שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    פרסום בבריטניה: האינטרנט עבר את הטלוויזיה
    לפי דו"ח חדש, האינטרנט היה אחראי על 23.5% מסך ההוצאות על פרסום בבריטניה במחצית הראשונה של 2009, והפך לראשונה למדיום הפרסום הגדול ביותר במדינה. עיקר ההוצאות היו על פרסום במנועי חיפוש

    ההוצאות על פרסום באינטרנט בבריטניה גדלו ב-4.6% במחצית הראשונה של 2009, לעומת צניחה של 17% באותה תקופה בסך ההוצאות על פרסום בכל המדיות. נתונים אלו הופכים את האינטרנט לראשונה למדיום הפרסום הגדול ביותר במדינה, יותר מטלוויזיה.

     

    מנכ"ל לשכת הפרסום באינטרנט (IAB), גאי פיליפסון, אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הזינוק של האינטרנט מעבר לטלוויזיה כמדיום הפרסום המוביל הגיע מוקדם מהצפוי.  לדבריו, "זהו ציון דרך משמעותי. זהו השוק הגדול הראשון שבו הפרסום המקוון עבר את הפרסום בטלוויזיה והפך למדיום הגדול ביותר"

     

    הדו"ח בוצע על ידי פרייס-ווטרהאוס-קופרס ומרכז המחקר העולמי בנושאי פרסום. לדברי אווה ברג-ווינטרס מפרייס-ווטרהאוס-קופרס, "אולי במפתיע, ההאטה הכלכלית האיצה את המעבר לטכנולוגיה דיגיטלית. זה מסביר את המעבר המתמשך מצורות מסורתיות יותר של פרסום לפרסום מקוון, שמבטיח החזר על השקעה ויכולת מדידה בתקופה של אי יציבות".

     

    כ-60% מההוצאות באינטרנט: פרסום במנועי חיפוש

    לפי הדו"ח, האינטרנט היה אחראי על 23.5% מכל ההוצאות על פרסום בבריטניה, לעומת 18.7% בתקופה המקבילה אשתקד. הטלוויזיה היתה אחראית על 21.9% מסך ההוצאות, הפרסום בעיתונות הדפוס היה אחראי על 18.5% מסך ההוצאות, והפרסום באמצעות דיוור ישיר היה אחראי על 11.5% מסך ההוצאות.

     

    מהנתונים עולה כי ההוצאות על פרסום באינטרנט גדלו ל-1.75 מיליארד ליש"ט המשבר השפיע גם על צמיחת הפרסום באינטרנט, שרשמה האטה משמעותית במחצית הראשונה של 2009 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז נרשמה צמיחה של 21%.

     

    ההוצאות על פרסום בטלוויזיה ירדו ב-16.1% במחצית הראשונה של 2009, וההוצאות על פרסום בעיתונות המודפסת ירדו ביותר מ-20%. הירידה החדה ביותר, של 37%, נרשמה בהוצאות על מודעות בלוחות בעיתונים המודפסים.

     

    לפי הדו"ח, האינטרנט נמנע מהירידה הזו, בגלל ביקוש רב לפרסום במנועי חיפוש כמו גוגל, ויציבות בביקושים בלוחות הפרסום המקוונים. ההוצאות על

    פרסום במנועי חיפוש גדלו ב-6.8% במחצית הראשונה של 2009 לעומת אשתקד, והמפרסמים השקיעו 1.05 מיליארד ליש"ט בסקטור זה, שמהווים כ-60% מסך ההוצאות על פרסום מקוון. הפרסום בלוחות המקוונים גדל ב-10.6% ל-385 מיליון ליש"ט בתקופה האמורה. לעומת זאת, הפרסום באמצעות באנרים ירד ב-5.2%.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "פרסום בבריטניה: האינטרנט עבר את הטלוויזיה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים