שתף קטע נבחר

לחם, עבודה! נילי מעבירה סדנאות אפייה בארגונים

כשחשבה מה לעשות עם עצמה במשבר גיל ה-30, החליטה נילי לנדאו מרקיאר להקים עסק שישלב שתי נטיות שלה: הנחיית קבוצות ואפייה. כאן היא משתפת אותנו בדברים שלמדה במהלך הרצת העסק, וגם נעזרת בהמלצותיה של יועצת השיווק, ליאת מולכו, כדי לשדרג את הקיים

מי אני?

נילי לנדאו מרקיאר, 33, מכפר סבא, נשואה לדייגו ואם לבת שנתיים. בעלת תואר בבלשנות. בעבר עבדה כמנהלת תוכן באתרי אינטרנט.

 

העסק שלי

"אפייה ארגונית" www.ofim.co.il

 

איך התחלתי?

"במהלך משבר גיל השלושים, הגעתי למסקנה שמה שחשוב זה לעשות את הדברים שהלב רוצה והלכתי ללמוד הנחיית קבוצות ואפייה. כשדייגו ואני הפלגנו בירח הדבש לאי ביוון, שאלתי בקול רם מה כדאי לי לעשות עם עצמי והוא אמר: "למה שלא תשלבי את שני התחומים? וזה בדיוק מה שעשיתי". בשלוש השנים האחרונות נילי מנחה סדנאות של אפייה ארגונית. היא משווקת אותן לארגונים המעוניינים לתת לעובדיהם הזדמנות לעבוד יחד, ליהנות וגם ולעבור תהליך קבוצתי".

 

למה אפייה בקבוצה?

"כי מטלות האפייה מאפשרות לעבוד בצוות, להתנסות בתקשורת אפקטיבית, לתרגל אסרטיביות, לנהל קונפליקטים ותהליכי קבלת החלטות, לעמוד בלחצי זמן ולהתמודד עם שלל נושאים ניהוליים וארגוניים אחרים. באמצעות ההתמודדות הנעימה והמפתיעה עם המתכון ועבודת האפייה אפשר להציף נושאים שהארגון רוצה לטפל בהם. לאחר העבודה על הכנת המתכונים, נערך גם דיון לגבי התובנות החדשות שקיבלו המשתתפים".

 

עצות הזהב של נילי

כדאי לעשות מדי פעם חשיבה מחודשת. "מדי רבעון, חצי שנה, או שנה אני מקפידה לעצור ולעשות restart, מעין חשיבה מחודשת על העסק. בעבורי זו הזדמנות לבדוק ולשאול את עצמי איפה אני נמצאת, איך התקדמתי ביחס למטרות שלי ומה אני יכולה לעשות טוב יותר. רבים מהרעיונות השיווקיים הטובים שלי (כמו למשל, סדנאות החשיפה ושיתופי הפעולה) הגיעו בעקבות מצבי restart כאלו.

 

כדאי לקבל משובים. "גם אנונימיים וגם גלויים. אני, למשל, מבקשת ומקבלת משובים כתובים, המעריכים את הסדנה, הפעילויות וההנחייה, ללא זיהוי, וגם כאלה שבהם אני מבקשת מהמשתתפים לתאר במילים מה קרה להם בסדנה ולמה הם ממליצים לאחרים להשתתף בה. משובים מזוהים כאלה, אפשר לצטט באתר או להקריא למתעניינים אחרים, ובטפסים עצמם

 

כדאי לפתוח אתר אינטרנט ולפתח אותו. "בתחילת דרכי נעזרתי ביועצת השיווק חוה ניסנבוים. היא יעצה לי לפרסם מאמרים באתר שהקמתי ועשיתי זאת, למרות שלא כל כך האמנתי שזה יעבוד. בסופו של דבר  גיליתי שהיא צדקה. האתר הוא באמת אמצעי שיווק יעיל מאוד, כי הגולש יכול להירשם, להתרשם, למצוא מתכונים. כתוצאה מההרשמה באתר יש לי כבר רשימת תפוצה גדולה מאוד, ורוב ההזמנות לסדנה מגיעות מהאתר".

 

כדאי לקיים מפגשי חשיפה. "מדי חודש אני עורכת מפגשים ללא תשלום, המיועדים למי שמעוניין לדעת יותר על הסדנאות שלי. אני מזמינה למפגשים אלה אנשי משאבי אנוש, יועצים ארגוניים ומפיקי אירועים ונותנת להם הזדמנות להתנסות בסדנה, לפני שהם מזמינים אותה לעובדיהם. זהו כלי שיווקי יעיל, כי כדי להבין מה אני מציעה, לא מספיק לספר בעל פה או לשלוח עלון כתוב. צריך לחוות את זה. כדי לחסוך עלויות אני עורכת את מפגשי החשיפה אצלי בבית וכך יוצרת גם קשרים אישיים עם מנהלות משאבי אנוש. עם הזמן, הן גם הכניסו אותי לרשימת התפוצה שלהן. היום, רבים מהלקוחות כבר מגיעים אלי בזכות רשימת התפוצה הזו או בעקבות המלצות".

 

ועוד משהו: "אני אוהבת להתחלק במידע המקצועי ולא שומרת אותו לעצמי. אני פעילה בקהילות וירטואליות (פורומים) של משאבי אנוש ובעלי עסקים, ומרבה לענות לשאלות בנושאי סדנאות ותהליכים בארגון. העובדה שאני חולקת את הידע שלי מסייעת למצב אותי כמומחית ותורמת לתדמית המקצועית שלי".

 

עושות עסק לשירותך

נילי אומרת כי היא "מרוצה מהכלים השיווקיים שמצאתי, אבל רוצה גם לדעת עוד, כי אני מרגישה שאני עושה רק שיווק פסיבי וכדאי לעשות יותר".

 

יועצת השיווק, ליאת מולכו, ממליצה לה: 

 

  • להשתמש ברשתות חברתיות. לפתוח לעסק דף תוכן בפייסבוק ובטוויטר זה חיוני בדיוק כמו להירשם בדפי זהב או בספר הטלפונים.

 

  • לחדד את המסרים. נילי כותבת מוכשרת ובאתר עוברת תחושת הכיפיות החווייתית הנלווית לסדנאות שהיא עורכת. אך חשוב שתוסיף עוד מאמרים מקצועיים לאתר, ותחדש אותם בתדירות גבוהה. זה יתרום למיצובה כאשת מקצוע בתחום הייעוץ הארגוני ויביא לביטוי את הידע שלה.

 

  • להבהיר שזו חוויה עם ערך מוסף. חשוב להדגיש באתר את הייעוץ הארגוני והפיתוח האישי, המתרחשים תוך כדי הסדנה. כדאי גם לחזק יותר את הפן המקצועי של הסדנאות. בעיקר כדי להמחיש שמדובר בתהליך לימודי ולא רק בחוויה מענגת.

 

  • להוסיף סרטון וידאו. למשל, כזה שבו תצולם נילי גם בשלב ניתוח ההתרחשויות בסדנת האפייה. כי אמנם תמונה שווה אלף מילים, אבל סרטון וידאו, המספק גם את החוויה וגם את התהליך, שווה מיליון.

 

המחשבון

כמה השקעתי בהקמת העסק שלי?  
  • קורס קונדיטוריה בבית הספר " עושים בישול" של שף אורן גירון – 4,500 שקל.
  • קורס הנחיית קבוצות באוניברסיטה הפתוחה - 4,600 שקל.
  • ציוד - כמה אלפי שקלים בודדים, בהתאם לצרכים של הסדנאות השונות ובאופן מאוד הדרגתי.
  • קורס בניית אתרים - 6,000 שקל.
  • הוצאות שוטפות, כגון עלויות אחזקה וגרפיקה באתר: השקעה ראשונית – 1,000 שקלים. אחזקה שוטפת של האתר – כ-50 שקל בחודש.

 

מילה של ענת

"סדנת האפייה של נילי היא חוויה כיפית, שיכולה לתרום למי שעובד בקבוצה וצריך לתקשר ביעילות ולהשלים משימות בזמן ובלי לצאת מהכלים. בתהליך הכנת המתכונים (מאפינס, טארט ירקות וגבינה, כדורוני בצק ממולאים בירקות וגבינה ומאפי בצק עלים ופירות) חולקו המשתתפים לקבוצות ולמדו לעבוד יעיל יותר כצוות. כמובן שגם התפתחה תחרות בין הקבוצות, ממש כמו במקום עבודה. תוך כדי עבודת ההכנה, מתגלות תכונות מסוימות של חברי הצוות (כגון, "הממהר ולא חושב" וגם "החושב ולא עושה") וצריך למצוא דרכים להתמודד עם זה. ואז - ממש לפני שמתיישבים לשולחן, כדי לטעום את התוצאות, מסכמים ומחכימים".

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נילי לנדאו מרקיאר. שאלתי בקול מה כדאי לי לעשות
חוויה כיפית, לצד עבודה קבוצתית
לאשה בפייסבוק
מומלצים