שתף קטע נבחר

שיאן ההוצאות בפוליטיקה - ראש העיר ניו-יורק

מייקל בלומברג, המתמודד בימים אלה על כהונה שלישית, הוציא 85 מיליון דולר על הקמפיין הנוכחי. אם ימשיך בקצב הזה, יסתכמו הוצאותיו ב-3 מסעות הבחירות בכ-250 מיליון דולר

ניו-יורק היא עיר יקרה, והפוליטיקה שלה יקרה עוד יותר. ראש העיר מייקל בלומברג הוא שיאן ההוצאות בתולדות הפוליטיקה האמריקנית. העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח הבוקר (שבת) כי הוא הוציא עד כה 85 מיליון דולר על קמפיין הבחירות שלו לכהונה השלישית - יותר מכל פוליטיקאי אחר בהיסטוריה של ארצות הברית.

 

העיתון העריך כי בקצב הזה, צפוי בלומברג להוציא בין 110 ל-140 מיליון דולר עד מועד הבחירות המקומיות ב-3 בנובמבר. פירושו של דבר שהמיליארד-שהתחיל-מאפס יוציא יותר מ-250 מיליון דולר על שלושת הקמפיינים שלו לראשות העיר.

 

מדובר בנתונים גרנדיוזים אפילו בשביל החוף המזרחי. מושל ניו ג'רזי, רק לשם השוואה, הוציא בשנים האחרונות 130 מיליון דולר על מועמדות כפולה למשרת המושל ומועמדות אחת לסנאט האמריקני - שלושה מסעות בחירות שגוזלים משאבים רבים יותר מהתמודדות על ראשות עיר. 

 

הונו של בלומברג, שהגיע ברובו מאימפריית התקשורת והמידע אותה הוא הקים, נאמד ב-16 מיליארד דולרים. הוא ניצל את הכסף בין היתר כדי לבסס "שליטה פיננסית

 שאיש לא יכול עליה" במירוץ לעירייה. יריבו, הדמוקרט וויליאם תומפסון, הוציא שישה מיליון דולרים בלבד מאז החל המירוץ לראשות העיר. דוברת מטעמו התייחסה להיקף ההוצאות של בלומברג ואמרה כי מדובר בנתון"שערורייתי".

 

עיקר הוצאותיו של בלומברג נועדו לפרסום בטלוויזיה, ברדיו וברשת האינטרנט, אולם חלק מהכסף זלג גם לעסקים מקומיים - כמו רשת הפיצריות "גודפלהס" בסטאטן איילנד ובברונקס. מטה הבחירות של בלומברג הזמין עד כה פיצות בהיקף כולל של 8,892 דולר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שיאן ההוצאות בארה"ב. בלומברג
צילום: רויטרס
התפוח הגדול. מנהטן
צילום: ענת לב אדלר
מומלצים