישומן. אתמול נערכה פגישה בין קציני חיל-האוויר למשפחות הנספים, בה הוצג להם סיכום ממצאי התחקיר.

 

המטוס הצרפתי הישן שופץ בתעשייה האווירית והותאם לנשיאת מנועים

 ומיכשור מתקדמים. אב-הטיפוס הראשון של הצוקית המריא בספטמבר 1980, ובמאי 1981 נמסר לחיל-האוויר לסדרת בחינות. לדרישת חיל-האוויר, הוכנסו במטוס שינויים נוספים, ואלה נכללו בסידרה הראשונה של מטוסי הצוקית, שהראשון בהם נמסר לחיל-האוויר ביוני 1983. עד 1986 נמסרו כל מטוסי הצוקית לחיל-האוויר. תאונת הטיסה הקטלנית הקודמת בבית הספר לטיסה ארעה בשנת 1980, בעת טיסת אימון של מטוס "פוגה" בגובה נמוך מעל ים המלח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זירת ההתרסקות. ארכיון
צילום: צפריר אביוב
מומלצים