שתף קטע נבחר

ההמונים רצו בת"א - המכוניות שלהם נגררו

בשל מחסור במקומות חנייה, החנו כמה רצים במירוץ הלילי בת"א - במסוף האוטובוסים ברדינג. כשחזרו מהמירוץ גילו שהרכב נגרר. "כ-100 אנשים עמדו בכניסה לחניון הגרירה, מול פקיד אחד וחיכו שעה וחצי, עייפים וקופאים מקור", סיפרה אחת הרצות

הרצים גררו רגליים - המכוניות נגררו לחניון עברייני החניה: קרוב ל-15 אלף רצים השתתפו אמש (מוצאי שבת) במירוץ של עיריית תל-אביב וחברת "נייקי". לאחר שגמאו עשרה קילומטרים, שבו כ-100 רצים לחניון רידינג - שם גילו כי המכוניות שלהם נגררו, מפני שהחנו במסוף האוטובוסים.

 

"הגענו בשעה 18:30 בערב למגרשי החניה ברדינג וגילנו שלא נותרו עוד מקומות", סיפרה ל-ynet נטלי, אחת הרצות. "לא היתה ברירה, אלא לחנות בחניון האוטובוסים, שאמנם מסומן באדום-צהוב, אבל ממילא לא פעיל בשעות האלו בימי שבת. אבל כשסיימנו את המרוץ, בסביבות 23:15, חזרנו לחניון והתברר שגררו לנו את כל המכוניות לחניון העירייה הסמוך".


15 אלף רצים. המירוץ בתל-אביב (צילום: AP)

 

נטלי ויתר הרצים התקשרו למוקד העירוני וטענו כי חנו במקום, כיוון שלא היתה חנייה מוסדרת וראויה באזור. "הם בתגובה אמרו לנו שהמרוץ לא שייך להם וגם לא החניון. מה שקרה לאחר מכן הוא שכ-100 אנשים עמדו בכניסה לחניון, מול פקיד אחד בבוטקה וחיכו שעה וחצי בחוץ, עייפים וקופאים מקור", סיפרה. "היינו עוד עם הבגדים הקצרים, חלקנו השאירו את המפתחות למכונית בגלגל וברגע שהרימו אותה המפתחות נפלו והם היו צריכים לפרוץ למכונית. גם לא כולם באו עם אמצעי תשלום והיו צריכים להתקשר הביתה כדי למסור פרטי כרטיס אשראי. בקיצור היה אי-סדר אחד גדול".

 

למרות שנטלי מודה שהחנייה "לא היתה הכי כשרה", לדבריה העירייה היתה יכולה במקרה זה לנהוג לפנים משורת הדין. "עיריית תל-אביב הזמינה אותנו לרוץ ברחובותיה, האחריות היא עליה. היא ומארגני המירוץ לא דאגו למספיק מקומות חנייה. אנחנו לא חסמנו אף אוטובוס ולא הפרענו לתנועה, היו יכולים לחכות חמש דקות לפני שיתחילו לגרור. עשו עלינו קופה - שילמנו לא רק על המירוץ, אלא גם על הגרירה. זה הרס לנו את כל החוויה. המירוץ היה מדהים, אבל לסיים את זה ככה? זה ממש לא לעניין. בשנה הבאה פשוט לא נבוא".

 

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "בתוך חניון רדינג ישנם רציפי אוטובוסים פעילים, אשר רכבי החונים בהם מפריעים לפעילותם, ולכן החנייה במקום אסורה. ואף על פי כן, בעלי כלי הרכב אשר נגררו מתבקשים להגיש ערעור ולציין את נסיבות האירוע והעירייה תביא לדיון את המקרים".

 

דוברת חברת "נייקי ישראל" מסרה בתגובה בשם המארגנים: "נושא החניה הוא באחריות מלאה ובלעדית של עיריית תל אביב, וכל התלונות צריכות להיות מופנות לשם". בשיחה עם ynet הוסיפה הדוברת: "ההסדרים היו מצוינים, ואני אומרת זאת מחוויה אישית. אני הגעתי בשעה 18:30 לחניון רדינג והיו בו עוד הרבה מקומות חניה פנויים. אנשים שחונים באדום-צהוב צריכים להיות מודעים לכך שיגררו להם את כלי הרכב. בלימודי תיאוריה מלמדים סימוני מדרכה ובאדום-צהוב גוררים".

 

בהכנת הידיעה השתתף אריאל דניאלי
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים