שתף קטע נבחר
 

יבואנית בריליאנס הסינית פשטה רגל

בריליאנס הייתה אחת היצרניות הסיניות הראשונות לנסות ולחדור לשוק האירופי. התוצאה: כשלון מהדהד במבחן בטיחות ובעקבותיו קריסת היבואנית. סוף הסיפור?

האם תם הרומן של בריליאנס הסינית עם השוק האירופי? חברת HSO, יבואנית דגמי היצרנית לאירופה, הודיעה על פשיטת רגל - והותירה בסימן שאלה את מצבה של היצרנית הסינית ביבשת. זאת, כשנתיים בלבד לאחר שהחל ניסיון החדירה המשמעותי של בריליאנס.

 

 

בריליאנס, שמייצרת מכוניות בסין בשיתוף ב.מ.וו, ניסתה לשדרג את מעמדה באמצעות כניסה לשוק האירופי. היא הפכה בכך לאחת מיצרניות הרכב הסיניות הראשונות ביבשת הקלאסית, אך לא נהנתה שם מהצלחה יתרה. השוק העיקרי שלה עד עתה היה בגרמניה, אלא שתוצאות איומות במבחן ריסוק שנערך על-ידי ה-ADAC, הבריחו את הלקוחות.


מבחן הריסוק שפגע בתדמית בריליאנס (צילום: AFP)

 

ביוני 2007 ביצע הגוף החשוב, ששותף גם ב-Euro NCAP, מבחן ריסוק בתקנים דומים לאלה של ארגון הבטיחות. התוצאות היו מחפירות: כוכב אחד בלבד, ומרכב שהתפרק באופן מעורר דאגה. הסינים מיהרו לבדוק, ובינתיים הופסק שיווק המכונית במספר מדינות באירופה.

 

למרות שורה של שיפורי בטיחות, שאיפשרו לבסוף ציון של שלושה כוכבים - שנחשב אף הוא לנמוך מאוד - הלקוחות לא חזרו לאולמות התצוגה. כעת מודיעה היבואנית על פשיטת רגל, ונותר לראות אם סוכנויות המשנה העצמאיות, שעדיין לא הודיעו על כוונותיהן, ימשיכו בשיווק המכוניות בעצמן או יסגרו את אולמות התצוגה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בריליאנס BS6. ניסיון החדירה לאירופה כשל
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים