שתף קטע נבחר

מ-2012: המכוניות יזהירו מפני ירידה בלחץ אוויר

מכוניות חדשות שייוצרו וישווקו באירופה יחויבו במערכת שמתריעה מפני ירידה בלחץ האוויר בצמיגים. התקנה, שמטרתה לחסוך בדלק, זיהום ולהפחית את תאונות הדרכים, תיכנס לתוקף ב-2012 גם בישראל

תקנה חדשה של האיחוד האירופי, שתחייב גם את ישראל, צפויה להפחית את תצרוכת הדלק וזיהום האוויר ממכוניות חדשות, ולצמצם את היקף התאונות. התקנה, שתחייב את יצרניות להתקין מערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים, תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2012. התקינה הישראלית מבוססת על התקינה האירופית, והדרישה החדשה צפויה להפוך לחובה באותו זמן גם בישראל.

 

מערכת לניטור לחץ אוויר מודדת באופן קבוע את לחץ האוויר בכל צמיג, ומתריעה בפני הנהג על ירידה בלחץ האוויר. נסיעה במצב כזה יוצרת בלאי מוגבר לצמיג, מעלה את תצרוכת הדלק (ובמקביל את זיהום האוויר), ופוגעת בכושר הבלימה והפנייה של המכונית, ובכך בבטיחותה. מערכת ניטור דומה הינה כבר חובה לפי התקינה האמריקנית, שחלק קן מהמכוניות המשווקות בישראל עומד בה.


המכונית תבדוק לבד את לחץ האוויר - ותתריע על סכנה (צילום: רועי צוקרמן)

 

הפרלמנט האירופי אישר את התקנה החדשה ברוב מוחץ של 610 תומכים, 34 מתנגדים ו-20 נמנעים. במסגרת התקנה, יחויבו כל המכוניות העומדות בתקינה האירופית להצטייד במערכת, אם כי האיחוד האירופי יעניק פטור נקודתי לכלי רכב מיוחדים שאינם זקוקים למערכת מסוג זה, בהתאם לתקנים שייקבעו בקרוב.

 

מלבד התקנה החדשה, האיחוד החליט גם על דיון מתקדם בנושאים נוספים, בהם חיוב נורת החלפת הילוך בכלי רכב עם תיבה ידנית, כדי לעודד את הנהג להחליף הילוך בסל"ד נמוך ולחסוך בדלק. כמו כן, הועלתה הצעה לבחון החלת תקנות מחמירות על כלי רכב כבדים, בהן התקנת מערכת ניטור ללחץ האוויר, אזהרה מפני סטייה מנתיב ומערכת עזר לבלימה. כמו כן, הוחלט בדיון להתחיל בהליך לקביעת שיטה להערכת והפחתת רעשים הנגרמים כתוצאה מנסיעת כלי רכב על סוגי אספלט שונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכביש יהיה שקט יותר?
צילום: מיכאל קרמר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים