שתף קטע נבחר

אחרי 41 שנים - המיני המקורית מול המיני האחרונה

השוואה בין המיני הראשונה לזו שסתמה את הגולל מגלה שבכל זאת השתנו מספר דברים

קל לשגות ולחשוב שהמיני הנוכחית היא אותה מיני של פעם: אחרי הכל, הפנים החמודות והשובבות והממדים המיניאטוריים נותרו דומים. למרות שבמהלך 41 שנות ייצורה של הקטנטונת הזו נעשו שינויים ושיפורים רבים, הרי שלפחות בעשור האחרון השכילו בעלי הבית לחזור למקורות ולטפח את המראה הראשוני. לכן נראה שמדובר כביכול באותה הגברת, אך מתברר שהמיני האחרונה שונה באופן משמעותי מהמקור, בייחוד מתחת לעור.
בתחילת דרכה שווקה המיני עם מנוע בנפח 848 סמ"ק, בעל 34 כ"ס. היום אנו מדברים על 1275 סמ"ק ו-63 כ"ס. יחד עם זאת המנוע הנוכחי מבוסס על המקורי. ממדי המכונית נותרו דומים, אך הרוחב, בשל הכנפיים המורחבות בקופר, גדול יותר. עד כמה שקשה להאמין, הצמיגים המקוריים היו אף קטנים יותר מהנוכחיים - בקוטר עשרה אינצ'ים לעומת 12 אינץ' היום - ובוודאי צרים יותר. השמשה האחורית גדלה וכיום יש בה, שומו שמיים, מפשיר אדים תקני. מלבד זאת, הפכו חלונות המיני המקורית לשמשות כהות מסביב.
החלונות של המיני המקורית לא נפתחו בדרך השגרתית אלא היו חלונות הזזה; היום הם כבר פועלים על חשמל. לדלתות היו צירים חיצוניים. המתלים שופרו מהותית החל משנת 1967, ואילו תיבת ההילוכים עברה שינויים מתמידים לטובת פעולה מעודנת יותר ורועשת פחות. עם זאת תמיד נותרה המיני עם ארבעה הילוכים בלבד. מלפנים נמצאים היום בלמי דיסק לעומת התוף במקור. המיני גם 'השמינה' עם חלוף השנים: מ-620 ק"ג היא תפחה למשקל של 695 ק"ג.

השינוי באופי

בעשור האחרון כבר הפכה המיני ממכונית קטנה ועממית למותג אופנתי, בעל ניחוח יוקרתי. כתוצאה מכך, ובניגוד גמור לאופייה הבסיסי, כולל תא הנוסעים בדגם הנוכחי גם מרכיבים מהודרים, כמו דיפוני עץ וריפוד עור. כל אלה, בנוסף למושבים החדשים ולתקרה המרופדת בהידור, מצמצמים את מרחב הפנים לנוסעים. עם השנים הוחלף המאייד בהזרקת דלק, שבהמשך (1996) הפכה לרב-נקודתית (אמנם רק שני מזרקים, אבל בכל זאת). לכל אלה נוסף גם ממיר קטליטי. במיני האחרונות שילבה רובר יחס העברה סופי ארוך יותר. המצנן בדגם הנוכחי (מ-1996) כבר ממוקם סוף-סוף כמו שצריך (מאחורי הגריל), מה שבהחלט משפר משמעותית את הקירור ואת העמידה בתקנות הרעש. המאוורר כיום חשמלי ולא מופעל רצועה.
מבחינה בטיחותית יש למיני הנוכחית כרית אוויר, מותחנים לחגורות הבטיחות ואפילו קורות חיזוק בדלתות. גלגל הגה חדש איפשר גם את החלפת מנופי התאורה למודרניים יותר. לוח המחוונים, שכלל רק מד אחד (מהירות) במקור, גדל עם השנים. כיום יש לוח מחוונים גדול ומהודר שממוקם מאחורי ההגה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ככה זה התחיל
היא הייתה קטנה, צנועה וזולה
בסוף היא הייתה יקרה ומהודרת
עד לאחרונה שבהן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים