שתף קטע נבחר
צילום: רונן טופלברג

סובארו B4 - פורעת את הצ'ק?

המשפחתית הגדולה של סובארו עברה שדרוג משמעותי ומבטיחה להיות מרווחת, נוחה ומהנה יותר לנהיגה. האם זה אכן המצב על הכביש, וחשוב מכך - האם השינוי מעמיד אותה כשווה מול הטובות בקטגוריה. נהיגת בכורה

חברת יפנאוטו החלה בשיווק של דגם ה-B4 (לגאסי) החדש, שמגיע לישראל לפני מרבית השווקים באירופה. בסובארו מבטיחים פלטפורמה חדשה, איכות טובה יותר והתנהגות כביש משופרת. היבואנית אפילו מוסיפה לכך התחייבות: ה-B4 היא "מכונית שכל מנהל היה חותם עליה". האמנם?

 

צריך לזכור כי הלגאסי היוצאת לא הייתה מכונית גרועה כלל וכלל, ונהנתה - ובצדק - מהצלחה נאה בשוק הישראלי, תוך שהיא זוכה בנתח שוק גדול מכפי שהיא מורגלת לו בעולם. למעשה היא הצליחה כל-כך, עד כי בשנים מסוימות התקרבה למאזדה 6 הסופר-פופולרית. הסיבות להצלחתה נעוצות, בין היתר, בתג-מחיר מפתה שהציעה יפנאוטו לציי רכב, ברמת אבזור וסביבת נהג ונוסעים משופרת, כמו-גם תדמית אמינות טובה של המותג.


סובארו B4. העיצוב החיצוני מבולבל (צילומים: רונן טופלברג)

 

ב-B4 החדשה, כך מבטיחה סובארו, מצטרפות לאותן תכונות מספר חדשות - כמו איכות ועיצוב ברמה גבוהה מבעבר. ואכן, תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה בהשוואה לעבר, עם שיפור משמעותי לעיצוב ולאיכות. ה-B4 החדשה גם גדולה מבעבר. באורך המרכב רק בס"מ בודד, אך עם בסיס גלגלים ארוך בשמונה ס"מ. עובדה זו מורגשת היטב בתא הנוסעים, שמציע מרווח נאה מלפנים ומאחור.

 

הנדסת האנוש טובה אף היא בדרך כלל, למעט כמה נקודות מציקות. למשל תפעול מגושם של מחשב הדרך, או העובדה כי לא ניתן לפתוח את תא המטען מבחוץ, אלא רק ממתג לא נוח לגישה או באמצעות השלט. היינו שמחים גם לפתח תא מטען רחב יותר, שיאפשר לנצל טוב יותר את נפח המטען (הצנוע - 476 ליטר בלבד).


תא הנוסעים. איכותי, נאה ומרווח מבעבר

 

העיצוב החיצוני יזכה לשבחים מחובבי מכוניות גדולות, שכן ה-B4 החדשה נראית גדולה משמעותית מהמוחלפת. אבל נאה ממנה, היא לבטח לא. יחידות התאורה נראות גדולות מדי, הפגוש הקדמי נראה משונה-משהו, ובתי הגלגלים המנופחים גורמים לחישוקים להיראות קטנים יחסית. כמעט מכל זווית משדרת הסובארו עיצוב לא לגמרי גמור, ובוודאי פחות מהוקצע מזה המוחלף.

 

מספיק מיוחדת?

יפנאוטו משווקת בישראל שתי גרסאות של ה-B4 - עם מנוע 2.0 או 2.5 ליטר. נהגנו ביחידת הבוקסר הקטנה מהשתיים, שתהווה גם את הרוב המוחלט של מכירות המכונית, ושנכנסת לקבוצה 4. רמת הגימור בה נהגנו גבוהה, וכוללת בין היתר בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט ומושב נהג מתכוונן חשמלית - אבזור שעדיין אינו נפוץ במכוניות ה"ליסינג". מחירה 159,000 שקל - 4,000 יותר מגרסת הבסיס (ללא מושב חשמלי וחישוקים קלים). שתיהן נמצאות בקבוצה 4 לצורך חישוב שווי שימוש.


 

מנוע הבוקסר מציע את אותו ההספק כבעבר (150 כ"ס), וגם נתון המומנט המרבי לא השתנה (20 קג"מ). הוסיפו לכך תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה (עם "אינסוף" יחסי העברה), ותקבלו ביצועים טובים משמעותית משילוב המנוע-גיר הקודם. גם רמות הרעש נמוכות מבעבר, בסיוע בידוד רעשים משופר. וכן, בהחלט מותר להגיד לסובארו "מזל טוב" על שהצטרפה לחבר העמים עם מסגרות לחלונות הצד.

 

מערכת ההנעה של סובארו, מנוע בוקסר עם הנעה כפולה, פועלת בדרך כלל ללא מאמץ מיותר, והביצועים שמתקבלים יותר ממספקים. עם זאת, תגובת התיבה הרציפה מהוססת לעיתים, והיא אינה מתאימה את הסל"ד במהירות הרצויה. מערכות דומות שפגשנו לאחרונה תפקדו טוב יותר, אך עדיין מדובר במערכת יעילה, במיוחד בהשוואה לתיבת ארבעת ההילוכים שהוצעה בעבר.

 

ומה לגבי יכולת הכביש? במרבית הזמן ועל מרבית הכבישים, ה-B4 מרגישה כמו מכונית הנעה קדמית שגרתית. ההיגוי חסר תחושה אך קל לתפעול, ומערכת ההנעה הכפולה מאפשרת יכולת משיכה טובה יותר בפניות מהירות. אם זה לא אומר לכם הרבה, זה בסדר - כי המידע הזה יעניין ממילא רק את מי שאוהב לנהוג מהר. עבור היתר, חשוב הרבה יותר שנוחות הנסיעה אינה מרשימה בעיר, סבירה בשיוט בינעירוני חוקי, ומשתפרת רק במהירות גבוהה.


 

אחיזת הכביש אינה מרשימה, ובקרת היציבות נכנסת לפעולה מעט מאוחר מהרצוי לטעמנו. גם הבלמים לא הרשימו, עם כושר בלימה בינוני בלבד. בנסיעה בינעירונית, בידוד הרעשים - רוח, צמיגים ומנוע-גיר - עדיין לא מרשימה, אך שופרה מהותית לעומת הדגם הקודם.

 

אפשר חתימה?

ה-B4 החדשה היא מכונית טובה משמעותית מקודמתה. היא מרווחת יותר, מהנה יותר ונוחה מבעבר. גם הביצועים שופרו, ואיתם בידוד הרעשים והעידון. אלא שכל אלו הן בעיקר חדשות טובות עבור סובארו, ופחות סיבה לדאגה עבור המתחרות. הלגאסי עדיין אינה מלוטשת דיה כדי להתמודד בצמרת המשפחתיות הגדולות, ולבטח לא ייחודית מספיק - למעט בעת נהיגה ספורטיבית שאינה מאפיינת את לקוחות הדגם הזה. למעשה, היא ממשיכה את מה שעשתה ה-B4 הקודמת, רק טוב יותר. בינינו, גם זו סיבה לא קטנה לאופטימיות.


סובארו B4

סובארו B4
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,994 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 150 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 20 קג"מ ב-3,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה / אוטומטית רציפה
מרכב ארבע דלתות, סדאן
אורך 473 ס"מ
רוחב 178 ס"מ
גובה 150.5 ס"מ
בסיס גלגלים 275 ס"מ
משקל 1,460 ק"ג
נפח תא מטען 476 ליטר
100-0 קמ"ש 11.1 שניות
מהירות מרבית 203 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.5 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 185 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 11
מחיר 159,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סובארו B4
צילום: רונן טופלברג
טובה מקודמתה
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים