רכב שטח מתקדם עם הנעת כלאיים למיצובישי
מיצובישי תציג בתערוכת טוקיו רכב פנאי עם הנעת כלאיים, שמסוגל לנסוע יותר מ-50 ק"מ ללא שימוש בבנזין. שיווק סדרתי? אולי
מיצובישי תציג בתערוכת טוקיו בחודש הבא צמד כלי רכב ידידותיים לסביבה, המיועדים שניהם לתצוגה - לפחות בינתיים. הראשון והמעניין מבין השניים הוא רכב פנאי עם הנעה כפולה בשם PX-MiEV, הדומה במידותיו לניסאן קאשקאי.
_gd.jpg)
מיצובישי PX-MiEV בערבות מדבר הפוטושופ
ה-PX מצויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, שמייצר 114 כ"ס ו-12.7 קג"מ, ומשמש להנעת הגלגלים הקדמיים או לטעינת המצברים. צמד מנועים חשמליים - האחד מלפנים והשני מאחור - יספקו טווח נסיעה של יותר מ-50 ק"מ. תצרוכת הדלק המשולבת של המערכת עומדת על למעלה מ-50 ק"מ לליטר, כך על-פי חישובי מיצובישי. לצמד המנועים החשמליים הספק משולב של 81 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ.
_wa.jpg)
תא הנוסעים. מקום לארבעה עם שליטה דיגיטלית לכולם
היפנים לא מפרסמים נתוני הספק ומומנט של מערכת הכלאיים כולה. גם נתוני ביצועים או זיהום אוויר לא פורסמו. מה שכן ניתן לספר הוא שה-PX הוא רכב פנאי קומפקטי במבנה חמש דלתות, ועם עיצוב שגרתי למדי - המצביע על סיכויים טובים למדיי לדגם סדרתי. ייתכן כי זה יוצע ללא מערכת הכלאיים המתוחכמת.
_gd.jpg)
העיצוב לא חדשני - ועשוי להצביע על דגם סדרתי קרוב
ה-PX מציג אורך של 451 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ, גובה של 165.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 263 ס"מ - נתונים המתאימים לרכבי פנאי שמבוססים על משפחתיות קומפקטיות - מיצובישי לנסר למשל. הבחירה בממדים שגרתיים מחזקת אף היא את הסברה כי רכב סדרתי דומה נמצא בקנה.
_wa.jpg)
סביבת הנהג - לא בטוח שמתאימה לייצור במתכונתה הנוכחית
מסחרית חשמלית
לצד ה-PX, מיצובישי תציג בטוקיו גם גרסה מסחרית של האיי-מיאב (i-MiEV). העירונית הזעירה עם המנוע החשמלי, הופכת כאן למסחרית קטנטנה בשם קארגו (Cargo, מטען) עם ממד גובה מבהיל של 186 ס"מ - 26 ס"מ יותר מה-i הרגילה והגבוהה ממילא. ממד הרוחב לא השתנה (147.5 ס"מ), וכך גם האורך (339.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים (255 ס"מ).
_gd.jpg)
איי-מיאב קארגו. מסחרית קטנה עם ממד גובה מבהיל
הקארגו מצוידת גם באותה מערכת הנעה חשמלית של האיי-מיאב הרגילה, הכוללת מנוע חשמלי אחורי שמניע את הגלגלים האחוריים. למנוע זה 64 כ"ס ו-18.3 קג"מ, והוא מאפשר - לטענת מיצובישי - טווח נסיעה של 160 ק"מ בין טעינות. סיכויי הייצור של המסחרית החשמלית הקטנה נראים קלושים למדי - בניגוד למכונית המיני, ששיווקה כבר החל.